AMINTIRI

Sibiul vazut prin ochii prietenelor

Ma gandeam, de curand, ca anii traiti la Bucuresti au ajuns…

ARTA & DESIGN

Cu si despre plastic. Perspective...

Pentru a vorbi despre viitorul designului, trebuie sa vorbim despre sustenabilitate,…

COLAJ DE RECOMANDARI

Ceva de vazut, ceva de...

Timid, am inceput sa reiau din lucrurile care imi faceau placere,…

ARTA & DESIGN

Aspecte ale designului: Memphis Milano...

Anthony Vaccarello, directorul de creatie al casei de moda Saint Laurent,…

TRIED & TESTED

Un anticearcan, un deodorant &...

In industria frumusetii, totul e in schimbare. Apar mereu produse noi,…

EDITOR'S CHOICE

Simboluri celeste pe esarfe din...

Soarele, simbol al vietii, al fortei si al energiei, luna, simbol…

INSPIRATIE

Looking On The Sunnies Side...

Designerii contureaza in cateva linii clare trendurile in materie de ochelari…

Editor's Choice

Simboluri celeste pe esarfe din matase

Soarele, simbol al vietii, al fortei si al energiei, luna, simbol al feminitatii, al ritmului vietii si al eternitatii, si stelele, simbol al frumusetii, al bunatatii si al energiei pozitive, au inspirat colectia-capsula de esarfe din matase, realizata de Bon Bijou. Aceasta poarta numele A Sense of Freedom si cuprinde trei modele in care simbolurile celeste sunt desenate si asezate in compozitii pastelate. Fiecare imagine e insotita de un text in franceza. Le Soleil te va bien. / C'est juste une phase. / Tout astre visible, excepte le Soleil et la Lune; point brillant dans le ciel, la nuit. Imi imaginez esarfele purtate la gat, pe cap, pe umeri sau ca top improvizat, intr-o zi petrecuta pe malul marii. Esarfa mea preferata este cea inspirata de soare. Imi plac designul predominat de culori calde si mesajul optimist, imprimat pe matase. Dincolo de aceste detalii, nu pot sa nu ma gandesc la importanta pe care o are soarele pentru starea mea de spirit. Se poate sa ma faca sa-mi incretesc fruntea cand lumina lui e prea puternica, dar tot el imi descreteste de multe ori mintea.:) Colectia-capsula este realizata de echipa Bon Bijou, de la schita si pana la ultimele detalii, prin procesul de creatie consacrat: Step I: envision / Step II: explore / Step III: do the work /Ste...

Inapoi Inainte
Manus x Machina. Moda intr-o era a tehnologiei.

Manus x Machina. Moda intr-o era a tehnologiei.

Daca fotografiile de la Met Gala ti-au invadat si tie newsfeed-ul in ultima saptamana, inseamna ca te-ai familiarizat deja cu tema expozitiei pregatite anul acesta de The Costume Institute la Metropolitan Museum of Art din New York. Intitulata “Manus x Machina: Moda intr-o era a tehnologiei”, aceasta exploreaza evolutia tehnicilor si a practicilor care definesc moda haute couture si cea pret-a-porter, incepand cu secolul XIX si pana in prezent.

Una dintre piesele care au contribuit la conceptul expozitiei este rochia de mireasa din colectia Chanel Couture FW 2014/15. Fara cusaturi, tinuta pare mai degraba turnata pe corpul modelului, iar trena ei cu imprimeuri elaborate si broderii cu pietre pretioase a fost realizata atat manual cat si prin intermediul unor tehnologii noi. “Este Haute Couture fara Couture”, spunea atunci Karl Lagerfeld, conform Vogue.com. Aceasta armonie dintre traditie si tehnologie l-a impresionat pe curatorul Andrew Bolton. Privind harta modei din aceasta perspectiva, el a observat cum granitele care delimitau odata tehnicile couture de cele ale pret-a-porter-ului s-au estompat semnificativ in ultimii ani si si-a propus sa exploreze procesul indeaproape. “Manus x Machina contesta conventiile dihotomiei manual/masina si propune o noua paradigma relevanta pentru era tehnologiei in care ne aflam,” spune Bolton.

Tehnologia a jucat un rol esential in conturarea industriei modei. Un prim pas in aceasta directie a fost facut in urma cu doua secole, odata cu inventia masinii de cusut. Tot atunci s-au trasat si primele contururi menite sa separe moda lucrata manual de cea realizata prin intermediul masinilor. Astazi, nu mai vorbim despre un raport de opozitie intre cei doi termeni, ci despre o relatie de colaborare, de pe pozitii de egalitate.


Alexander McQueen

Curatorul defineste expozitia ca pe un “un hibrid al secolului XXI intre un atelier haute couture traditional si un laborator stiintific.” Aproximativ 170 de creatii vestimentare sunt prezentate in Aripa Lenham a muzeului, intr-un decor gandit ca o cladire in interiorul cladirii. Printre designerii inclusi se regasesc: Cristobal Balenciaga, Sarah Burton (Alexander McQueen), Pierre Cardin, Gabrielle “Coco” Chanel, Maria Grazia Chiuri si Pierpaolo Piccioli (Valentino), Christian Dior, Alber Elbaz (Lanvin), John Galliano (Christian Dior, Maison Margiela), Jean Paul Gaultier, Nicolas Ghesquiere (Balenciaga, Louis Vuitton), Hubert de Givenchy, Iris van Herpen, Marc Jacobs (Louis Vuitton), Charles James, Christopher Kane, Mary Katrantzou, Noir Kei Ninomiya, Rei Kawakubo si Junya Watanabe (Comme des Garcons), Karl Lagerfeld (Chanel), Helmut Lang, Alexander McQueen (Givenchy), Issey Miyake, Miuccia Prada, Paul Poiret, Gareth Pugh, Yves Saint Laurent (Christian Dior, Yves Saint Laurent), Raf Simons (Christian Dior), Riccardo Tisci (Givenchy) si Yohji Yamamoto.

Impartirea spatiului a fost inspirata de modul in care este prezentata moda haute couture in enciclopedia lui Diderot. Dupa mai bine de doua secole, descrierea lui nu si-a pierdut relevanta. Realizarea broderiilor, a aplicatiilor din pene, a pliseurilor sau a dantelelor reprezinta in continuare componente cheie. Lor li se adauga tehnologiile inovatoare – precum printul 3D, taierea cu laserul, imprimarea digitala – pe care designerii le-au adoptat cu incredere in colectiile couture si pret-a-porter, deopotriva. Prezentarea lor vine ca o continuare fireasca, iar impreuna alcatuiesc “spectrul de practici” care definesc designul vestimentar.

Karl Lagerfeld pentru Chanel Couture FW 2005/06

“O parte din intentia acestei expozitii este sa determine oamenii sa priveasca hainele cu adevarat – nu este vorba doar despre tehnicile manuale sau despre cele mecanizate care contribuie la realizarea modei, ci si despre conceptele incorporate intr-o piesa vestimentara,” declara Andrew Bolton, evidentiind faptul ca procesul este la fel de important si de interesant ca rezultatele lui.

Foto: Hepta.ro, Video: Youtube.com/ Met Museum

PUBLISHED ON 06.05.2016

more in Fashion Etc