PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

RED CARPET

Emily Blunt & rochia Tamara...

Evenimentele cu covor rosu sunt surse ofertante de inspiratie vestimentara. Mereu…

Un muzeu pe zi: Saint...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Maison...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Centre...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Fondation...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Baloon...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

Inspiratie

Calatoriile, o tema recurenta in povestea Louis Vuitton

Sunt case de moda pe care le asociez puternic cu gentile statement si case de moda pe care le asociez puternic cu gentile in cele mai neconventionale forme. Numele Louis Vuitton se regaseste in ambele categorii, un lucru nu tocmai surprinzator deoarece calatoriile sunt parte importanta din ADN-ul brandului. Sursa foto: Hepta.ro De altfel, potrivit site-ului oficial al brandului, Louis Vuitton a creat piese care sa ii ajute pe oameni in timpul calatoriilor, dinainte ca numele sau sa existe ca brand. In 1837, tanarul Louis Vuitton a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal, ca ucenic. Avea 16 ani pe atunci. In atelierul acestuia din Paris, a invatat mestesugul cuferelor si al valizelor specifice vremii si a devenit un artizan apreciat. Dupa 17 ani, si-a continuat drumul pe cont propriu, pastrand accesoriile de calatorie in centrul muncii sale. Tema calatoriilor este dusa mai departe de oamenii care continua si dezvolta povestea Louis Vuitton, astazi, un nume puternic in industria modei. Colectia gandita de Nicolas Ghesquiere pentru toamna-iarna 2025 e un exemplu cat se poate de elocvent in acest sens. In cadrul ei, directorul de creatie exploreaza evolutia calatoriilor de-a lungul timpului, iar gentile devin elemente cheie, memorabile. Sursa foto: Hepta.ro ...

Inapoi Inainte
Despre parfumeria culinara cu Michele Gay

Despre parfumeria culinara cu Michele Gay

Parfumeria culinara reprezinta arta de a crea parfumuri, nu pentru a le purta, ci pentru a le gusta. In cadrul Festivalului Pasarela, Michele Gay, specialist in Parfumerie Culinara, a creat cinci acorduri ce pun in valoare gustul a cinci branzeturi tipic romanesti si a dezvaluit cateva lucruri despre pasiunea ei pentru parfumuri si despre placerea de a manca rafinat.

“Parfumeria culinara nu consta in unicitatea esentelor, ci in asamblarea tuturor notelor: note de varf, de mijloc si de baza. Aromateca mea adaposteste astazi mai mult de 150 de uleiuri esentiale, iar fiecare dintre compozitiile mele integreaza cel putin 10, daca nu mai multe arome. Ca si pictura, parfumeria culinara se inscrie  intr-o lume subiectiva: imi place sau nu-mi place, ma impresioneaza, ma emotioneaza sau nu ma emotioneaza. Ea nu incearca sa atinga un anumit gust sau un asa zis gust universal. Parfumeria culinara da caracter, sens si stil unei bucatarii, trezeste obiceiurile noastre alimentare si reveleaza gustul. Hraneste atat spiritul, cat si corpul nostru” poveste Michele Gay.

Nascuta la Lyon, Michele Gay si-a inceput cariera profesionala ca stilist de moda. A facut parte din echipele de la La Potiniere, L’Ecureuil et Lenotre Paris. Apoi, a descoperit scoala de parfumieri  ISIPCA si conservatorul de parfumuri Osmotheque, pentru a deveni mai degraba parfumier decat bucatar. Lucreaza in prezent pentru marile case de lux Chanel, Boucheron, Clarins, dar si pentru Campbell si Sodeb’o. Este recunoscuta de catre profesionistii din domeniul parfumurilor si al gastronomiei drept un adevarat pionier in materie de Parfumerie Culinara.

“Nu spun ca parfumeria culinara este indispensabila, dar aduce o valoare adaugata esentiala. Un parfum este esential, aduce gust, este o sursa de emotii. Nu este indispensabil in sensul functional al termenului, este un must la fel cum este parfumul pe piele. Putem sa traim fara el, dar odata ce l-am cunoscut, cautam sa ne simtim bine si sa ne punem sub lumina lui” continua ea.

Din aromateca ei, Michele Gay a ales esentele care sa puna in valoare cele cinci branzeturi romanesti, a caror aroma naturala exprima rusticitate si traditional: branza de burduf in coaja de brad, casul afumat, cascavalul afumat, telemeaua de oaie, telemeaua de capra. A imbinat acorduri dulci de lavanda, iasomie, note proaspete de fructe de padure si alte arome ce au invaluit savoarea sarata a branzeturilor. Rezultatul: o exaltare dubla a simturilor, prin gust si miros.

 

Foto:  Michele Gay (mainphoto), PeTocuri

PUBLISHED ON 16.05.2011

more in Newsroom