INSPIRATIE

Raphael Navot. Designul de interior...

“Experienta designului de interior seamana cu aceea de a pasi intr-o…

HOT TREND

French Style

Stilul frantuzesc – lejer, nonconformist, sic – influenteaza cateva dintre tendintele…

INSPIRATIE

“Sometimes people cut bangs when...

Schimbarea de look a protagonistei serialului Emily in Paris s-ar putea…

RED CARPET

10 dintre cele mai frumoase...

Traditia noastra de a alege unele dintre cele mai frumoase tinute…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Magic Windows of Paris

Parisul e considerat unul dintre cele mai frumoase orase ale lumii,…

INSPIRATIE

Steven Meisel 1993 A Year...

Steven Meisel reprezinta un nume cheie in fotografia de moda, iar…

EDITOR'S CHOICE

O intalnire cu Delfina Delettrez...

Mainile mele spun foarte multe despre mine, iar inelul este cea…

Editor's Choice

O intalnire cu Delfina Delettrez Fendi

Mainile mele spun foarte multe despre mine, iar inelul este cea mai intima bijuterie a mea. De aceea, imi aleg mereu inelele pe care le port cu grija cu care imi aleg cuvintele cu care vorbesc. Si niciodata nu mi-a placut sa ma uit la o bijuterie in functie de taietura pietrei, de carate sau de alte detalii tehnice. A contat mereu povestea lor sau povestea lor cu mine. sursa foto: Andreea Macri MAGIC PUPPIES De asta mi-a placut “magic puppies”, colectia Delfinei Delettrez lansata in 2015 sau 2016. Bufnita din tourmalina si catelul sau pisica din topaz sunt practic niste animale care leviteaza pe mainile tale, intr-un setting perfect. Iar jocul de culori si de forme le anima si aproape ca le da o putere magica. Iar tu, ca purtator, ai o bucurie complice, ca si cum, acum esti parte din “Alice in Tara Minunilor”, iar ceilalti habar nu au. sursa foto: arhiva personala DESIGNER INSIGHTS Am intalnit-o pe Delfina Delettrez Fendi la un “trunk show” organizat de Madison Perfumery si prima ei intrebare a fost cum m-am impacat cu o piesa pe care o purtam, un inel din colectia “dancing diamonds”. Si m-a surprins intrebarea ei. Pentru ca ceea ce mi-a placut cel mai mult la acel inel, adica jocul si miscarea continua a pietrelor, a fost si lucrul pe care...

Inapoi Inainte
Manus x Machina. Moda intr-o era a tehnologiei.

Manus x Machina. Moda intr-o era a tehnologiei.

Daca fotografiile de la Met Gala ti-au invadat si tie newsfeed-ul in ultima saptamana, inseamna ca te-ai familiarizat deja cu tema expozitiei pregatite anul acesta de The Costume Institute la Metropolitan Museum of Art din New York. Intitulata “Manus x Machina: Moda intr-o era a tehnologiei”, aceasta exploreaza evolutia tehnicilor si a practicilor care definesc moda haute couture si cea pret-a-porter, incepand cu secolul XIX si pana in prezent.

Una dintre piesele care au contribuit la conceptul expozitiei este rochia de mireasa din colectia Chanel Couture FW 2014/15. Fara cusaturi, tinuta pare mai degraba turnata pe corpul modelului, iar trena ei cu imprimeuri elaborate si broderii cu pietre pretioase a fost realizata atat manual cat si prin intermediul unor tehnologii noi. “Este Haute Couture fara Couture”, spunea atunci Karl Lagerfeld, conform Vogue.com. Aceasta armonie dintre traditie si tehnologie l-a impresionat pe curatorul Andrew Bolton. Privind harta modei din aceasta perspectiva, el a observat cum granitele care delimitau odata tehnicile couture de cele ale pret-a-porter-ului s-au estompat semnificativ in ultimii ani si si-a propus sa exploreze procesul indeaproape. “Manus x Machina contesta conventiile dihotomiei manual/masina si propune o noua paradigma relevanta pentru era tehnologiei in care ne aflam,” spune Bolton.

Tehnologia a jucat un rol esential in conturarea industriei modei. Un prim pas in aceasta directie a fost facut in urma cu doua secole, odata cu inventia masinii de cusut. Tot atunci s-au trasat si primele contururi menite sa separe moda lucrata manual de cea realizata prin intermediul masinilor. Astazi, nu mai vorbim despre un raport de opozitie intre cei doi termeni, ci despre o relatie de colaborare, de pe pozitii de egalitate.


Alexander McQueen

Curatorul defineste expozitia ca pe un “un hibrid al secolului XXI intre un atelier haute couture traditional si un laborator stiintific.” Aproximativ 170 de creatii vestimentare sunt prezentate in Aripa Lenham a muzeului, intr-un decor gandit ca o cladire in interiorul cladirii. Printre designerii inclusi se regasesc: Cristobal Balenciaga, Sarah Burton (Alexander McQueen), Pierre Cardin, Gabrielle “Coco” Chanel, Maria Grazia Chiuri si Pierpaolo Piccioli (Valentino), Christian Dior, Alber Elbaz (Lanvin), John Galliano (Christian Dior, Maison Margiela), Jean Paul Gaultier, Nicolas Ghesquiere (Balenciaga, Louis Vuitton), Hubert de Givenchy, Iris van Herpen, Marc Jacobs (Louis Vuitton), Charles James, Christopher Kane, Mary Katrantzou, Noir Kei Ninomiya, Rei Kawakubo si Junya Watanabe (Comme des Garcons), Karl Lagerfeld (Chanel), Helmut Lang, Alexander McQueen (Givenchy), Issey Miyake, Miuccia Prada, Paul Poiret, Gareth Pugh, Yves Saint Laurent (Christian Dior, Yves Saint Laurent), Raf Simons (Christian Dior), Riccardo Tisci (Givenchy) si Yohji Yamamoto.

Impartirea spatiului a fost inspirata de modul in care este prezentata moda haute couture in enciclopedia lui Diderot. Dupa mai bine de doua secole, descrierea lui nu si-a pierdut relevanta. Realizarea broderiilor, a aplicatiilor din pene, a pliseurilor sau a dantelelor reprezinta in continuare componente cheie. Lor li se adauga tehnologiile inovatoare – precum printul 3D, taierea cu laserul, imprimarea digitala – pe care designerii le-au adoptat cu incredere in colectiile couture si pret-a-porter, deopotriva. Prezentarea lor vine ca o continuare fireasca, iar impreuna alcatuiesc “spectrul de practici” care definesc designul vestimentar.

Karl Lagerfeld pentru Chanel Couture FW 2005/06

“O parte din intentia acestei expozitii este sa determine oamenii sa priveasca hainele cu adevarat – nu este vorba doar despre tehnicile manuale sau despre cele mecanizate care contribuie la realizarea modei, ci si despre conceptele incorporate intr-o piesa vestimentara,” declara Andrew Bolton, evidentiind faptul ca procesul este la fel de important si de interesant ca rezultatele lui.

Foto: Hepta.ro, Video: Youtube.com/ Met Museum

PUBLISHED ON 06.05.2016

more in Fashion Etc