INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Lansarea volumului de poezie “legende urbane” de tausance

Lansarea volumului de poezie “legende urbane” de tausance

Vlad Ioan Tausance lanseaza primul sau volum de poezie, intitulat „legende urbane”. Cartea nu este scrisa pentru critici sau discursuri afabile, ci pentru cei carora le plac mesajele directe, actuale si percutante. Evenimentul de lansare se desfasoara pe 30 martie, de la ora 20:00, pe str. Brezoianu, nr.4. Aici va avea loc un spectacol de lectura Alex Fifea sustinut de vizualurile lui Schultz, urmat de un afterparty cu DJ Mike.

Despre debutul lui Tausance in poezie, Razvan Tupa scrie: “Cand muzica anilor ’80 s-a dus, ramane poezia lui Vlad Tausance ‘cuiul/ prezent ca o migrena’ si ‘apoi/ sa comandam sampanie’. Intre aceste limite se desfasoara actiunile poetice din ‘legende urbane’ cu diminetile si noptile intesate de nostalgii si de o intreaga garderoba afectiva pret a porter. Diferitele moduri de destramare interioara gasesc in vocea din acest volum o baza capabila sa le developeze. Si developarea continua pana la imaginea recurenta a cuvintelor rupte, a scenelor fluide, a absentelor care apar aici ca fondatoare ale identitatii poetice: ‘in noaptea asta e liniste/ si nimeni nu ma priveste in ochi/ si nimeni nu smuceste la dans/ si nimeni nu imi vede blugii/ si nimeni nu stie cum ma cheama/ si nimeni nu ma cheama/ in noaptea asta sunt eu’.

Volumul “legende urbane” a aparut la Editura Herg Benet si a fost nominalizat la Premiul National Mihai Eminescu – Opera Prima 2012. Autorul se prezinta cititorilor astfel: “tausance scrie. Cam asta este singurul lucru care se poate afirma fara dubii despre el. Poezie, teatru, briefuri, rationale, definitii, editoriale, comentarii, emailuri, jumatati de scenarii, proza scurta. Si altele. De acum 18 ani. De pe la 15 ani. A trait si traieste din asta. Restul e pe Google.”

Foto: Editura Herg Benet si Energiea

 

PUBLISHED ON 29.03.2012

more in Newsroom