AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Moda inspirata de muzica subacvatica

Moda inspirata de muzica subacvatica

Acolo unde moda, arta si tehnologia se intalnesc este linia de start de unde Iris van Herpen porneste fiecare demers creativ. Piesele vestimentare care ii poarta semnatura sunt denumite arta purtabila, iar ea este considerata unul dintre pionerii in utilizarea print-ului 3D. Cu ajutorul tehnologiilor inovatoare, designerul exploreaza forme mereu spectaculoase, ce par imprumutate dintr-o alta lume.

Astazi, am in minte cea mai recenta colectie haute couture, denumita Aeriform si inspirata de performance-urile neconventionale ale artistilor de la Between Music. Trupa daneza interpreteaza muzica sub apa, folosindu-se de voce si de niste instrumente adaptate. Spectacolul lor te transpune, la fel ca si creatiile lui van Herpen, intr-o cu totul alta lume. “Vocile lichide si intunericul subsonic din Between Music m-au coplesit. Asta m-a motivat sa ma scufund in constrastele dintre apa si aer, dintre interior si exterior, dintre intuneric si lumina,” povesteste designerul pe site-ul irisvanherpen.com.

De aici si jocurile dintre transparente si formele fluide care amintesc atat de miscarile apei, cat si de undele sonore. Una dintre rochiile preferate – cea din imaginea de mai sus – mi-a creat sentimentul ca designerul a desenat pur si simplu cu negru (cu intuneric) aerul care inconjoara corpul modelului. Prezentarea desfasurata in iulie la Paris a avut drept coloana sonora muzica celor de la Between Music. Cinci artisti au cantat live din interiorul unor acvarii amplasate pe catwalk, iar modelele au defilat printre ei. Inedita colaborare a marcat si implinirea a 10 ani de la primul show al designerului.

Iris van Herpen este un nume pe care il asociez mai degraba cu muzeele sau cu alte spatii care gazduiesc proiecte artistice, decat cu covorul rosu. Creatiile ei s-au regasit printre piesele expuse in diverse expozitii, printre care si “Manus x Machina: Fashion in an Age of Technology” de la Metropolitan Museum din New York, #techstyle, gazduita de Museum of Fine Arts din Boston, sau proiectul solo “Iris van Herpen: Transforming Fashion”, organizat de High Museum of Art.

Cand vine vorba despre colaborari, cea cu Bjork este prima care imi vine in minte, probabil si pentru ca viziunile lor artistice par sa se imbine ca doua piese de puzzle. Designerul a realizat pentru Bjork o serie de tinute pe care aceasta le-a purtat in videoclipuri si turnee. Imi amintesc, de asemenea, costumele din plastic, concepute de ea in urma cu cativa ani pentru spectacolul “Neverwhere” de la New York City Ballet, in coregrafia lui Benjamin Millepied. Si acesta a fost un proiect care i s-a potrivit ca o manusa, cu atat mai mult cu cat van Herpen are o experienta de 14 ani in balet.

De curand, am intalnit pe covorul rosu doua piese couture semnate de ea, care extind asocierile pe care le fac cu creatia ei. La premiera filmului “Valerian and the City of a Thousand Planets”, Cara Delevingne a optat pentru o rochie din colectia Aeriform, pe cand Pauline Hoarau a purtat o creatie din colectia haute couture anterioara, Between the Lines. Alegerile lor vestimentare sunt si cele care m-au inspirat sa va povestesc acum despre van Herpen.

Foto: Hepta.ro
Video via Youtube.com / Iris van Herpen

PUBLISHED ON 10.08.2017

more in Fashion Etc