AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Interviu: Andreea Mogosanu – Despre bijuterii si senzationalul simplitudinii

Interviu: Andreea Mogosanu – Despre bijuterii si senzationalul simplitudinii

Fiecare bijuterie semnata Moogu by Andreea Mogosanu se transforma intr-o poveste despre echilibru, in care elemente simple contribuie la crearea unor forme finale neconventionale. Minus, colectia dedicata sezonului rece din acest an, adauga un nou capitol impresionant, descris de designer ca fiind “o calatorie spre un ideal cosmogenic rudimentar”.

In randurile ce urmeaza, Andreea ne-a povestit mai multe despre aceasta calatorie, despre artistii ce o influenteaza, dar si despre ce a determinat-o sa paseasca in universul bijuteriei.

Ai absolvit Facultatea de Arte Decorative si Design si un master in Comunicare Vizuala si Media, apoi ai lucrat ca Art Director intr-o agentie de publicitate. Cum ai ajuns la design de bijuterie?
Studiind din adolescenta artele, designul, nu a fost deloc greu sa fac aceasta trecere. Publicitatea imi placea mult, dar simteam ca trebuie sa fac ceva al meu, unde nimeni nu ma putea limita si nimeni nu imi spunea pe ce directii sa merg. Sa fac ceva care sa ma lase sa ma exprim libera si sa-mi dea sansa sa-mi depasesc limitele.

La preview-ul celei de-a opta editii AUTOR, am descoperit pentru prima oara piesele colectiei Minus aw 2012/13. Care este povestea din spatele colectiei si care este semnificatia numelui ei?
Imagineaza-ti o calatorie spre un ideal cosmogenic rudimentar. Un bilet dus catre un spatiu imaginar in care toate elementele inconjuratoare se substrag si se disociaza de la sine pentru a atinge echilibrul perfect intre forma si culoare si in care atmosfera rece are capacitatea de a modela materia prima in cele mai curate forme. O zona atemporala in care zilele lungi completate de nopti albe creeaza culori consistente, puternice, in care formele si texturile sunt nemuritoare. Un loc simplu prin definitie, complex prin spirit. La intersectia acestor caracteristici, am creat colectia MINUS – o colectie cu piese unicat cu forme simple, neconventionale capabile sa gazduiasca armonios monturi de Iris Onyx: pietre semipretioase caracterizate prin culoarea puternica, aspectul „spart” si textura poroasa. Termenul MINUS este o trimitere directa la polul negativ al unitatilor de masura a temperaturii, iar conceptul are la baza ideea minimalismului natural. Colectia face apel la senzationalul simplitudinii, imbinand perfect fondul comprehensibil cu formele caracteristice stilului meu si valorile stilistice ale culorilor reci, in acest caz focusul fiind pe culoarea albastra.

Povesteste-ne cum a inceput aceasta pasiune si care au fost primii pasi pe taramul designului de bijuterie.
Pasiunea pentru bijuterie a inceput de prin facultate insa mi-a luat ceva timp sa ma mobilizez si sa produc bijuterii. Cred ca totul a inceput de la faptul ca nu imi gaseam cercei sau alte piese de bijuterie supradimensionate, neconventionale pe care sa le port. Atunci mi-am zis ca singura solutie este sa mi le realizez eu. Primul pas a fost sa-mi desenez modelele de cercei, apoi sa-mi gasesc tehnica cu care sa-i lucrez. Pentru ca stiam suficiente detalii tehnice despre plexiglas, am optat pentru acest material si lucrurile au mers de la sine.

Lansata in 2010, prima ta colectie intitulata sugestiv My First a fost realizata din plexiglas si metal. De atunci, ai explorat noi materiale, forme si tehnici pentru a te exprima. Cum au fost acesti ani?
In 2010, am lansat prima colectie de bijuterie contemporana doar din plexiglas, in 2011 am realizat a doua colectie intitulata Flux – de data aceasta foloseam si metal. Dupa terminarea cursurilor la scoala de bijuterie a lui David Sandu, am inceput sa lucrez in argint, alama, cupru, sa folosesc lemn, pietre semipretioase si pretioase. Au fost 2 ani in care am invatat o meserie de la zero, in care am experimentat metale nepretioase si nobile, materiale contemporane si reciclabile.

Cum ai descrie in cateva cuvinte universul Moogu?
Un spatiu unic, minimal dar in acelasi timp complex, unde formele simple, basice se transforma in forme neconventionale si nobile .

Care a fost cea mai mare provocare pe care ai intampinat-o ca designer de bijuterii si cum ai depasit-o?
O provocare a fost sa realizez pentru prima data un inel de logodna. A trebuit sa pornesc de la zero – sa aleg o piatra pretioasa, sa desenez designul inelului si sistemul de prindere a pietrei si sa-l realizez. Initial nu stiam de unde sa pornesc, insa cu multa documentare, cateva sfaturi si rabdare, am reusit sa realizez un inel de care am fost mandri si eu si clientul.

Cand vine vorba de surse de inspiratie, la ce apelezi cel mai des?
Apelez la cultura vizuala, cultura pe care mi-o imbogatesc in fiecare zi cu fiecare lucru nou pe care-l invat, cu fiecare lucru care ma sensibilizeaza, fiecare lucru care imi provoaca sentimente frumoase.

Ce artisti ti-au influentat perspectiva asupra a ceea ce creezi?
Hm…sunt multi insa o sa-i amintesc pe cei mai importanti. Daca e sa o luam cronologic: Michelangelo-desen, August Rodin-forta si romantismul sculpturii, Egon Schiele – sensibilitatea expresiei, Karl Fritsch – bijuterie contemporana.

Foto: Moogu

PUBLISHED ON 06.11.2012

more in Newsroom