AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte

Dan Piersinaru: Mutatie / Expozitie de fotografie analogica @ Aiurart

Dan Piersinaru prezinta un nou proiect fotografic intitulat 'Mutatie', al carui vernisaj are loc pe 27 noiembrie 2013, de la orele 19:00, la Aiurart. Curata de Olivia Nitis, expozitia exploreaza noi perspective legate de felul in care ne intelegem pe noi insine, intr-o realitate subiectiva, modelata de uitare.

Olivia Nitis considera ca”expozitia Mutatie are capacitatea de a arata nu doar caracterul subiectiv si selectiv al realitatii, ci si instabilitatea acesteia. Instalatia de fotografie este conceputa ca parcursul unei minti care a inregistrat imagini, stari, momente, si care reconstituie un traseu tocmai prin abstractizarea produsa de uitare; amintirea unui moment, a unei fete, a unui obiect se modifica in timp, intrand intr-un soi de mutatie a neclaritatii“. Prin fotografiile sale, Dan Piersinaru surprinde aceste stari de tranzitie, stari pe care le experimentam in situatii banale, dar pe care, fiind prinsi in ritmul alert al cotidianului, nu le sesizam.

De foarte multe ori, arta se prezinta vizitatorilor ca un obiect a carui functie principala este istoricitatea si capacitatea de a documenta aspecte ale realitatii. Insa fotografiile mele au cu totul alta directie. Scopul nu este de a oferi vizitatorilor o informatie istorica pe care nu o stiu, ci de a declansa anumite stari prin care oamenii se pot intelege mai bine pe ei insisi. De aceea, eu cred cu tarie intr-o calitate de multe ori neglijata, dar foarte importanta a artei – functia terapeutica. Astfel, obiectul de arta este un catalizator in procesul de descoperire de sine“, spune Dan Piersinaru.

Expozitia este deschisa pana pe 14 ianuarie, de marti pana sambata, intre orele 15.00 – 19.00, la Aiurart, de pe strada Lirei 21, Bucuresti.

Proiecte precum Culturescapes (2007, Basel, Elvetia), Essay About Preservation (2006, Bucuresti) sau Be There (2004, Huesca, Spania) au confirmat statutul lui Dan Piersinaru de artist multimedia, unde fotografia, instalatia, video-ul si desenul sunt imbinate pentru a contura stari complexe. Folosindu-se de aceste unelte, el compune instalatii de arta in care motivul identitatii se combina cu teme ca starea de tranzitie in timp a unui loc sau personaj uman, compozitii si stari generate de accidente, miscari si sentimente spontane, conturarea starilor de incertitudine, anonimatul si efemerul din jurul sau.

Foto si info: PR

PUBLISHED ON 25.11.2013

more in Newsroom