INSPIRATIE

Stylingul, mereu in schimbare

Stylingul in moda evolueaza in permanenta si, odata cu asta, regulile…

RED CARPET

Met Gala 2014. Dress code:...

Lumea basmelor s-a mutat pentru o seara pe covorul rosu de…

EDITOR'S CHOICE

Comète, un nou parfum in...

Comète de la CHANEL demonstreaza ca un parfum poate fi purtat…

AMINTIRI

Moda anilor ’90, din copilarie...

Moda anilor ’90 a revenit in trend de cateva sezoane si…

ARTA & DESIGN

Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri...

Chioscurile de ziare reprezentau odata un prim popas al diminetilor din…

HOT TREND

Inspiratie in machiaj pentru primavara-vara...

Ochii conturati cu tus negru si buzele evidentiate cu ruj rosu…

STREET STYLE

Primavara denimului

As numi primavara anotimp al stilului. Temperaturile ei ingradesc cel mai…

Inspiratie

Dries Van Noten fara Dries Van Noten

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda care ii poarta numele de aproape 40 de ani. El lasa astfel loc tinerelor talente sa duca mai departe povestea brandului DVN. Inca nu s-a anuntat cine va ocupa acest loc in perioada urmatoare, dar prezentul DVN vine ca o promisiune ca se va alatura caselor de moda care au trecut cu bine printr-o schimbare asemanatoare. "Sunt trist, dar, in acelasi timp, fericit, sa va anunt ca ma voi retrage la sfarsitul lui iunie," mentioneaza el in scrisoarea publicata in social media, pe 19 martie. Desi ii inteleg pe deplin nevoia de a se dedica lucrurilor pentru care nu a avut timp, vestea m-a intristat si pe mine. Sursa: Puig  Dries Van Noten e unul dintre designerii mei preferati. Sunt ani de cand rezonez nu doar cu viziunea lui artistica, ci si cu el ca om. L-am cunoscut prin intermediul colectiilor vestimentare, prin cum a ales sa le prezinte la Saptamana Modei. L-am cunoscut prin interviurile urmarite de-a lungul timpului, prin pasiunea lui pentru natura si gradinarit - o eterna sursa de inspiratie, prin cum vorbeste despre oamenii din viata lui si cum vorbesc ceilalti despre el. L-am cunoscut prin modul in care isi alege imprimeurile si cuvintele. Cum si cat sa puna. Cum si cat sa spuna. Dries Van Noten toamna-ia...

Inapoi Inainte
Manus x Machina. Moda intr-o era a tehnologiei.

Manus x Machina. Moda intr-o era a tehnologiei.

Daca fotografiile de la Met Gala ti-au invadat si tie newsfeed-ul in ultima saptamana, inseamna ca te-ai familiarizat deja cu tema expozitiei pregatite anul acesta de The Costume Institute la Metropolitan Museum of Art din New York. Intitulata “Manus x Machina: Moda intr-o era a tehnologiei”, aceasta exploreaza evolutia tehnicilor si a practicilor care definesc moda haute couture si cea pret-a-porter, incepand cu secolul XIX si pana in prezent.

Una dintre piesele care au contribuit la conceptul expozitiei este rochia de mireasa din colectia Chanel Couture FW 2014/15. Fara cusaturi, tinuta pare mai degraba turnata pe corpul modelului, iar trena ei cu imprimeuri elaborate si broderii cu pietre pretioase a fost realizata atat manual cat si prin intermediul unor tehnologii noi. “Este Haute Couture fara Couture”, spunea atunci Karl Lagerfeld, conform Vogue.com. Aceasta armonie dintre traditie si tehnologie l-a impresionat pe curatorul Andrew Bolton. Privind harta modei din aceasta perspectiva, el a observat cum granitele care delimitau odata tehnicile couture de cele ale pret-a-porter-ului s-au estompat semnificativ in ultimii ani si si-a propus sa exploreze procesul indeaproape. “Manus x Machina contesta conventiile dihotomiei manual/masina si propune o noua paradigma relevanta pentru era tehnologiei in care ne aflam,” spune Bolton.

Tehnologia a jucat un rol esential in conturarea industriei modei. Un prim pas in aceasta directie a fost facut in urma cu doua secole, odata cu inventia masinii de cusut. Tot atunci s-au trasat si primele contururi menite sa separe moda lucrata manual de cea realizata prin intermediul masinilor. Astazi, nu mai vorbim despre un raport de opozitie intre cei doi termeni, ci despre o relatie de colaborare, de pe pozitii de egalitate.


Alexander McQueen

Curatorul defineste expozitia ca pe un “un hibrid al secolului XXI intre un atelier haute couture traditional si un laborator stiintific.” Aproximativ 170 de creatii vestimentare sunt prezentate in Aripa Lenham a muzeului, intr-un decor gandit ca o cladire in interiorul cladirii. Printre designerii inclusi se regasesc: Cristobal Balenciaga, Sarah Burton (Alexander McQueen), Pierre Cardin, Gabrielle “Coco” Chanel, Maria Grazia Chiuri si Pierpaolo Piccioli (Valentino), Christian Dior, Alber Elbaz (Lanvin), John Galliano (Christian Dior, Maison Margiela), Jean Paul Gaultier, Nicolas Ghesquiere (Balenciaga, Louis Vuitton), Hubert de Givenchy, Iris van Herpen, Marc Jacobs (Louis Vuitton), Charles James, Christopher Kane, Mary Katrantzou, Noir Kei Ninomiya, Rei Kawakubo si Junya Watanabe (Comme des Garcons), Karl Lagerfeld (Chanel), Helmut Lang, Alexander McQueen (Givenchy), Issey Miyake, Miuccia Prada, Paul Poiret, Gareth Pugh, Yves Saint Laurent (Christian Dior, Yves Saint Laurent), Raf Simons (Christian Dior), Riccardo Tisci (Givenchy) si Yohji Yamamoto.

Impartirea spatiului a fost inspirata de modul in care este prezentata moda haute couture in enciclopedia lui Diderot. Dupa mai bine de doua secole, descrierea lui nu si-a pierdut relevanta. Realizarea broderiilor, a aplicatiilor din pene, a pliseurilor sau a dantelelor reprezinta in continuare componente cheie. Lor li se adauga tehnologiile inovatoare – precum printul 3D, taierea cu laserul, imprimarea digitala – pe care designerii le-au adoptat cu incredere in colectiile couture si pret-a-porter, deopotriva. Prezentarea lor vine ca o continuare fireasca, iar impreuna alcatuiesc “spectrul de practici” care definesc designul vestimentar.

Karl Lagerfeld pentru Chanel Couture FW 2005/06

“O parte din intentia acestei expozitii este sa determine oamenii sa priveasca hainele cu adevarat – nu este vorba doar despre tehnicile manuale sau despre cele mecanizate care contribuie la realizarea modei, ci si despre conceptele incorporate intr-o piesa vestimentara,” declara Andrew Bolton, evidentiind faptul ca procesul este la fel de important si de interesant ca rezultatele lui.

Foto: Hepta.ro, Video: Youtube.com/ Met Museum

PUBLISHED ON 06.05.2016

more in Fashion Etc