ARTA & DESIGN

Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri...

Chioscurile de ziare reprezentau odata un prim popas al diminetilor din…

HOT TREND

Inspiratie in machiaj pentru primavara-vara...

Ochii conturati cu tus negru si buzele evidentiate cu ruj rosu…

STREET STYLE

Primavara denimului

As numi primavara anotimp al stilului. Temperaturile ei ingradesc cel mai…

INSPIRATIE

Dries Van Noten fara Dries...

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda…

INTERVIU

Magia Zanelor de dupa usa...

Magia Zanelor incepe in fata unei usi fermecate, un loc in…

INSPIRATIE

Premiile Oscar 2024. Momente pe...

Cateva ganduri despre premii si discursuri, tinute de pe covorul rosu…

INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

Inspiratie

Umor si activism pe scena de stand-up comedy

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat sa privesc stand-up comedy-ul cu alti ochi… Nu de putine ori cu ei in lacrimi de ras, dar si cu vulnerabilitate, empatie si speranta pentru o lume mai buna. Interactiunea mea cu stand-up comedy-ul a inceput cu stangul. In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, am mers la un show intr-un local din Bucuresti. Nu mai tin minte cine a urcat pe scena, dar stiu ca nu am rezonat cu genul de umor ascultat. Se poate ca experienta mea din acea seara sa nu fi fost reprezentativa pentru peisajul stand-up-ului, doar ca nu am simtit curiozitatea de a afla exact ce si cum. Lucrurile s-au schimbat relativ recent cand am intalnit abordari ce calibreaza umorul din experientele pe care viata ni le aduce in cale, fara a-l forta sa fie si unde nu e. Mai mult decat atat, temele de discutie incluse in show-uri, de la inegalitate de gen, la rasism, homofobie, sanatate mintala, maternitate, relatia cu familia sau relatiile de cuplu, creioneaza – uneori pe alocuri, alteori in intregime - o forma de stand-up comedy activist. Poate ti se intampla si tie, dupa un serial care iti place mult, sa nu mai ai un timp rabdarea necesara pentru a te aventura intr-o noua poveste. In urma cu niste luni bune, ma aflam tocmai intr-o astfel ...

Inapoi Inainte

Despre Fashion Ecommerce cu Gloria Csiszer, manager TeCOMM

Hotspot fashion: Retail meets eCommerce transforma pentru o zi Clujul in zona-cheie a fashion eCommerce-ului. Inspirata de cresterea importanta cunoscuta de acest segment pe piata online de la noi, precum si de nevoile pe care le genereaza aceasta dezvoltare, Gloria Csiszer, manager TeCOMM a demerat organizarea acestui eveniment care se va desfasura pe 26 octombrie. 100 de retaileri, antreprenori, oameni de marketing, proprietari de magazine online si magazine fizice, designeri vestimentari, redactori de moda, bloggeri si consumatori vor deslusi impreuna lumea fashion ecommerce-ului, de la business plan la dezvoltarea magazinelor si la internationalizare si pana la metodele de promovare prin continut.

Cum arata piata de ecommerce din Romania?
Cu siguranta este intr-o continua dezvoltare, dar depinde de industrie. Partea cu platile online este inca tabu pentru multa lume care apeleaza la ea doar in cele mai sigure circumstante, acolo unde au fost nevoiti de mai mult timp, in turism sau pe site-uri cunoscute (de exemplu: pentru electronice). De asemenea, plata transportului tinde sa fie un impediment pentru a finaliza comenzi. Dar numarul celor care aleg comoditatea de a face cumparaturi din propriul scaun si de a le primi direct acasa este in crestere.
Mai avem foarte multe de invatat, de aceea se si fac evenimente dedicate, cum e TeCOMM – o expoconferinta de comert electornic, aflata la a 3-a editie http://tecomm.ro/. Anul acesta, participa specialisti din mai multe tari din Europa, tocmai pentru a aduce experienta si studii de caz de acolo si celor din Romania.

gloria_csiszer-jpg

Ce loc ocupa moda pe aceasta piata?
Conform ultimelor statistici, in Romania, fashion e-commerceul este pe locul 2, dupa electronice si electrocasnice, si are un avant mare. De exemplu, daca e sa vorbim de marketing afiliat cu aceste site-uri, este chiar pe locul 1. Faptul ca omul are de unde alege si are din ce in ce mai putin timp il obliga oarecum sa-si cumpere si hainele si accesoriile tot de pe net.
Daca e sa privim din perspectiva opusa cumparatorului, am observat ceva ce pare a se instala ca trend: tot mai multi oameni devin antreprenori, sunt si freelanceri pe langa angajati cu salariu fix si viseaza la un magazin online. Cei mai multi dintre ei vor sa vanda haine sau accesorii.

