WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Moda inspirata de muzica subacvatica

Moda inspirata de muzica subacvatica

Acolo unde moda, arta si tehnologia se intalnesc este linia de start de unde Iris van Herpen porneste fiecare demers creativ. Piesele vestimentare care ii poarta semnatura sunt denumite arta purtabila, iar ea este considerata unul dintre pionerii in utilizarea print-ului 3D. Cu ajutorul tehnologiilor inovatoare, designerul exploreaza forme mereu spectaculoase, ce par imprumutate dintr-o alta lume.

Astazi, am in minte cea mai recenta colectie haute couture, denumita Aeriform si inspirata de performance-urile neconventionale ale artistilor de la Between Music. Trupa daneza interpreteaza muzica sub apa, folosindu-se de voce si de niste instrumente adaptate. Spectacolul lor te transpune, la fel ca si creatiile lui van Herpen, intr-o cu totul alta lume. “Vocile lichide si intunericul subsonic din Between Music m-au coplesit. Asta m-a motivat sa ma scufund in constrastele dintre apa si aer, dintre interior si exterior, dintre intuneric si lumina,” povesteste designerul pe site-ul irisvanherpen.com.

De aici si jocurile dintre transparente si formele fluide care amintesc atat de miscarile apei, cat si de undele sonore. Una dintre rochiile preferate – cea din imaginea de mai sus – mi-a creat sentimentul ca designerul a desenat pur si simplu cu negru (cu intuneric) aerul care inconjoara corpul modelului. Prezentarea desfasurata in iulie la Paris a avut drept coloana sonora muzica celor de la Between Music. Cinci artisti au cantat live din interiorul unor acvarii amplasate pe catwalk, iar modelele au defilat printre ei. Inedita colaborare a marcat si implinirea a 10 ani de la primul show al designerului.

Iris van Herpen este un nume pe care il asociez mai degraba cu muzeele sau cu alte spatii care gazduiesc proiecte artistice, decat cu covorul rosu. Creatiile ei s-au regasit printre piesele expuse in diverse expozitii, printre care si “Manus x Machina: Fashion in an Age of Technology” de la Metropolitan Museum din New York, #techstyle, gazduita de Museum of Fine Arts din Boston, sau proiectul solo “Iris van Herpen: Transforming Fashion”, organizat de High Museum of Art.

Cand vine vorba despre colaborari, cea cu Bjork este prima care imi vine in minte, probabil si pentru ca viziunile lor artistice par sa se imbine ca doua piese de puzzle. Designerul a realizat pentru Bjork o serie de tinute pe care aceasta le-a purtat in videoclipuri si turnee. Imi amintesc, de asemenea, costumele din plastic, concepute de ea in urma cu cativa ani pentru spectacolul “Neverwhere” de la New York City Ballet, in coregrafia lui Benjamin Millepied. Si acesta a fost un proiect care i s-a potrivit ca o manusa, cu atat mai mult cu cat van Herpen are o experienta de 14 ani in balet.

De curand, am intalnit pe covorul rosu doua piese couture semnate de ea, care extind asocierile pe care le fac cu creatia ei. La premiera filmului “Valerian and the City of a Thousand Planets”, Cara Delevingne a optat pentru o rochie din colectia Aeriform, pe cand Pauline Hoarau a purtat o creatie din colectia haute couture anterioara, Between the Lines. Alegerile lor vestimentare sunt si cele care m-au inspirat sa va povestesc acum despre van Herpen.

Foto: Hepta.ro
Video via Youtube.com / Iris van Herpen

PUBLISHED ON 10.08.2017

more in Fashion Etc