AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Bucharest Fashion Film Festival 2017

Bucharest Fashion Film Festival 2017

Prima editie Bucharest Fashion Film Festival isi propune sa exploreze, intre 12 si 14 mai 2017, zona de interferenta dintre moda si film prin scurtmetrajele, filmele cult si documentarele proiectate, dar si printr-o serie de dezbateri despre filmul de moda, despre diversitate in moda si despre partea de business a acestei industrii. Evenimentul este gazduit de Cinema Eforie si The Institute.

In programul festivalului, se regasesc filmele The Bitter Tears of Petra von Kant (1972), in regia lui Reiner Werner Fassbinder, unul dintre cei mai apreciati cineasti germani, si Who are You, Polly Maggoo?(1966), semnat de regizorul William Klein, devenit celebru ca fotograf pentru Vogue.

Who are You, Polly Maggoo?
Conceput ca o satira la adresa industriei modei, filmul lui Klein prezinta viata unui topmodel (interpretat de Dorothy McGowan) descoperit in aeroportul Kennedy, in timp ce astepta venirea Beatlesilor. Povestea include si referinte subtile la personaje celebre, precum Diana Vreeland, redactor sef Vogue in anii ‘60.

Documentarul Jungle Sisters (2015) ilustreaza povestea a doua surori dintr-un sat indian, Bhanu si Bhuntu. Primii lor pasi pe piata muncii sunt supervizati de Orlanda (sora regizoarei Chloe Ruthven), care lucreaza pentru o companie ce plaseaza femeile in fabrici de productie pentru giganti din moda. Filmul descrie nu doar procesul de acomodare a surorilor la viata urbana, in cadrul unei initiative sustinute de guvernul indian in 2008, ci si realitatea muncii in fabrica. Documentarul chestioneaza astfel aspecte legate de echitate sociala, de loialitate sau de responsabilitatea corporatiilor.

Cele trei dezbateri ale festivalului sunt sustinute de profesionisti din domenii complementare. Se vor intalni la aceeasi masa de discutii atat designeri, stilisti si fashion editori, cat si curatori si specialisti in branding si advertising. In cadrul dezbaterii What is Fashion Film?, Shelley Jones, video comissioner pentru platforma video internationala NOWNESS, va discuta despre potentialul filmului de moda alaturi de Barna Nemethi, fotograf si regizor, si Anton si Damian Groves, co-fondatori Studioset.

Dezbaterea The Business of Fashion se va concentra pe nevoile designerilor locali, urmarind traseul unui produs de la schita la retail. Speakeri precum Vicki Nicola, managing partner My Media Branded Content, Ioana Nicolescu, fashion editor la Forbes Life si fondatoarea Code Noir Style, Andrei Morariu si Bogdan Costea, co-fondatori Optimef, vor discuta cum poate fi adaptat acest proces la mediul local si care sunt provocarile pe care le intampina tinerii designeri.  Sustinuta de speakeri ca Valentina Iancu, curator la Muzeul National de Arta, sau Raluca Rosu, fondatoarea bloggului The Daily Tutli-Putli, dezbaterea Despre diversitate in moda va atinge subiecte ca reprezentarea femeilor in media, cultura obiectificarii femeilor, impactul standardelor de frumusete asupra consumatorilor si fluiditatea de gen in moda.

Program:

Vineri, 12 mai
20.00 The First Monday in May (r. ANDREW ROSSI/ documentar/ USA/ 2016/ 90′)

Sambata, 13 mai,
16.00 Fashion Films Showcase
18.00 Jungle Sisters (r. CHLOE RUTHVEN / documentar/ United Kingdom/ 2015/ 80′)
20.00 Who are You, Polly Maggoo? (r. WILLIAM KLEIN / comedie, drama/ France/ 1966/ 101′)

Duminica, 14 mai,
12.00 Talk: What is Fashion Film? (EN)
13.30 Talk: The Business of Fashion
15.00 Talk: Despre diversitate in moda
18.00 Fashion Films Showcase
20.00 The Bitter Tears of Petra von Kant (r. REINER WERNER FASSBINDER/ drama/ West Germany/ 1972/ 124′)

Biletele sunt puse in vanzare pe eventbook.ro.

Gasesti informatii si pe pagina de Facebook a evenimentului.

Foto si info: Bucharest Fashion Film Festival PR

PUBLISHED ON 09.05.2017

more in Newsroom