Ce v-a determinat sa organizati evenimentul Hotspot fashion: Retail meets eCommerce?
Am stat sa analizam acest trend al noilor antreprenori care aleg sa vanda haine si accesorii si toti isi cauta furnizori, isi pregatesc site-ul, incep sa se intereseze de promovare, sa faca baze de date cu bloguri. Mai mult, pe bloguri apare tot mai des noua sectiune a shopului, in care se vand haine cumparate sau concepute de proprietari.
Asadar, sunt mai multi jucatori pe aceasta piata. Cei vechi devin din ce in ce mai mari, cu campanii din ce in ce mai mari si mai creative, iar cei din offline se folosesc de online pentru a creste. E o activitate imensa pe aceasta piata si noi vrem sa aflam cum se fac lucrurile bine, sa conectam lumea implicata in aceste activitati si sa imbinam o dupa-amiaza placuta cu informatii utile.

La ce intrebari isi propune sa ofere raspunsuri acest eveniment?
Am luat sub lupa doua directii importante: aspectele legate de dezvoltarea acestor business-uri si promovarea acestora. Am vrut sa aflam cum schimba ecommerce-ul viitorul retailului, care este targetul magazinelor si cum difera promovarea in functie de acestia, ce canale sunt folosite pentru promovare, sa descoperim mai multe despre comportamentul consumatorului in online, despre consumatorul upperclass vs consumatorul marci obisnuite, cat si despre internationalizarea magazinelor online.

Cui i se adreseaza Hotspot fashion: Retail meets eCommerce?
I se adreseaza celor care au deja un magazin online de haine si accesorii si vor sa-l dezvolte, celor care se gandesc sa-si faca un magazin online sau sa adauge aceasta categorie, cat si celor care sunt implicati in promovarea magazinelor de acest tip.

Cum s-a conturat conceptul evenimentului?
Conceptul s-a conturat astfel incat sa raspunda la nevoile celor care sunt implicati oarecum in fashion ecommerce.  Am vrut sa aflam cum se incepe un astfel de business, care sunt tips and tricks – urile de care sa tinem cont pentru a nu face greseli. La asta ne va raspunde antreprenorul Alin Stanciu, cu studiu de caz mallul online fashionup, care a reusit sa iasa chiar si in afara tarii.
Ce inseamna pentru un magazin fizic sa isi dezvolte si un magazin online vom afla de la proprietarul Il Passo, Petru Chiriac. Apoi, Mirela Bucovicean de la Molecule-f va vorbi despre ce inseamna sa vinzi creatii unice, despre cum sunt consumatorii upperclass, despre cum pot designerii vestimentari sa creeze ceea ce se vinde si despre cum se poate internationaliza un magazin online.
Cum functioneaza reducerile, ce inseamna outlet si cum atragi oamenii cu chilipiruri va fi tema lui Mihai Spataru de la mycloset.ro. Este un aspect important care trebuie prezavut de oricine, avand in vedere stocurile de marfa, tendintele in moda. De asemenea, mycloset.ro este si sustinatorul acestui eveniment.
Si pentru ca nu e suficient sa avem magazinul online pentru a face vanzari, nu puteam sa nu acoperim si partea de promovare a acestora. Pentru aceasta editie, am ales content-ul ca si metoda de promovare. Va fi un debate intre cei care fac continut si cei ce au nevoie de continut. Ana Morodan si Vicki Nicola vor fi prezente in calitate de bloggerite cu proiecte ample in domeniul modei, incercand sa despice retelele sociale pe care merita sa intram.

“What’s hot in fashion sells well online.” Ce e acum hot in moda din Romania?
Este cea mai dificila intrebare la care, cu siguranta, nu vom gasi un singur raspuns, ci nenumarate raspunsuri care vor ajuta mai multe business-uri sa isi faca marfa hot si sa o poata vinde online. De fapt, asta este scopul evenimentului: de a se adresa multor tipuri de business-uri, pentru ca moda este diferita pentru absolut fiecare cumparator si ceea ce alege este influentat de strategiile de marketing din spate, de oferta pusa la dispozitie, de prezenta in online, de usability, de tot felul de chestiuni tehnice. La aceasta editie, vor fi hot magazinele cu branduri cunoscute, cu creatii de designer, cu pantofi irezistibili si cu oferte de nerefuzat. Si vor deveni hot toate cele care participa la Hotspot fashion.

Daca ar trebui sa definesti domeniul Fashion eCommerce in trei cuvinte, care ar fi acestea?
Flexibil, fascinant si trendy.

Foto: Lucian Zaharie Anton

PUBLISHED ON 18.10.2013

more in Conversation Marks