INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte

Leopoldine & colectia Ioanei Ciolacu pentru primavara 2020

Leopoldine este muza colectiei realizate de Ioana Ciolacu pentru primavara 2020. Ea e o femeie care alege sa isi dezvaluie personalitatea putin cate putin, fara a fi coplesitoare si nici pe deplin constienta de puterea si pasiunea ei.

“Monument al unei lumi desavarsite, ea umbla pe pamant ca si cum nu ar vrea sa-l deranjeze, dar il schimba pentru totdeauna prin existenta ei memorabila”,  se mentioneaza in descrierea colectiei. Leopoldine este un personaj imaginar, care s-a conturat insa pornind de la o persoana reala: actrita Leopoldina Balanuta (1934 – 1998).

Designerul a declinat povestea lui Leopoldine in piese vestimentare si a inserat adesea in designul lor cate un detaliu mai putin conventional, asupra caruia iti opresti inevitabil privirea si pe care nu-l uiti cu usurinta. Colectia include pantaloni masculini, cu o croiala larga, dar si fuste maxi, structurate, o rochie-furou cu tiv asimetric sau un body ale carui maneci nu se opresc la incheietura, ci se transforma in manusi.

De altfel, manusile reprezinta un accesoriu cheie. Le intalnim atat in prelungirea piesei vestimentare despre care am povestit mai devreme, cat si de sine statatoare, realizate din material transparent sau cu imprimeuri.

Devenite o emblema a colectiilor care ii poarta semnatura, imprimeurile sunt, si de aceasta data, desenate de Ioana Ciolacu. Formele lor luxuriante sunt inspirate de fauna ecuatoriala si redate intr-o paleta cromatica dominata de alb, negru si indigo.

Colectia este disponibila pe ioanaciolacu.com.

Sursa info si foto: Ioana Ciolacu

PUBLISHED ON 06.12.2019

more in Newsroom