HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Les Films de Cannes a Bucarest. 23-29 octombrie 2015.

Les Films de Cannes a Bucarest. 23-29 octombrie 2015.

Productiile propuse de Franta si Belgia la Premiile Oscar 2016, maratonul de 338 de minute inspirat din „O mie si una de nopti” si castigatorul Camera d’Or la Festivalul de la Cannes se regasesc printre zecile de filme prezentate la cea de-a sasea editie Les Films de Cannes a Bucarest. Desfasurat, intre 23-29 octombrie, la Cinema Studio, Cinema Elvire Popesco si CinemaPRO, evenimentul din acest an include si proiectii in prezenta cineastilor, masterclass-uri, mese rotunde si retrospective.

Arabian Nights vol

Despre productia de 338 de minute a lui Miguel Gomes, care muta povestile Seherezadei din „O mie si una de nopti” in Portugalia de azi, publicatia The Guardian a scris ca: „Fie te ia prin surprindere totul, fie nimic”. Realizat in trei parti proiectate la Cannes in sectiunea Quinzaine des Realisateurs, Arabian Nights e suprarealist si amuzant. Anul viitor, partea Arabian Nights: Vol. 2 – The Desolate One va reprezenta Portugalia la Oscarul pentru Cel mai bun film strain. La Les Films de Cannes a Bucarest, spectatorii vor avea ocazia sa vizioneze filmul in maraton si apoi sa puna intrebari regizorului Miguel Gomes (Tabu), care va avea o interventie live prin Skype.

La Tierra y la Sombra / Land and Shade, de Cesar Augusto Acevedo (Columbia), a fost recompensat la Festivalul de la Cannes cu trei premii: trofeul Camera d’Or, acordat celui mai bun debut din intreaga selectie, si Premiile SACD si Revelation France 4 in sectiunea Semaine de la Critique. Filmul prezinta povestea unui barbat care, intors in locul care a fost pentru el odata acasa, isi gaseste fiul bolnav si ferma in ruina. La 17 ani dupa ce si-a abandonat familia, acesta incearca acum sa o salveze.

Mustang

Aleasa sa reprezinte Franta la Oscar 2016, coproductia turco-franceza Mustang se regaseste printre cele mai apreciate filme din selectia de la Cannes, un „The Virgin Suicides” in versiune orientala. Filmul regizoarei Deniz Gamze Erguven este o drama impresionanta despre cinci surori adolescente, ale caror instincte sunt inabusite de strictetea familiei, de traditii si de societatea patriarhala in care traiesc. „Am vrut sa arat, din interior, ce inseamna sa fii femeie in Turcia de azi; e un subiect care arde in societatea noastra, unde vocile feminine sunt rar auzite”, a declarat regizoarea pentru Euronews. Filmul a castigat Premiul Europa Cinemas Label in Quinzaine des Realisateurs si Marele Premiu la Sarajevo.

Le tout nouveau testament

Le tout nouveau testament, in regia lui Jaco Van Dormael (Mr. Nobody), este filmul care va reprezenta Belgia la Oscarurile din 2016. „Dumnezeu exista. Locuieste la Bruxelles. E odios cu sotia si fiica lui. S-a vorbit mult de fiul lui, dar foarte putin de fiica lui. Fiica lui sunt eu. Ma numesc Ea si am 10 ani. Ca sa ma razbun, le-am trimis tuturor oamenilor din lume, prin sms, data la care vor muri”. Aceasta este premisa de la care porneste totul. Cu actori precum Benoit Poelvoorde, Yolande Moreau si Catherine Deneuve in distributie, comedia a fost ovationata de public la proiectia din cadrul Quinzaine des Realisateurs.

La vie en grand

Comedia sociala La vie en grand/ Learn by Heart, de Mathieu Vadepied, a inchis sectiunea Semaine de la Critique la Cannes. Apreciat pentru optimismul si umorul sau, filmul prezinta povestea a doi pusti din periferia Parisului care incearca sa iasa din lumea cartierului lor. Pentru realizarea peliculei, Mathieu Vadepied s-a lasat inspirat de stilul comediei Les Intouchables – un succes de casa urias in Franta, pentru care Vadepied a semnat imaginea.

Pentru mai multe detalii despre editia din 2015 a evenimentului, intra pe filmedefestival.ro. sau pe Facebook Les Films de Cannes a Bucarest.

In imaginea principala este prezentat un cadrul din filmul La Tierra y la Sombra.
Foto si info via: Les Films des Cannes a Bucarest

PUBLISHED ON 25.09.2015

more in Newsroom