INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

HOT TREND

Cerceii statement

Elementele cu care rezonez pe deplin la evenimentele dedicate modei alcatuiesc…

EDITOR'S CHOICE

Love is Chance

Iubesc cuvintele. Si le respect. Sunt foarte atenta si precauta cu…

CATWALK

10 rochii haute couture SS...

Am ales cate o rochie din colectiile haute-couture semnate de zece…

EDITOR'S CHOICE

Jean Paul Gaultier Haute Couture...

Sunt momente in care simt, pur si simplu, ce sa aleg…

RED CARPET

Rosamund Pike & florile

Nominalizarile pentru rolul din filmul Saltburn o transforma pe Rosamund Pike…

INSPIRATIE

Umor si activism pe scena...

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat…

Inspiratie

De ce e Peach Fuzz culoarea anului 2024

Institutul Pantone a desemnat recent PANTONE 13-1023 Peach Fuzz culoarea anului 2024. In vremurile dificile pe care le traim ca societate, aceasta nuanta delicata si catifelata de piersica devine un simbol pentru bunatatea sincera si un raspuns cromatic la nevoia de empatie si compasiune a oamenilor, de a fi impreuna pentru a se simti in siguranta. Leatrice Eiseman, directoare executiva la Pantone Color Institute, e de parere ca aceasta nuanta intre roz si portocaliu inspira sentimentul de apartenenta, invita la recalibrare si, totodata, confera o stare de calm si creeaza un spatiu in care sa fim, sa simtim, sa ne vindecam si sa prosperam, prin timpul petrecut impreuna sau prin momentele de conectare cu noi insine. "In egala masura, o idee si un sentiment, PANTONE 13-1023 Peach Fuzz ne trezeste simturile prin tactilitatea reconfortanta si caldura cu care ne invaluie," concluzioneaza ea. Culorile ne pot influenta starea de spirit, iar trendurile nu fac altceva decat sa reflecte dorintele noastre intr-o perioada anume. Peach Fuzz mi-a amintit de culoarea lui 2019, intr-o varianta mai temperata ca impact vizual si cu un accent mai mare pe textura. Atunci, asa-numitul Living Coral a reprezentat nevoia de optimism, de obiective spre care oamenii sa priveasca cu bucurie. E o ...

Inapoi Inainte
Cum transforma extensiile de brand arhitectura caselor de moda
Inspiratie
Autor: Ioana Lovin

Cum transforma extensiile de brand arhitectura caselor de moda

Casele de moda consolideaza din ce in ce mai multe legaturi cu alte industrii, de la industria frumusetii, la cea a artei si pana la industria ospitalitatii. Prin extensiile de brand create, ele ajung la tot mai multi consumatori, iar gustul luxului poate fi testat, uneori, chiar si la propriu.


Prada Cafe din Harrods, Londra

Demersul extensiilor pare sa urmareasca semnificatia cuvintelor moda si stil, dincolo de design vestimentar. E un insight care ofera o multime de oportunitati, pentru ca vorbim si despre arta la moda, despre locuri si localuri la moda, despre ritualuri de zi de zi, care sunt interconectate si, impreuna, ne contureaza stilul… stilul de viata. Oportunitatile aduse nu sunt lipsite de riscuri, cu toate astea, din ce in ce mai multe branduri spun da provocarii pentru a-si pastra locul intr-o piata competitiva, in continua schimbare.


Magazinul Dior de pe Avenue Montaigne din Paris

Aceste strategii de marketing ajuta, pe de-o parte, la fidelizarea consumatorilor deja existenti ai brandului. Sesiunile de shopping devin experiente in care pasiunea pentru design vestimentar se impleteste cu pasiuni conexe, cu ritualuri de relaxare si rasfat. Toate, nu doar sub aceeasi identitate, uneori chiar si sub acelasi acoperis. Cand spun asta, ma gandesc, in primul rand, la magazinul Dior de pe Avenue Montaigne din Paris, un adevarat #DiorWonderland, cum l-a descris Vicki Nicola. Imaginile surprinse de ea redau cu usurinta magia locului: cu spatii de shopping, de expozitie, restaurant si altele.


Gucci Garden, Florenta

Pe de alte parte, extensiile brandurilor acorda oportunitatea unor persoane care apreciaza estetica si istoria unei case de moda, dar care nu isi permit inca anumite piese vestimentare, sa devina consumatori ai brandului prin achizitionarea produselor de beauty dintr-un butic cum e Dries Van Noten Galerie Quai Malaquais din Paris, printr-o vizita la un spatiu expozitional, precum Fondazione Prada si Armani / Silos din Milano sau Gucci Garden din Florenta, sau printr-o iesire cu prietenele la o cafea sau la o prajitura ce transpune gustul modei intr-un desert. Prada Cafe din Harrods, Londra, restaurantele sau cafenelele Armani din Milano, Paris, New York sau Tokio, Fendi Bar sau Louis Vuitton Lounge din aeroportul Hamad, Doha, cafeneaua din cadrul LV Dream: The exhibition din Paris sunt printre locurile in care papilele gustative sunt rasfatate cu stil.


Cafeneaua Louis Vuitton din cadrul LV Dream: The exhibition, Paris


Louis Vuitton Lounge, Hamad International Airport, Doha


Fendi Bar, Hamad International Airport, Doha

Brandurile care adopta astfel de strategii devin automat mai accesibile, chiar daca nu se intervine peste bucataria bine consolidata a departamentului de moda si nici nu se renunta la eticheta high-end. In plus, faptul ca limbajele ospitalitatii, artei sau designului de interior nu sunt complet diferite asigura coerenta demersurilor. Exista, insa, intre ele suficiente diferente de nuanta, asa ca e nevoie de mult fler pentru a nu sfarsi lost in translation.


Armani / Silos, Milano

As putea spune ca aceste strategii de marketing nu inventeaza, ci consolideaza legaturi care existau deja. Puntile dintre industrii sunt construite sa fie cat mai in acord cu istoria si arhitectura caselor si sa reziste in timp. Odata cu ele, se modifica si definitia traditionala a unui brand exclusivist. Ea ramane despre lux, dar devine un lux ce poate fi trait, chiar si pret de o cafea, de semnificativ mai multi oameni decat atunci cand casele de moda erau strict despre design vestimentar si accesorii. E, poate, un paradox.


Magazinul Dior de pe Avenue Montaigne din Paris

De-a lungul anilor, cu exceptia perioadei in care pandemia a intrerupt mersul firesc al lucrurilor, am citit sau am auzit vorbindu-se despre ritmul din ce in ce mai accelerat in care se desfasoara moda, am spus sau am scris si eu mai departe despre asta in diverse forme. Astazi, cand privesc cum se dezvolta industria, in cate directii si cu ce viteza, pare ca arhitectura caselor de moda se transforma in adevarati zgarie-nori.

Fotografii: Vicki Nicola

PUBLISHED ON 24.11.2023

more in Fashion Etc