EDITOR'S CHOICE

Puzzle-uri de tot felul

Puzzle-urile se afla in topul cadourilor mele din ultima perioada, oferite…

RED CARPET

10 rochii couture FW 2024/25....

Continui exercitiul de imaginatie dedicat rochiilor pe care mizez ca le…

WE LIKE

FITS 2024. Orasul ca scena.

Arta e una dintre cele mai la indemana surse de fericire…

INSPIRATIE

Rochiile verii

Pentru mine, rochiile verii au lungime medie si sunt croite din…

INSPIRATIE

“And it was all yellow”

Culoarea galbena are coloana sonora: melodia Yellow a trupei Coldplay. Obisnuiesc…

EDITOR'S CHOICE

Design vestimentar la RDW 2024

Instalatia de design vestimentar din cadrul expozitiei centrale Romania Design Week…

RED CARPET

Inspiratie de pe covorul rosu...

Mi-au placut multe dintre tinutele purtate pe covorul rosu al Festivalului…

Amintiri

Moda anilor '90, din copilarie in prezent

Moda anilor '90 a revenit in trend de cateva sezoane si promite sa ramana cu noi o perioada. Mai in gluma, mai (putin) in serios, am interpretat aceasta revenire ca pe o a doua sansa pe care mi-o da timpul pentru a repara greselile de styling din trecut. Pentru mine, moda anilor '90 e moda copilariei si a adolescentei si, odata cu asta, a celor mai nastrusnice experimente vestimentare… atat de nastrusnice incat, macar din acest punct de vedere, nu ma supar ca am prea putine fotografii din acea perioada. MM6 Maison Margiela SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Tot putine erau si sursele de inspiratie, de la copiii mai mari de la bloc, la cele cateva reviste rasfoite din cand in cand, precum Bravo sau Popcorn, si pana la videoclipurile muzicale, pe care le percepeam ca pe adevarate show-uri de moda. Peste toate astea, magazinele cu imbracaminte erau si ele putine. Daca e sa compar cu prezentul, contextul nu era unul favorabil pentru explorarea creativitatii in moda si, totusi, cum se face ca rezonez si azi cu piesele vestimentare indragite atunci? E, cu siguranta, si datorita nostalgiei si a faptului ca primele intalniri cu moda lasa o amprenta puternica asupra noastra. Nu pot nega asta, dar parca e mai mult de-atat. Saint Laurent SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Cr...

Inapoi Inainte
Cum transforma extensiile de brand arhitectura caselor de moda
Inspiratie
Autor: Ioana Lovin

Cum transforma extensiile de brand arhitectura caselor de moda

Casele de moda consolideaza din ce in ce mai multe legaturi cu alte industrii, de la industria frumusetii, la cea a artei si pana la industria ospitalitatii. Prin extensiile de brand create, ele ajung la tot mai multi consumatori, iar gustul luxului poate fi testat, uneori, chiar si la propriu.


Prada Cafe din Harrods, Londra

Demersul extensiilor pare sa urmareasca semnificatia cuvintelor moda si stil, dincolo de design vestimentar. E un insight care ofera o multime de oportunitati, pentru ca vorbim si despre arta la moda, despre locuri si localuri la moda, despre ritualuri de zi de zi, care sunt interconectate si, impreuna, ne contureaza stilul… stilul de viata. Oportunitatile aduse nu sunt lipsite de riscuri, cu toate astea, din ce in ce mai multe branduri spun da provocarii pentru a-si pastra locul intr-o piata competitiva, in continua schimbare.


Magazinul Dior de pe Avenue Montaigne din Paris

Aceste strategii de marketing ajuta, pe de-o parte, la fidelizarea consumatorilor deja existenti ai brandului. Sesiunile de shopping devin experiente in care pasiunea pentru design vestimentar se impleteste cu pasiuni conexe, cu ritualuri de relaxare si rasfat. Toate, nu doar sub aceeasi identitate, uneori chiar si sub acelasi acoperis. Cand spun asta, ma gandesc, in primul rand, la magazinul Dior de pe Avenue Montaigne din Paris, un adevarat #DiorWonderland, cum l-a descris Vicki Nicola. Imaginile surprinse de ea redau cu usurinta magia locului: cu spatii de shopping, de expozitie, restaurant si altele.


Gucci Garden, Florenta

Pe de alte parte, extensiile brandurilor acorda oportunitatea unor persoane care apreciaza estetica si istoria unei case de moda, dar care nu isi permit inca anumite piese vestimentare, sa devina consumatori ai brandului prin achizitionarea produselor de beauty dintr-un butic cum e Dries Van Noten Galerie Quai Malaquais din Paris, printr-o vizita la un spatiu expozitional, precum Fondazione Prada si Armani / Silos din Milano sau Gucci Garden din Florenta, sau printr-o iesire cu prietenele la o cafea sau la o prajitura ce transpune gustul modei intr-un desert. Prada Cafe din Harrods, Londra, restaurantele sau cafenelele Armani din Milano, Paris, New York sau Tokio, Fendi Bar sau Louis Vuitton Lounge din aeroportul Hamad, Doha, cafeneaua din cadrul LV Dream: The exhibition din Paris sunt printre locurile in care papilele gustative sunt rasfatate cu stil.


Cafeneaua Louis Vuitton din cadrul LV Dream: The exhibition, Paris


Louis Vuitton Lounge, Hamad International Airport, Doha


Fendi Bar, Hamad International Airport, Doha

Brandurile care adopta astfel de strategii devin automat mai accesibile, chiar daca nu se intervine peste bucataria bine consolidata a departamentului de moda si nici nu se renunta la eticheta high-end. In plus, faptul ca limbajele ospitalitatii, artei sau designului de interior nu sunt complet diferite asigura coerenta demersurilor. Exista, insa, intre ele suficiente diferente de nuanta, asa ca e nevoie de mult fler pentru a nu sfarsi lost in translation.


Armani / Silos, Milano

As putea spune ca aceste strategii de marketing nu inventeaza, ci consolideaza legaturi care existau deja. Puntile dintre industrii sunt construite sa fie cat mai in acord cu istoria si arhitectura caselor si sa reziste in timp. Odata cu ele, se modifica si definitia traditionala a unui brand exclusivist. Ea ramane despre lux, dar devine un lux ce poate fi trait, chiar si pret de o cafea, de semnificativ mai multi oameni decat atunci cand casele de moda erau strict despre design vestimentar si accesorii. E, poate, un paradox.


Magazinul Dior de pe Avenue Montaigne din Paris

De-a lungul anilor, cu exceptia perioadei in care pandemia a intrerupt mersul firesc al lucrurilor, am citit sau am auzit vorbindu-se despre ritmul din ce in ce mai accelerat in care se desfasoara moda, am spus sau am scris si eu mai departe despre asta in diverse forme. Astazi, cand privesc cum se dezvolta industria, in cate directii si cu ce viteza, pare ca arhitectura caselor de moda se transforma in adevarati zgarie-nori.

Fotografii: Vicki Nicola

PUBLISHED ON 24.11.2023

more in Fashion Etc