FEMEI CARE NE INSPIRA

Madeleine x Noemi. Inelele de...

Madalina Tudor Radulea, fondatoarea si designerul brandului de bijuterie Madeleine, si…

EDITOR'S CHOICE

Gentile inspirate de pungile din...

Gentile inspirate de pungile din hartie au urcat, in acest moment,…

PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

RED CARPET

Emily Blunt & rochia Tamara...

Evenimentele cu covor rosu sunt surse ofertante de inspiratie vestimentara. Mereu…

Un muzeu pe zi: Saint...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Maison...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Centre...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

Inspiratie

Calatoriile, o tema recurenta in povestea Louis Vuitton

Sunt case de moda pe care le asociez puternic cu gentile statement si case de moda pe care le asociez puternic cu gentile in cele mai neconventionale forme. Numele Louis Vuitton se regaseste in ambele categorii, un lucru nu tocmai surprinzator deoarece calatoriile sunt parte importanta din ADN-ul brandului. Sursa foto: Hepta.ro De altfel, potrivit site-ului oficial al brandului, Louis Vuitton a creat piese care sa ii ajute pe oameni in timpul calatoriilor, dinainte ca numele sau sa existe ca brand. In 1837, tanarul Louis Vuitton a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal, ca ucenic. Avea 16 ani pe atunci. In atelierul acestuia din Paris, a invatat mestesugul cuferelor si al valizelor specifice vremii si a devenit un artizan apreciat. Dupa 17 ani, si-a continuat drumul pe cont propriu, pastrand accesoriile de calatorie in centrul muncii sale. Tema calatoriilor este dusa mai departe de oamenii care continua si dezvolta povestea Louis Vuitton, astazi, un nume puternic in industria modei. Colectia gandita de Nicolas Ghesquiere pentru toamna-iarna 2025 e un exemplu cat se poate de elocvent in acest sens. In cadrul ei, directorul de creatie exploreaza evolutia calatoriilor de-a lungul timpului, iar gentile devin elemente cheie, memorabile. Sursa foto: Hepta.ro ...

Inapoi Inainte
Cum transforma extensiile de brand arhitectura caselor de moda
Inspiratie
Autor: Ioana Lovin

Cum transforma extensiile de brand arhitectura caselor de moda

Casele de moda consolideaza din ce in ce mai multe legaturi cu alte industrii, de la industria frumusetii, la cea a artei si pana la industria ospitalitatii. Prin extensiile de brand create, ele ajung la tot mai multi consumatori, iar gustul luxului poate fi testat, uneori, chiar si la propriu.


Prada Cafe din Harrods, Londra

Demersul extensiilor pare sa urmareasca semnificatia cuvintelor moda si stil, dincolo de design vestimentar. E un insight care ofera o multime de oportunitati, pentru ca vorbim si despre arta la moda, despre locuri si localuri la moda, despre ritualuri de zi de zi, care sunt interconectate si, impreuna, ne contureaza stilul… stilul de viata. Oportunitatile aduse nu sunt lipsite de riscuri, cu toate astea, din ce in ce mai multe branduri spun da provocarii pentru a-si pastra locul intr-o piata competitiva, in continua schimbare.


Magazinul Dior de pe Avenue Montaigne din Paris

Aceste strategii de marketing ajuta, pe de-o parte, la fidelizarea consumatorilor deja existenti ai brandului. Sesiunile de shopping devin experiente in care pasiunea pentru design vestimentar se impleteste cu pasiuni conexe, cu ritualuri de relaxare si rasfat. Toate, nu doar sub aceeasi identitate, uneori chiar si sub acelasi acoperis. Cand spun asta, ma gandesc, in primul rand, la magazinul Dior de pe Avenue Montaigne din Paris, un adevarat #DiorWonderland, cum l-a descris Vicki Nicola. Imaginile surprinse de ea redau cu usurinta magia locului: cu spatii de shopping, de expozitie, restaurant si altele.


Gucci Garden, Florenta

Pe de alte parte, extensiile brandurilor acorda oportunitatea unor persoane care apreciaza estetica si istoria unei case de moda, dar care nu isi permit inca anumite piese vestimentare, sa devina consumatori ai brandului prin achizitionarea produselor de beauty dintr-un butic cum e Dries Van Noten Galerie Quai Malaquais din Paris, printr-o vizita la un spatiu expozitional, precum Fondazione Prada si Armani / Silos din Milano sau Gucci Garden din Florenta, sau printr-o iesire cu prietenele la o cafea sau la o prajitura ce transpune gustul modei intr-un desert. Prada Cafe din Harrods, Londra, restaurantele sau cafenelele Armani din Milano, Paris, New York sau Tokio, Fendi Bar sau Louis Vuitton Lounge din aeroportul Hamad, Doha, cafeneaua din cadrul LV Dream: The exhibition din Paris sunt printre locurile in care papilele gustative sunt rasfatate cu stil.


Cafeneaua Louis Vuitton din cadrul LV Dream: The exhibition, Paris


Louis Vuitton Lounge, Hamad International Airport, Doha


Fendi Bar, Hamad International Airport, Doha

Brandurile care adopta astfel de strategii devin automat mai accesibile, chiar daca nu se intervine peste bucataria bine consolidata a departamentului de moda si nici nu se renunta la eticheta high-end. In plus, faptul ca limbajele ospitalitatii, artei sau designului de interior nu sunt complet diferite asigura coerenta demersurilor. Exista, insa, intre ele suficiente diferente de nuanta, asa ca e nevoie de mult fler pentru a nu sfarsi lost in translation.


Armani / Silos, Milano

As putea spune ca aceste strategii de marketing nu inventeaza, ci consolideaza legaturi care existau deja. Puntile dintre industrii sunt construite sa fie cat mai in acord cu istoria si arhitectura caselor si sa reziste in timp. Odata cu ele, se modifica si definitia traditionala a unui brand exclusivist. Ea ramane despre lux, dar devine un lux ce poate fi trait, chiar si pret de o cafea, de semnificativ mai multi oameni decat atunci cand casele de moda erau strict despre design vestimentar si accesorii. E, poate, un paradox.


Magazinul Dior de pe Avenue Montaigne din Paris

De-a lungul anilor, cu exceptia perioadei in care pandemia a intrerupt mersul firesc al lucrurilor, am citit sau am auzit vorbindu-se despre ritmul din ce in ce mai accelerat in care se desfasoara moda, am spus sau am scris si eu mai departe despre asta in diverse forme. Astazi, cand privesc cum se dezvolta industria, in cate directii si cu ce viteza, pare ca arhitectura caselor de moda se transforma in adevarati zgarie-nori.

Fotografii: Vicki Nicola

PUBLISHED ON 24.11.2023

more in Fashion Etc