HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte

Portret/Atelier: Ioana si Dumitru Mischiu, expozitie la MTR

Seria Portret/Atelier dedicata mesterilor batrani si centrelor mestesugaresti inca active continua cu povestea Ioanei si a lui Dumitru Mischiu din Horezu, sat Olari. Compusa din piese de ceramica, bucati de interviu redate in graiul oltenesc, fotografii vechi, pagini de ziar cu diferite articole, unelte, simboluri traditionale si amintiri, expozitia reda intr-o maniera impresionanta formele in care ceramica a modelat viata celor doi mesteri. Daca iti doresti sa descoperi universul lor creativ, o poti face pana pe 8 mai 2014, la Sala Foaier a Muzeului National al Taranului Roman. Intrarea este libera.

„Eu ma suiam da copil pa roată, mereu, cum ar fi ca la patru-cinci ani, nu puteam s-ajung la ea. Invarteam roata-ntai, si pa orma puneam mainile-acolo, pa pamant, sa fac. Cand sa fac si io mai bine, atunci incepea roata sa mai stea. Iar ma dam jos, iar invarteam. Cand esti mic nu poti s-ajungi acolo, la roata. Io de mica am umblat cu pamant, ca daca am fost cu pamantu’ in casa si taticu’ a lucrat si el, noi eram mereu pa roată, ziceam ca sa facem si noi oal, o cana, ce-o iesi, acolo. Mie chiar mi-e drag, ca daca nu lucrez o zi, io sunt bolnava. Nu stiu, mi-a intrat in sange meseria asta. Bine c-ati venit acuma, ca daca veneati in vara poate mai rau imi tremura mana. Din ce trece timpu’, din ce imi tremura mana, nu stiu ce naiba.” Aceasta este una dintre amintirile Ioanei Mischiu, redate pe peretii salii de expozitie.

Inceputa in anii 60, povestea Ioanei si a lui Dumitru Mischiu duce mai departe prin olarit povestile stramosilor lor, imbogatite cu elemente noi, dictate de talentul fiecaruia.

„Construita pe structura unui eseu vizual, expozitia Portret / Atelier. Ioana si Dumitru Mischiu dezvaluie, ca si in exercitiile trecute, o anume stratigrafie care concentreaza o serie de priviri compuse pentru a oferi vizitatorilor mai multe niveluri de lectura ale temei: arhivarea traditiei prezenta in relatia colectiei de muzeu cu obiectul patrimonializat, istoria mestesugului, mitologiile personale care dau autenticitate si individualitate profilului de mester, observarea unei tipologii specifice ceramicii de Horezu, schitarea contextului actual al acestui vechi centru de ceramica romanesc, ritmate din unghiurile de vedere ale documentarii vizuale si etnografice.” – conform MTR.

Curator: Lila Passima
Program: 10.00 – 18.00, de marti pana duminica

Foto: Ioana – arhiva personala

PUBLISHED ON 02.04.2014

more in Mood Board