HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Opacitate & transparenta. Contrastele lui Joyce Lin.
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Opacitate & transparenta. Contrastele lui Joyce Lin.

Separate, dar impreuna. Acesta este gandul care mi-a trecut prin minte cand am vazut proiectul “Exploded Chair”, semnat de Joyce Lin. Artista a pornit de la un scaun obisnuit din lemn, dezmembrat, si a inchis fiecare bucata in compartimente din plastic transparent. Lipite impreuna, aceste compartimente compun un scaun nou, functional, cu o forma iesita din comun. Piesele din lemn au spatiu suficient de mare pentru a se misca si a crea sentimentul de instabilitate, dar suficient de limitat pentru a nu se distanta una de alta prea tare si pentru a fi percepute in continuare ca un intreg.

Am gasit proiectul printre castigatoarele competitiei A’Design Award and Competition de anul trecut, cand a fost recompensat cu argintul la categoria dedicata Designului de mobilier, obiecte decorative si produse pentru casa. Mi-am dorit sa aflu mai multe despre Joyce Lin si asa am ajuns sa rasfoiesc portofoliul ei in online.

Joyce Lin locuieste in Houston si lucreaza in cadrul unui makerspace non-profit, un atelier comun de creatie si de lucru. Faptul ca are o specializare dubla, atat in design de mobilier, cat si in biologie si geologie, transpare in lucrarile ei aflate la zona de interferenta dintre design si arta. Relatia dintre oameni si mediul inconjurator reprezinta o tema recurenta in proiectele ei.

“Am fost mereu fascinata de structurile si mecanismele interne, de cum sunt facute lucrurile si de unde provin ele, de modul in care parti individuale interactioneaza pentru a deveni un intreg functional, fie ca e creat de om, fie de natura. (…) Munca mea este impulsionata de acest paradox dintre permanenta si impermanenta, dintre opacitate si transparenta, care marcheaza materialele, procesele si atitudinile moderne,” spune Joyce Lin pe site-ul ei.

Un alt proiect care mi-a captat atentia se numeste “Flat Houseplants”. Am acasa multe plante in ghiveci. Ele sunt parte din viata mea de zi cu zi si poate ca si din acest motiv m-a intrigat atat de tare modul in care Joyce Lin le-a transformat in obiecte cu totul neconventionale. Si in cazul lor, artista a explorat efectul vizual puternic pe care il poate avea un material aproape invizibil, cum este plasticul transparent. Ea a presat diferite plante cu tot cu radacina, reducand formele lor tridimensionale la doua dimensiuni. Le-a inchis apoi ermetic intr-o folie din plastic si a recreat din acelasi material ghivece care functioneaza uneori ca suport pentru noile obiecte decorative.

Printre proiectele preferate semnate de ea, as include cu siguranta si “Fused Chair”. Acesta este construit din bucati de scaune vechi, iar forma lui ma duce cu gandul mai degraba la o sculptura functionala decat la o simpla piesa de mobilier. Contrastul dintre suprafata neteda a spatarului si geometria celorlalte elemente imi creeaza sentimentul ca formele elaborate au iesit la suprafata dintr-o masa uniforma.

Te invit sa descoperi mai multe despre universul lui Joyce Lin pe site-ul ei, pe contul ei de pe Behance sau pe Instagram.

Fotografii: cu amabilitatea lui Joyce Lin

PUBLISHED ON 13.08.2018

more in Mood Board