AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Cand designul prinde viata

Spun deseori despre mama ca ar putea salva orice planta si aceasta i-ar multumi cu flori. Sunt multe cunostinte si multa experienta in modul in care le ingrijeste ea, dar si un talent aparte care face totul sa para atat de simplu – talent din care am mostenit destul de putin, dar ma straduiesc… Plantele in ghiveci sunt niste colocatari tacuti cu care mi-am impartit dintotdeauna spatiul pe care l-am numit acasa. Poate tocmai integrarea lor in proiectele de design semnate de Alessandra Meacci m-a atras imediat in universul ei creativ.

Dharma, biblioteca

Dharma este o biblioteca despre care designerul spune ca are inima verde. Am gasit-o de curand printre castigatoarele A’Design Award & Competition 2016, la sectiunea “A’ Furniture, Decorative Items and Homeware Design Award”. Meacci a conceput lucrarea ca pe o piesa de mobilier care delimiteaza spatiile din incaperi. Asa ca nu e intamplator faptul ca arata la fel de bine din orice parte alegi sa ii analizezi detaliile.

Mi-a placut ideea designerului de a transforma plantele intr-o extensie a obiectelor pe care le creeaza. In functie de culorile, de formele lor si de maiestria cu care sunt ingrijite:), ele imbraca barele de fier si transforma biblioteca intr-un perete viu, presarat pe alocuri cu module hexagonale din lemn colorat, pentru carti. Aveam sa aflu mai tarziu ca aceste forme care amintesc de fagurii de miere reprezinta un element recurent in lucrarile Alessandrei Meacci. Le-am reintalnit pe site-ul ei si la ghivecele si suporturile pentru flori, denumite Gardeny, si in cadrul sistemelor de perete Cloudy Day.

Gardeny, suporturi pentru flori
Sistem de perete Cloudy Day

“Ca designer, scopul meu este sa realizez obiecte pe care nu le descoperi doar dintr-o privire. Ele iti dezvaluie de fiecare data o noua fateta si iti ofera o imagine diferita in functie de momentul zilei, de cum cade lumina, de locul in care te afli. Sunt obiecte care interactioneaza cu mediul in care sunt asezate. Prind viata datorita luminii, deseneaza spatiul cu umbrele lor texturate, si, in cazul celor mai recente creatii, compun caleidoscopuri cromatice prin reflexiile materialului stralucitor pe care il utilizez,” povesteste Alessandra Meacci pe alemeacci-design.com.

Tot aici am intalnit si proiectul Bolina, care a urcat imediat in topul preferintelor. Dezvoltat in jurul aceluiasi concept de a separa spatiul si de a aduce impreuna plantele si cartile, Bolina are o forma cilindrica, realizata dintr-o baza de metal si din corzi colorate, folosite de obicei in navigatie. Sistemul de corzi in tensiune a oferit raspunsul la dorinta ei de a crea un obiect usor atat in greutate, cat si in modul de asamblare si dezasamblare.

Bolina, rafturi pentru carti si suport pentru flori

Alessandra Meacci a absolvit arhitectura in 2005, iar un an mai tarziu a obtinut si calificarea de Interior Architecture Designer. In prezent, ea locuieste in orasul Padova din Italia si, chiar daca atentia mea s-a concentrat acum pe partea de design de obiect, portofoliul ei include si proiecte de arhitectura si de design interior.

Daca doresti sa afli mai multe despre ea, o gasesti la un click distanta pe alemeacci-design.com, pe Facebook, pe Instagram sau Twitter.

Fotografii: prin amabilitatea Alessandrei Meacci

PUBLISHED ON 27.03.2017

more in Mood Board