EDITOR'S CHOICE

Acasa. “Work in progress”.

Acasa ramane “work in progress”, indiferent cat timp a trecut de…

PARTENERIAT MEDIA

Castigatorii Digital Divas Awards 2024

Cea de-a 12-a editie Digital Divas Awards a avut loc, pe…

INSPIRATIE

I am: Celine Dion. O...

Celine Dion e printre putinii artisti care se regasesc pe coloana…

STREET STYLE

The playful side of fashion

Moda strazii de la evenimentele #fashionweek difera usor de la un…

EDITOR'S CHOICE

O coafura, un machiaj &...

Anumite coafuri si machiaje devin embleme ale unor momente, ritualuri, stari sau…

HOT TREND

Denim cu denim

Combinatia denim cu denim face parte din propunerile designerilor pentru sezonul…

EDITOR'S CHOICE

Puzzle-uri de tot felul

Puzzle-urile se afla in topul cadourilor mele din ultima perioada, oferite…

Inspiratie

“And it was all yellow”

Culoarea galbena are coloana sonora: melodia Yellow a trupei Coldplay. Obisnuiesc sa ma gandesc la aceasta piesa muzicala, ce a fost lansata in anul 2000, atunci cand ma inspira diverse piese de design, in nuante intense sau pale de galben. E ca si cum cineva apasa pe butonul play al unui aparat imaginar si: "Look at the stars / Look how they shine for you / And everything you do / Yeah, they were all yellow…" Am constientizat aceasta legatura de ceva timp, cu toate ca s-ar putea sa fie prima oara cand scriu despre asta. Versurile melodiei imi rasuna cel mai des in minte in contextul modei. S-a intamplat asta chiar si ieri, in timp ce ma uitam la fotografiile cu colectiile designerilor pentru primavara-vara 2024. Bottega Veneta SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Daca nu gresesc, rochia Bottega Veneta, cu broderie englezeasca, a dat startul muzicii. Atmosfera a fost intretinuta apoi de rochia intr-o nuanta intensa, semnata Fendi, de bluza JW Anderson, de geanta Missoni si tot asa. Cand am schimbat activitatea, coloana sonora s-a oprit. Fendi SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro JW Anderson SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Missoni SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Doar ca, de dimineata, fotografiile de la show-ul prin care Jacquemus a celebrat, ieri, 10 iunie, aniv...

Inapoi Inainte
Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri de ziare
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri de ziare

Chioscurile de ziare reprezentau odata un prim popas al diminetilor din viata de adult, un ritual pe care online-ul l-a inlocuit treptat. Tehnologia ne-a adus informatia atat de aproape, incat nici nu mai e nevoie sa ne ridicam din pat pentru a o accesa. Pentru multi, a ramas, in schimb, nostalgia ritualului, de la care pornesc interpretarile moderne de care au parte, astazi, clasicele chioscuri de ziare, ajunse altfel o raritate in oras. Cand ma gandesc la noi interpretari, am in minte trei exemple, toate efemere.

Unul dintre ele este Design Kiosk, un proiect din programul Salone del Mobile.Milano, desfasurat intre 16 si 21 aprilie 2024. Gandit ca un loc de intalnire intre public si designeri consacrati sau aflati la inceput de drum, acesta a fost amplasat in Piazza della Scala. Chioscul a primit si rolul sau clasic, prin intermediul unei selectii de publicatii noi si carti second-hand pentru colectionari, ce a fost curatoriata de Corraini Edizioni. Designul chioscului este semnat de DWA-Design Studio si a fost conceput astfel incat sa poate fi dezasamblat si refolosit cu alte ocazii.


Design Kiosk, Piazza della Scala / Salone del Mobile.Milano 2024 / semnat de DWA-Design Studio si curatoriat de Corraini Edizioni
© Salone del Mobile.Milano


Design Kiosk, Piazza della Scala / Salone del Mobile.Milano 2024 / semnat de DWA-Design Studio si curatoriat de Corraini Edizioni
© Salone del Mobile.Milano


Design Kiosk, Piazza della Scala / Salone del Mobile.Milano 2024 / semnat de DWA-Design Studio si curatoriat de Corraini Edizioni
© Salone del Mobile.Milano

Imi place cand strazile devin spatii de expunere pentru arta sau design. In astfel de zile, orasul capata o energie aparte, iar oamenii se transforma, din trecatori, in spectatori. O simpla plimbare devine o experienta, uneori, chiar de neuitat. Acesta este unul dintre motivele care au contribuit la atentia pe care i-am acordat-o proiectului Design Kiosk. Lui i s-a alaturat, bineinteles, nostalgia.

E o nostalgie pe care am mai astamparat-o, tot vizual, si in septembrie 2023, prin intermediul fotografiilor realizate de Andreea Macri, in timpul Saptamanii Modei de la Londra. Atunci, chioscul Hermes, o interpretare calatoare a clasicelor chioscuri de ziare pariziene, a fost amplasat, pentru o perioada scurta de timp, la The Lawn, Strand Aldwych, iar vizitatorii puteau gasi la stand numarul recent al revistei Le Monde d’Hermes.


Chioscul Hermes / The Lawn / Foto: Andreea Macri


Chioscul Hermes / The Lawn / Foto: Andreea Macri


Chioscul Hermes / The Lawn / Foto: Andreea Macri

Al treilea exemplu este chioscul Vogue, amplasat, in aceeasi perioada si in cadrul aceluiasi eveniment de moda, doar ca nu pe strazile orasului, ci in interior. Mai exact, in magazinul londonez Selfridges. Revistele Vogue de pe standuri erau insotite de piese de imbracaminte si accesorii realizate pentru Vogue World: London, precum si de niste buchete de flori superbe.


Vogue World Newsagents / Selfridges / Foto: Andreea Macri


Vogue World Newsagents / Selfridges / Foto: Andreea Macri

Pe principiul “three is a trend”, ma astept sa intalesc si alte interpretari de chioscuri de ziare pe viitor. E foarte posibil sa existe deja si alte exemple de care nu am aflat sau, daca am aflat la un moment dat, sa nu imi vina in minte acum. Cele trei de care stiu imi evidentiaza cat de mult s-a schimbat viata, intr-un timp relativ scurt, dar si cat de reconfortant poate fi gandul ca exista mereu formule prin care ritualuri dragi, la care am renuntat, ocupa un nou loc – chiar daca unul efemer – in prezent.

PUBLISHED ON 19.04.2024

more in Mood Board