RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

INSPIRATIE

Moda secolelor trecute, regandita la...

Moda din prezent se creioneaza cu ajutorul reperelor din trecut, chiar…

WE LIKE

Firul rosu al artei semnate...

Chiharu Shiota construieste instalatii impresionante din fire textile, puse adesea impreuna…

Femei care ne inspira

Stefana Maior. ARTICLE TEN.

Stefana Maior a lansat recent ARTICLE TEN, un brand vestimentar descris in perechi de atribute contrastante, aduse impreuna de acelasi fir rosu: libertatea de exprimare. Privind cariera ei din perspectiva contrastelor, nu pare deloc intamplator ca studiile si experienta ei profesionala de pana acum acopera atat partea creativa a modei, cat si cea de business. Odata cu ARTICLE TEN, am realizat ca, in ciuda anilor care au trecut din 2012 pana in prezent, memoria mea a pastrat intr-un sertar al ei colectia cu care Stefana Maior a absolvit design vestimentar la UNArte. S-au schimbat multe lucruri de atunci, asa cum spune ea in acest interviu, dar sunt si lucruri care s-au pastrat. Despre acestea, precum si despre noul drum pe care a pornit, despre provocari, curaj si inspiratie, te invit sa citesti in randurile care urmeaza. Intre nou si vechi, opulent si simplu, edgy si elegant, rebel si romantic, ARTICLE TEN se situeaza la intersectia unor zone creative, aflate in contrast. Care sunt atuurile si provocarile acestui loc ales de tine? Cred ca in zona asta de contraste ma simt cu adevarat libera sa creez ceva special si cu care rezonez profund. Nu doar in moda ma regasesc in acest joc al contrastelor, ci si in alte aspecte ale vietii: design interior, mancare, chiar si i...

Inapoi Inainte
Iris Apfel x H&M
News
Autor: Ioana Lovin

Iris Apfel x H&M

O colectie vibranta si eclectica, asa cum este stilul celei care a inspirat-o, Iris Apfel x H&M va fi disponibila exclusiv online pe hm.com, din 31 martie 2022. Pieselor vestimentare cu un mix de texturi, tipare si croieli li se alatura, bineinteles, accesoriile statement.

Sansele sunt ca, atunci cand auzi numele lui Iris Apfel, sa iti apara in minte chipul ei cu ochelari de vedere supradimensionati, cu rame rotunde, inchise la culoare, parul alb, pieptanat peste cap si buzele conturate cu nuante intense de ruj. Pasiunea ei pentru accesorii de efect nu se limiteaza la ochelari, desi acestia sunt, fara doar si poate, emblematici. Ea poarta mai mereu cel putin un colier voluminos la gat si mai multe bratari la incheietura mainilor. Maiestria cu care combina piese ce par din povesti fara nicio legatura una cu alta, dar care fuzioneaza perfect, se pastreaza si in cazul hainelor. Garderoba ei imbina haute couture-ul cu obiecte accesibile, atent alese.

Iris Apfel a devenit cunoscuta in intreaga lume in 2005, cand The Costume Institute din New York a gazduit o expozitie compusa din tinute si accesorii purtate de ea. In cartea Iris Apfel: Accidental Icon, 2018, Apfel isi aminteste ca: Dupa ce s-a deschis Rara Avis la Costume Institute de la Metropolitan Museum of Art, lumea imi tot spunea ca am devenit senzatie peste noapte. <Asa este>, raspundeam eu. <Doar ca noaptea mea a durat 70 de ani.>”

Iris Apfel a implinit anul acesta 100 de ani, iar colaborarea ei cu H&M celebreaza aniversarea rotunda si adauga inca un capitol in povestea proiectelor de moda si design in care s-a implicat de-a lungul timpului. “Ne-am dorit sa lucram cu Iris datorita stilului sau eclectic si a influentei pe care o are in lumea modei. Emana personalitate prin intermediul stilului sau flamboaiant si eclectic, fara varsta. Iris Apfel demonstreaza ca moda reprezinta exprimarea individualitatii, fiind un mod de a te bucura de tine insati. Este cu adevarat o inspiratie!” declara Ann-Sofie Johansson, Consultant de Creatie in cadrul H&M.

“Cred ca brandul H&M este fabulos, fiind un adevarat pionier in domeniul sau – pe care il ador! Mi-a placut sa creez tinute elaborate, la preturi accesibile, bransa in care H&M primeaza!” e de parere Iris Apfel.

Piesele cheie ale colectiei includ un costum brodat cu perle, o jacheta voluminoasa din tul si un set din fusta vaporoasa si bluza cu flori de iris ca imprimeu. Concepute pe mai multe teme inspirate din natura, accesoriile exploreaza predilectia ei pentru suprapuneri si piese supradimensionate. Cand vine vorba de styling, motto-ul ei este More is more and less is a bore. Si adevarul e ca nu e nimic plictisitor la Iris Apfel.

Daca vrei sa afli mai multe despre ea, poti citi articolul nostru “Iris Apfel. Un icon (nu chiar) din intamplare.”

Sursa foto: H&M

PUBLISHED ON 30.03.2022

more in Newsroom