INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Palarii inspirate de arta lui Matisse

Palarii inspirate de arta lui Matisse

“Puerta” este numele colectiei de palarii create de Laura Apsit Livens pentru sezonul toamna-iarna din acest an. Prin intermediul ei, am pasit de curand in universul creativ al designerului britanic. Creatiile Laurei m-au dus imediat cu gandul la colajele lui Henri Matisse – de altfel, una dintre sursele de inspiratie ale colectiei. Lucrarilor de arta li se alatura si portile caselor mexicane, colorate in nuante vibrante. De aici, vine si alegerea titlului sub care sunt adunate accesoriile.

laura-apsit-livens-colectie-de-palarii-puerta-inspirata-de-matisse-3

Pe fundalul cand pastelat, cand intens, al palariilor si al beretelor, designerul a aplicat multiple forme atat geometrice, cat si inspirate din natura. Datorita lor, colectia capata un aer jucaus care contrasteaza cu vremea mohorata, specifica sezonului rece. Piesele poarta la randul lor nume in limba spaniola. “Beso”, “Azul”, “Estrella” sau “Melocoton” sunt cuvinte care descriu diferite elemente din designul creatiilor, fie culoarea lor, fie un anumit detaliu din colaje.

Laura Apsit Livens a studiat arta realizarii palariilor la London College of Fashion si a urmat, apoi, cursurile specializate pe Theatrical Millinery la Kensington and Chelsea College. Atelierul si showroom-ul ei sunt situate, astazi, pe o strada din cartierul londonez Mayfair. Acolo este locul in care ideile Laurei se dezvolta in colectii personale sau in proiecte pe care le realizeaza in parteneriat cu alte case de moda. Nu de putine ori, creatiile ei exploreaza zona de interferenta dintre moda si arta si devin, din accesorii, sculpturi purtabile. Toate sunt realizate exclusiv manual, prin tehnici couture vechi la care designerul tine foarte mult si pe care isi doreste sa le duca mai departe.

Chiar daca am inceput sa-i urmaresc activitatea de putin timp, este foarte probabil ca aceasta sa nu fi fost neaparat prima mea intalnire cu creatiile semnate Laura Apsit Livens. Pe parcursul ultimilor ani, designerul a colaborat cu nume precum Bally Swiss sau The Unseen si a participat la realizarea unor instalatii pentru brandul de bijuterii Mappin & Webb. Mai mult decat atat, in 2013, a creat si cateva piese cu forme inedite pentru campania “L’invitation au Voyage” a casei Louis Vuitton, care i-a avut in rolurile principale pe David Bowie si pe Arizona Muse.

De asemenea, palariile ei au fost incluse in paginile unor reviste celebre precum: Tatler, LOVE Magazine, Vogue Italia, InStyle, sau Schön!, iar nume ca Printesa Beatrice de York, Paloma Faith, Rita Ora sau Jessie J se regasesc in portofoliul celor care au ales sa-si accesorizeze tinutele cu o creatie Laura Apsit Livens.

Daca doresti sa afli mai multe despre ea, o poti face pe lauraapsitlivens.co.uk, pe pagina ei de Facebook sau pe Instagram.

Fotografii prin amabilitatea Laurei Apsit Livens

PUBLISHED ON 13.10.2016

more in Fashion Etc