ARTA & DESIGN

Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri...

Chioscurile de ziare reprezentau odata un prim popas al diminetilor din…

HOT TREND

Inspiratie in machiaj pentru primavara-vara...

Ochii conturati cu tus negru si buzele evidentiate cu ruj rosu…

STREET STYLE

Primavara denimului

As numi primavara anotimp al stilului. Temperaturile ei ingradesc cel mai…

INSPIRATIE

Dries Van Noten fara Dries...

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda…

INTERVIU

Magia Zanelor de dupa usa...

Magia Zanelor incepe in fata unei usi fermecate, un loc in…

INSPIRATIE

Premiile Oscar 2024. Momente pe...

Cateva ganduri despre premii si discursuri, tinute de pe covorul rosu…

INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

Inspiratie

Umor si activism pe scena de stand-up comedy

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat sa privesc stand-up comedy-ul cu alti ochi… Nu de putine ori cu ei in lacrimi de ras, dar si cu vulnerabilitate, empatie si speranta pentru o lume mai buna. Interactiunea mea cu stand-up comedy-ul a inceput cu stangul. In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, am mers la un show intr-un local din Bucuresti. Nu mai tin minte cine a urcat pe scena, dar stiu ca nu am rezonat cu genul de umor ascultat. Se poate ca experienta mea din acea seara sa nu fi fost reprezentativa pentru peisajul stand-up-ului, doar ca nu am simtit curiozitatea de a afla exact ce si cum. Lucrurile s-au schimbat relativ recent cand am intalnit abordari ce calibreaza umorul din experientele pe care viata ni le aduce in cale, fara a-l forta sa fie si unde nu e. Mai mult decat atat, temele de discutie incluse in show-uri, de la inegalitate de gen, la rasism, homofobie, sanatate mintala, maternitate, relatia cu familia sau relatiile de cuplu, creioneaza – uneori pe alocuri, alteori in intregime - o forma de stand-up comedy activist. Poate ti se intampla si tie, dupa un serial care iti place mult, sa nu mai ai un timp rabdarea necesara pentru a te aventura intr-o noua poveste. In urma cu niste luni bune, ma aflam tocmai intr-o astfel ...

Inapoi Inainte
Cum transforma extensiile de brand arhitectura caselor de moda
Inspiratie
Autor: Ioana Lovin

Cum transforma extensiile de brand arhitectura caselor de moda

Casele de moda consolideaza din ce in ce mai multe legaturi cu alte industrii, de la industria frumusetii, la cea a artei si pana la industria ospitalitatii. Prin extensiile de brand create, ele ajung la tot mai multi consumatori, iar gustul luxului poate fi testat, uneori, chiar si la propriu.


Prada Cafe din Harrods, Londra

Demersul extensiilor pare sa urmareasca semnificatia cuvintelor moda si stil, dincolo de design vestimentar. E un insight care ofera o multime de oportunitati, pentru ca vorbim si despre arta la moda, despre locuri si localuri la moda, despre ritualuri de zi de zi, care sunt interconectate si, impreuna, ne contureaza stilul… stilul de viata. Oportunitatile aduse nu sunt lipsite de riscuri, cu toate astea, din ce in ce mai multe branduri spun da provocarii pentru a-si pastra locul intr-o piata competitiva, in continua schimbare.


Magazinul Dior de pe Avenue Montaigne din Paris

Aceste strategii de marketing ajuta, pe de-o parte, la fidelizarea consumatorilor deja existenti ai brandului. Sesiunile de shopping devin experiente in care pasiunea pentru design vestimentar se impleteste cu pasiuni conexe, cu ritualuri de relaxare si rasfat. Toate, nu doar sub aceeasi identitate, uneori chiar si sub acelasi acoperis. Cand spun asta, ma gandesc, in primul rand, la magazinul Dior de pe Avenue Montaigne din Paris, un adevarat #DiorWonderland, cum l-a descris Vicki Nicola. Imaginile surprinse de ea redau cu usurinta magia locului: cu spatii de shopping, de expozitie, restaurant si altele.


Gucci Garden, Florenta

Pe de alte parte, extensiile brandurilor acorda oportunitatea unor persoane care apreciaza estetica si istoria unei case de moda, dar care nu isi permit inca anumite piese vestimentare, sa devina consumatori ai brandului prin achizitionarea produselor de beauty dintr-un butic cum e Dries Van Noten Galerie Quai Malaquais din Paris, printr-o vizita la un spatiu expozitional, precum Fondazione Prada si Armani / Silos din Milano sau Gucci Garden din Florenta, sau printr-o iesire cu prietenele la o cafea sau la o prajitura ce transpune gustul modei intr-un desert. Prada Cafe din Harrods, Londra, restaurantele sau cafenelele Armani din Milano, Paris, New York sau Tokio, Fendi Bar sau Louis Vuitton Lounge din aeroportul Hamad, Doha, cafeneaua din cadrul LV Dream: The exhibition din Paris sunt printre locurile in care papilele gustative sunt rasfatate cu stil.


Cafeneaua Louis Vuitton din cadrul LV Dream: The exhibition, Paris


Louis Vuitton Lounge, Hamad International Airport, Doha


Fendi Bar, Hamad International Airport, Doha

Brandurile care adopta astfel de strategii devin automat mai accesibile, chiar daca nu se intervine peste bucataria bine consolidata a departamentului de moda si nici nu se renunta la eticheta high-end. In plus, faptul ca limbajele ospitalitatii, artei sau designului de interior nu sunt complet diferite asigura coerenta demersurilor. Exista, insa, intre ele suficiente diferente de nuanta, asa ca e nevoie de mult fler pentru a nu sfarsi lost in translation.


Armani / Silos, Milano

As putea spune ca aceste strategii de marketing nu inventeaza, ci consolideaza legaturi care existau deja. Puntile dintre industrii sunt construite sa fie cat mai in acord cu istoria si arhitectura caselor si sa reziste in timp. Odata cu ele, se modifica si definitia traditionala a unui brand exclusivist. Ea ramane despre lux, dar devine un lux ce poate fi trait, chiar si pret de o cafea, de semnificativ mai multi oameni decat atunci cand casele de moda erau strict despre design vestimentar si accesorii. E, poate, un paradox.


Magazinul Dior de pe Avenue Montaigne din Paris

De-a lungul anilor, cu exceptia perioadei in care pandemia a intrerupt mersul firesc al lucrurilor, am citit sau am auzit vorbindu-se despre ritmul din ce in ce mai accelerat in care se desfasoara moda, am spus sau am scris si eu mai departe despre asta in diverse forme. Astazi, cand privesc cum se dezvolta industria, in cate directii si cu ce viteza, pare ca arhitectura caselor de moda se transforma in adevarati zgarie-nori.

Fotografii: Vicki Nicola

PUBLISHED ON 24.11.2023

more in Fashion Etc