EDITOR'S CHOICE

O intalnire cu Delfina Delettrez...

Mainile mele spun foarte multe despre mine, iar inelul este cea…

EDITOR'S CHOICE

Marion Cotillard’s denim choices

Denimul e, de obicei, printre primele alegeri cand vine vorba de…

EDITOR'S CHOICE

Joc de texturi

Jocul de texturi schimba impactul vizual pe care il are o…

EDITOR'S CHOICE

Cateva ganduri despre show-uri de...

Orice inceput de conversatie pe tema #SaptamanaModei imi declanseaza in minte…

INSPIRATIE

3 directii de explorat in...

Sansele de a ne schimba la 180 de grade stilul de…

HOT TREND

Jeansii, printre amintiri & tendinte

Jeansi pe corp, lejeri sau foarte largi, jeansi cu talie joasa…

INSPIRATIE

Cum prinde viata designul interior

Plantele in ghiveci dau viata designului interior, la propriu si la…

Hot Trend

Jeansii, printre amintiri & tendinte

Jeansi pe corp, lejeri sau foarte largi, jeansi cu talie joasa sau inalta, jeansi simpli sau decorati cu tot felul de elemente… Tendintele pentru toamna-iarna 2022/23 sunt destul de variate. Chiar daca accentul cade pe anumite modele pe care le vom vedea, probabil, din ce in ce mai des in perioada urmatoare, pare ca e la moda, mai mult ca oricand, sa porti ce iti place. In plus, noul si amintirile se impletesc cu usurinta. Fiecare inventar al tendintelor in moda e insotit de unul personal, compus din alegerile care mi-au conturat stilul vestimentar de-a lungul timpului. Nu e ceva planuit. Se intampla de la sine, cand anumite detalii de pe catwalk imi trezesc amintiri. Sunt mai multe piese vestimentare cu acest efect, dar jeansii par sa aiba o alarma super-eficienta pentru trezirea amintirilor. Printre motive e si faptul ca eu, una, nu renunt la ei in niciun anotimp. Asa ca, vrand-nevrand, se regasesc in multe amintiri. Cu toate ca vara ii port mai rar decat in restul anului, mai in gluma, mai in serios, traiesc o viata in jeansi. In inventarul personal despre care vorbeam, am trecut primii mei pantaloni din denim preferati, niste mom jeans al caror design imi place la fel de mult in continuare. Cu talia inalta si croiala lejera, ei pun estetica si confortul in ech...

Inapoi Inainte
Casele de moda deschid larg portile spre industria frumusetii
Hot Trend
Autor: Ioana Lovin

Casele de moda deschid larg portile spre industria frumusetii

Formularea moda si frumusete e intalnita atat de des, incat ar putea functiona si ca un singur cuvant. Cele doua industrii pe care le reprezinta sunt in stransa legatura si se influenteaza reciproc in feluri variate. Printre ele este initiativa caselor de moda de a deschide din ce in ce mai larg portile spre industria de beauty, prin lansarea propriilor linii de parfumuri, produse de machiaj si/sau ingrijirea pielii.

*

Cand unul dintre designerii de moda preferati paseste in industria frumusetii…

La inceputul primaverii, Dries Van Noten anunta primii pasi (de sine statatori ai brandului*) in industria frumusetii, prin doua colectii, una de make-up si una de parfumuri genderless. Designul produselor prezinta combinatii surprinzatoare de culori si imprimeuri, elemente care descriu si hainele create de Van Noten. In plus, de la ingrediente la ambalaje, sustenabilitatea a influentat modul in care a fost scris acest nou capitol.


In backstage la prezentarea Dries Van Noten primavara-vara 2019 / Sursa foto: Hepta.ro

De la el am pornit usor-usor intr-o calatorie in timp, pana in 1921 si inapoi, marcand cateva momente cheie pentru modasifrumusete. Aceste momente demonstreaza ca flerul in business nu are termen de expirare si, din acest motiv, deciziile inspirate nu-si pierd relevanta in ciuda trecerii timpului. Lor le-am alaturat si cateva insight-uri dintr-un raport despre starea de acum a modei si a frumusetii.

… cu grija fata de oameni si natura

Pentru casele de moda care fac pasul in industria frumusetii, cheia este sa reuseasca sa extinda brandul pe mai multe paliere intr-un mod coerent. Consolideaza, astfel, increderea celor care le sunt deja consumatori si o castiga pe-a celor care le descopera abia acum intr-o piata competitiva.

