INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Ilustratii noi pentru povestile copilariei

Ilustratii noi pentru povestile copilariei

Editura Vellant a lansat colectia de carti ilustrate “Pasarea Maiastra”, destinata atat copiilor, cat si adultilor care vor sa retraiasca momentele copilariei. In cadrul proiectului, mai multi artisti romani au oferit basmelor noastre nemurioare propria interpretare vizuala.

Cele trei titluri care deschid colectia sunt: „Povestea lui Harap-Alb”, „Fat-Frumos din lacrima” si „Zana Zorilor”, iar artistii din spatele lor sunt Cristiana Radu, Nura El Sayed si Madalina Andronic. Desenele lor se intind uneori pe doua pagini, alteori se strecoara in spatele scrisului pentru a dezvalui celor mici secretele textelor. Desi fiecare este ilustrata intr-un stil diferit, povestile pastreaza un punct comun: o puternica amprenta folclorica.

Evenimentul de lansare a avut loc la Mansarda Carturesti sub forma unui atelier de creatie. Copiii prezenti au fost indemnati sa dea frau liber imaginatiei si sa isi exprime propria viziune asupra personajelor preferate. Intr-o lume bombardata de elementele culturii occidentale, lansarea a fost pretextul perfect pentru a dezvalui celor mici mai multe lucrurile despre traditiile autohtone.

De asemenea, cele trei titluri din colectie vor fi studiate intr-o serie de ateliere adresate copiilor, desfasurate in perioada 21 aprilie – 7 mai in Ceainaria Carturesti.

Foto: Vellant

PUBLISHED ON 10.04.2012

more in Newsroom