WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Cum transforma extensiile de brand arhitectura caselor de moda
Inspiratie
Autor: Ioana Lovin

Cum transforma extensiile de brand arhitectura caselor de moda

Casele de moda consolideaza din ce in ce mai multe legaturi cu alte industrii, de la industria frumusetii, la cea a artei si pana la industria ospitalitatii. Prin extensiile de brand create, ele ajung la tot mai multi consumatori, iar gustul luxului poate fi testat, uneori, chiar si la propriu.


Prada Cafe din Harrods, Londra

Demersul extensiilor pare sa urmareasca semnificatia cuvintelor moda si stil, dincolo de design vestimentar. E un insight care ofera o multime de oportunitati, pentru ca vorbim si despre arta la moda, despre locuri si localuri la moda, despre ritualuri de zi de zi, care sunt interconectate si, impreuna, ne contureaza stilul… stilul de viata. Oportunitatile aduse nu sunt lipsite de riscuri, cu toate astea, din ce in ce mai multe branduri spun da provocarii pentru a-si pastra locul intr-o piata competitiva, in continua schimbare.


Magazinul Dior de pe Avenue Montaigne din Paris

Aceste strategii de marketing ajuta, pe de-o parte, la fidelizarea consumatorilor deja existenti ai brandului. Sesiunile de shopping devin experiente in care pasiunea pentru design vestimentar se impleteste cu pasiuni conexe, cu ritualuri de relaxare si rasfat. Toate, nu doar sub aceeasi identitate, uneori chiar si sub acelasi acoperis. Cand spun asta, ma gandesc, in primul rand, la magazinul Dior de pe Avenue Montaigne din Paris, un adevarat #DiorWonderland, cum l-a descris Vicki Nicola. Imaginile surprinse de ea redau cu usurinta magia locului: cu spatii de shopping, de expozitie, restaurant si altele.


Gucci Garden, Florenta

Pe de alte parte, extensiile brandurilor acorda oportunitatea unor persoane care apreciaza estetica si istoria unei case de moda, dar care nu isi permit inca anumite piese vestimentare, sa devina consumatori ai brandului prin achizitionarea produselor de beauty dintr-un butic cum e Dries Van Noten Galerie Quai Malaquais din Paris, printr-o vizita la un spatiu expozitional, precum Fondazione Prada si Armani / Silos din Milano sau Gucci Garden din Florenta, sau printr-o iesire cu prietenele la o cafea sau la o prajitura ce transpune gustul modei intr-un desert. Prada Cafe din Harrods, Londra, restaurantele sau cafenelele Armani din Milano, Paris, New York sau Tokio, Fendi Bar sau Louis Vuitton Lounge din aeroportul Hamad, Doha, cafeneaua din cadrul LV Dream: The exhibition din Paris sunt printre locurile in care papilele gustative sunt rasfatate cu stil.


Cafeneaua Louis Vuitton din cadrul LV Dream: The exhibition, Paris


Louis Vuitton Lounge, Hamad International Airport, Doha


Fendi Bar, Hamad International Airport, Doha

Brandurile care adopta astfel de strategii devin automat mai accesibile, chiar daca nu se intervine peste bucataria bine consolidata a departamentului de moda si nici nu se renunta la eticheta high-end. In plus, faptul ca limbajele ospitalitatii, artei sau designului de interior nu sunt complet diferite asigura coerenta demersurilor. Exista, insa, intre ele suficiente diferente de nuanta, asa ca e nevoie de mult fler pentru a nu sfarsi lost in translation.


Armani / Silos, Milano

As putea spune ca aceste strategii de marketing nu inventeaza, ci consolideaza legaturi care existau deja. Puntile dintre industrii sunt construite sa fie cat mai in acord cu istoria si arhitectura caselor si sa reziste in timp. Odata cu ele, se modifica si definitia traditionala a unui brand exclusivist. Ea ramane despre lux, dar devine un lux ce poate fi trait, chiar si pret de o cafea, de semnificativ mai multi oameni decat atunci cand casele de moda erau strict despre design vestimentar si accesorii. E, poate, un paradox.


Magazinul Dior de pe Avenue Montaigne din Paris

De-a lungul anilor, cu exceptia perioadei in care pandemia a intrerupt mersul firesc al lucrurilor, am citit sau am auzit vorbindu-se despre ritmul din ce in ce mai accelerat in care se desfasoara moda, am spus sau am scris si eu mai departe despre asta in diverse forme. Astazi, cand privesc cum se dezvolta industria, in cate directii si cu ce viteza, pare ca arhitectura caselor de moda se transforma in adevarati zgarie-nori.

Fotografii: Vicki Nicola

PUBLISHED ON 24.11.2023

more in Fashion Etc