Fie ca este o componenta cu traditie, fie ca s-a alaturat mai de curand, sustenabilitatea nu mai poate lipsi din identitatea unui brand. Consumatorii sunt tot mai atenti la atitudinea brandurilor pe care le indragesc fata de mediul inconjurator, iar grija lor fata de planeta sau, dimpotriva, lipsa acestei griji le poate influenta decizia de cumparare.

Importanta este si grija fata de oameni. Din acest motiv, etica muncii, atitudinea incluziva, diversitatea sau implicarea sociala reprezinta elemente care, desi nu tin de eficienta unui produs in sine, contribuie la alegerea lui. Nu conteaza doar ce ajunge pe raft, fie el fizic, fie virtual, ci si cum ajunge acolo, tot drumul lui de la stadiul de idee.

Povesti care fac istorie…

In ultimii ani, inca dinaintea pandemiei, din ce in ce mai multe case de moda de lux au lansat linii de beauty. Pasul duce povestea brandului la un alt nivel si ofera medii noi de expresie a creativitatii. Totodata, el reprezinta o strategie de business, cu scopuri mai putin subiective: atragerea unui public tanar si cresterea vanzarilor.

In raportul The State of Fashion 2022, realizat de Business of Fashion si McKinsey & Company, se mentioneaza ca: “Acum, pe masura ce incearca sa-si creasca veniturile si sa construiasca loialitatea fata de brand in randul consumatorilor mai tineri, aproape toate brandurile importante de lux din industria modei au o linie de produse de frumusete care se extind dincolo de parfumuri. Ca exemple, Valentino a pasit dincolo de parfumuri in 2021, iar Carolina Herrera, Hermes sau Jimmy Choo, cu un an inainte.

Ele s-au alaturat unor case de moda cu istorie in lumea frumusetii, precum Chanel, Dior sau Givenchy. Le numesc pe acestea trei pentru ca sunt primele companii de lux pe care le asociez, in egala masura, cu moda si frumusetea. Probabil si pentru ca primele amintiri mai clare legate de ele dateaza din aceeasi perioada.

In urma cu mai bine de 15 ani, cand am inceput eu sa descopar revistele glossy, numele lor erau prezente atat in paginile de fashion, cat si in cele de beauty. Asa mi-au ramas in minte. In realitate, insa, chiar daca impartasesc elemente comune, povestile celor trei companii sunt diferite, cu un timeline la fel de diferit.

Aniversarea a 100 de ani de Chanel N°5 la Rockefeller Center din New York / Sursa foto: Hepta.ro

In 2021, Chanel a celebrat 100 de ani de la lansarea celebrului parfum N°5, iar, in 2024, se vor implini 100 de ani de la prima colectie de machiaj. Aceasta cuprindea rujuri si pudre. Potrivit site-ului oficial al casei, tot in 1924, a fost infiintata si compania Societe des Parfums CHANEL, cu scopul de a se ocupa de partea de parfumuri si cosmetice. Ernest Beaux, parfumierul cu care Coco Chanel a colaborat pentru N°5, a devenit cu acea ocazie primul designer de parfum in house.


Produse aniversare create cu ocazia implinirii a 100 de ani de Chanel N°5 / Sursa foto: Hepta.ro

Tot in The State of Fashion, se estimeaza ca, pentru Chanel, categoria fragrance & beauty asigura o treime din venituri. Asta m-a determinat sa ma gandesc cum ne-a schimbat pandemia obiceiurile de cumparare. Din cauza ca ne-am petrecut mult mai mult timp acasa, am investit mai putin in imbracaminte. Din acelasi motiv, am investit mai putin si in produse de make-up si ne-am concentrat mai degraba pe partea de ingrijire. Pentru brandurile care au avut deja zona de ingrijire acoperita, se poate ca aceasta componenta sa fi contat neasteptat de mult in aceasta perioada.

Statui cu celebrul New Look, conceput de Christian Dior. Acestea au facut parte din proiectul expozitional Christian Dior: Designer of Dreams de la New York / Sursa foto: Hepta.ro

Reiau calatoria si continui cu Christian Dior. Anul 1947 marcheaza atat prima colectie vestimentara a casei, intitulata New Look si revolutionara pentru moda acelor timpuri, cat si primul parfum, numit Miss Dior. Doi ani mai tarziu, aveau sa se contureze si primele rujuri, Rouge Dior, denumire folosita si astazi. Cand spun machiajul Dior, ma gandesc inevitabil la cateva dintre colectiile concepute de Tyen, cel care a fost make-up creative director al casei pentru mai bine de 30 ani. In perioada lui, am descoperit eu aceasta lume, condusa, din 2014, tot cu mult fler, de Peter Philips.


