EDITOR'S CHOICE

Puzzle-uri de tot felul

Puzzle-urile se afla in topul cadourilor mele din ultima perioada, oferite…

RED CARPET

10 rochii couture FW 2024/25....

Continui exercitiul de imaginatie dedicat rochiilor pe care mizez ca le…

WE LIKE

FITS 2024. Orasul ca scena.

Arta e una dintre cele mai la indemana surse de fericire…

INSPIRATIE

Rochiile verii

Pentru mine, rochiile verii au lungime medie si sunt croite din…

INSPIRATIE

“And it was all yellow”

Culoarea galbena are coloana sonora: melodia Yellow a trupei Coldplay. Obisnuiesc…

EDITOR'S CHOICE

Design vestimentar la RDW 2024

Instalatia de design vestimentar din cadrul expozitiei centrale Romania Design Week…

RED CARPET

Inspiratie de pe covorul rosu...

Mi-au placut multe dintre tinutele purtate pe covorul rosu al Festivalului…

Amintiri

Moda anilor '90, din copilarie in prezent

Moda anilor '90 a revenit in trend de cateva sezoane si promite sa ramana cu noi o perioada. Mai in gluma, mai (putin) in serios, am interpretat aceasta revenire ca pe o a doua sansa pe care mi-o da timpul pentru a repara greselile de styling din trecut. Pentru mine, moda anilor '90 e moda copilariei si a adolescentei si, odata cu asta, a celor mai nastrusnice experimente vestimentare… atat de nastrusnice incat, macar din acest punct de vedere, nu ma supar ca am prea putine fotografii din acea perioada. MM6 Maison Margiela SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Tot putine erau si sursele de inspiratie, de la copiii mai mari de la bloc, la cele cateva reviste rasfoite din cand in cand, precum Bravo sau Popcorn, si pana la videoclipurile muzicale, pe care le percepeam ca pe adevarate show-uri de moda. Peste toate astea, magazinele cu imbracaminte erau si ele putine. Daca e sa compar cu prezentul, contextul nu era unul favorabil pentru explorarea creativitatii in moda si, totusi, cum se face ca rezonez si azi cu piesele vestimentare indragite atunci? E, cu siguranta, si datorita nostalgiei si a faptului ca primele intalniri cu moda lasa o amprenta puternica asupra noastra. Nu pot nega asta, dar parca e mai mult de-atat. Saint Laurent SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Cr...

Inapoi Inainte

Chanel Factory 5 marcheaza 100 de ani de celebritate

Chanel celebreaza implinirea celor 100 de ani ai parfumului Chanel N°5 printr-o colectie in editie limitata, numita Factory 5. Aceasta cuprinde 17 produse: de la apa de toaleta, ulei de corp si gel de dus pana la o sticla de apa si o banda adeziva decorativa. Cele mai multe dintre ele sunt produse de frumusete, doar ultimele doua pasesc in afara acestui taram. Insa, toate au un design minimalist, in alb si negru.

Lansat in 1921, primul parfum al casei Chanel a revolutionat industria si a reusit sa se pastreze relevant pana in prezent. Conform Chanel, parfumierul Ernest Beaux a compus atunci mai multe mostre in acord cu cerinta lui Gabrielle Chanel. Ea isi dorea un parfum pentru femei care sa miroasa a femeie. Dintre propunerile lui Beaux, creatoarea de moda a ales-o pe a cincea. De aici a venit si numele parfumului.

Sticla lui a avut acelasi impact puternic ca esenta din interior. Chiar daca designul ei a cunoscut modificari de-a lungul timpului, elementele cheie au ramas: forma minimalista, conturata din linii drepte, transparenta. Asa se face ca, fie ca vezi parfumul de acum 100 de ani, fie ca te uiti la cel de acum 50 de ani sau la cel de astazi, stii, de fiecare data, ca este vorba despre Chanel N°5.

Sa pui cap la cap conceptul prin care sa celebrezi o astfel de istorie trebuie sa fi fost o adevarata provocare. Lansarea colectiei Factory 5 e unul dintre proiectele care marcheaza aniversarea. Nu am incercat produsele, dar designul lor a avut, cu siguranta, efectul dorit. M-am oprit asupra fotografiilor lor instant si mi-am dorit sa aflu mai multe.

Cutia ca de vopsea a gelului de dus si crema de corp pastrata in tuburi ca niste culori pentru pictura m-au determinat sa caut printre amintirile a doua dintre show-urile Chanel, concepute de Karl Lagerfeld. Ma refer, pe de-o parte, la prezentarea colectiei primavara-vara 2014, cand podiumul de prezentare a fost transformat intr-o galerie de arta, cu lucrari expuse pe pereti si nu numai, cu imbracaminte ce parea pictata si topmodele care aveau in maini mape in care sunt pastrate, de obicei, lucrarile. Pe de alta parte, mai e si prezentarea spectaculoasa pentru colectia toamna-iarna 2014/15, in care Grand Palais a devenit un supermarket efemer. Cu acea ocazie, o multime de produse din viata de zi cu zi au primit denumiri si etichete noi, inspirate de estetica Chanel. Erau asezate in rafturi vinuri Chateau Coco, tagliatelle mademoiselle sau sacs plus belle, in loc de sacs poubelle (saci de gunoi).

“Poate sa se regaseasca la fel de multa valoare in produsele folosite regulat ca in cele pe care le utilizam la ocazii foarte speciale,” spune despre colectie Thomas du Pre de Saint Maur, Head of Global Creative Resources pentru divizia Fragrance and Beauty a casei Chanel, conform Vogue.com.

Pe langa cele doua produse din colectia Chanel Factory 5 deja mentionate, mai sunt si altele care exploreaza acest joc al perceptiilor: obiect cotidian vs. obiect de lux. Lotiunea de corp este intr-un recipient inspirat de rezervele de sapun lichid, iar mystery box-ul ia forma unei inghetate la cornet.

Poti descoperi mai multe despre Factory 5 pe chanel.com.

Sursa foto: Hepta.ro

PUBLISHED ON 30.06.2021

more in Beauty Lines