Natalie Portman in una dintre campaniile Rouge Dior / Sursa foto: Hepta.ro

M-am trezit, apoi, intrebandu-ma: cum ar fi aratat povestea casei Givenchy fara intalnirea dintre Hubert de Givenchy si Audrey Hepburn? M-am oprit repede cu un: nu avem cum sa stim! Ce stim, insa, este ca prietenia lor a reprezentat o sursa de inspiratie pentru couturier. Potrivit givenchybeauty.com, primul sau parfum, L’Interdit, a fost conceput special pentru celebra artista si a fost lansat publicului in 1957, la cinci ani de la fondarea casei de moda. Trei decenii mai tarziu, mai exact in 1989, compania avea sa debuteze concomitent in machiaj si produse de ingrijire a pielii, propunandu-si o abordare holistica asupra stilului. Abordarea holistica defineste, in prezent, strategia multor branduri de lux.


Hubert de Givenchy si Audrey Hepburn (1978)/ Sursa foto: Hepta.ro
Rooney Mara in campania Givenchy pentru parfumul L’Interdit / Sursa foto: Hepta.ro

… si colaborari cu o mie de chipuri

Proiectele care imbina moda cu frumusetea stau, de multe ori, sub semnul colaborarii explorate intr-o multime de forme. Exista o colaborare cu unele detalii care si-au pastrat atat de bine claritatea, in timp ce, pe altele, memoria le-a distorsionat atat de tare. Luata pe nepregatite, as fi spus ca Lanvin a lansat o colectie de make-up, in urma cu multi ani, si ca simpaticele ilustratii ale lui Alber Elbaz, pe atunci directorul de creatie al casei de moda, au facut parte din acest demers. Doar ca, pentru ca nu m-a luat nimeni pe nepregatite, am putut alatura imaginilor colorate, care se invarteau in mintea mea asemeni unui caleidoscop, si detalii concludente. Asta era de fapt! Lancome x Alber Elbaz, o colectie de machiaj din 2013, in care fiecare produs purta amprenta celebrului designer, care s-a stins din viata anul trecut.

Mai adaug si alte exemple de designeri si branduri implicate in acest gen de colaborari, alese intamplator. Tot in 2013, Matthew Williamson a realizat o colectie de make-up in editie limitata, impreuna cu Benefit Cosmetics. Trei ani mai tarziu, s-a lansat colectia Victoria Beckham x Estee Lauder, iar o colaborare mai apropiata de prezent, din 2021, ar fi cea dintre Aveda si 3.1 Phillip Lim. Bineinteles, lista ramane deschisa.

Victoria Beckham folosind pudra Matte Bronzing Brick, ce apartine brandului care ii poarta numele / Sursa foto: Hepta.ro

O experienta punctuala reprezinta doar unul dintre modurile prin care nume importante din moda exploreaza taramul frumusetii. In unele cazuri, ea poate fi urmata de experienta complexa de a dezvolta propriul brand dedicat frumusetii, asa cum a fost cazul Victoriei Beckham. Ea si Sarah Creal au fondat impreuna Victoria Beckham Beauty.

Cu cat analizam mai indeaproape cele doua industrii, devine din ce in ce mai evidenta varietatea formulelor de colaborare. Din acelasi raport am aflat ca, in timp ce Chanel, de exemplu, isi produce singura produsele de beauty, alte case au alte abordari. Pentru partea de beauty, branduri ca Valentino, Prada sau Giorgio Armani colaboreaza cu L’Oreal, in timp ce Hermes se ocupa intern de conceperea fiecarui produs de machiaj si skincare si externalizeaza partea de productie.

*

Fie ca e vorba de proiecte punctuale sau de linii permanente, fie ca e vorba de parfumuri sau de colectii cu abordari holistice, industria frumusetii reprezinta o poarta de intrare in universul caselor de moda, una ce ramane deschisa unui numar mult mai mare de persoane.

Sursa fotografie principala: Hepta.ro

*Later edit: In 2013, Editions de Parfums Frederic Malle a lansat Dries Van Noten par Frederic Malle, un parfum conceput ca un portret al designerului, parte din proiectele colaborative gandite de Frederic Malle.

PUBLISHED ON 03.06.2022

more in Beauty Lines