RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

INSPIRATIE

Moda secolelor trecute, regandita la...

Moda din prezent se creioneaza cu ajutorul reperelor din trecut, chiar…

WE LIKE

Firul rosu al artei semnate...

Chiharu Shiota construieste instalatii impresionante din fire textile, puse adesea impreuna…

Femei care ne inspira

Stefana Maior. ARTICLE TEN.

Stefana Maior a lansat recent ARTICLE TEN, un brand vestimentar descris in perechi de atribute contrastante, aduse impreuna de acelasi fir rosu: libertatea de exprimare. Privind cariera ei din perspectiva contrastelor, nu pare deloc intamplator ca studiile si experienta ei profesionala de pana acum acopera atat partea creativa a modei, cat si cea de business. Odata cu ARTICLE TEN, am realizat ca, in ciuda anilor care au trecut din 2012 pana in prezent, memoria mea a pastrat intr-un sertar al ei colectia cu care Stefana Maior a absolvit design vestimentar la UNArte. S-au schimbat multe lucruri de atunci, asa cum spune ea in acest interviu, dar sunt si lucruri care s-au pastrat. Despre acestea, precum si despre noul drum pe care a pornit, despre provocari, curaj si inspiratie, te invit sa citesti in randurile care urmeaza. Intre nou si vechi, opulent si simplu, edgy si elegant, rebel si romantic, ARTICLE TEN se situeaza la intersectia unor zone creative, aflate in contrast. Care sunt atuurile si provocarile acestui loc ales de tine? Cred ca in zona asta de contraste ma simt cu adevarat libera sa creez ceva special si cu care rezonez profund. Nu doar in moda ma regasesc in acest joc al contrastelor, ci si in alte aspecte ale vietii: design interior, mancare, chiar si i...

Inapoi Inainte
Zilele Protectiei Solare

Zilele Protectiei Solare

Peste 100 de medici dermatologi se implica activ in campania nationala 'Zilele Protectiei Solare', menita sa informeze cat mai multa lume despre riscurile expunerii neprotejate la soare. Intre 7 mai si 30 iunie, cei care isi doresc vor putea beneficia de consultatii gratuite ale alunitelor si de sfaturi specializate pentru preventia cancerului de piele.

Melanomul – un cancer in crestere in Europa
“Melanomul malign este una din cele mai agresive tumori maligne. Apare cel mai frecvent la nivel cutanat, dar se poate prezenta in orice tesut ce contine celule pigmentare. La femei, s-au observat localizari frecvente la nivelul membrelor inferioare, iar la barbati la nivelul trunchiului. Melanomul reprezinta aproximativ 5% din totalul tumorilor maligne cutanate si 1% din totalul tumorilor inregistrate. Transformarea maligna se poate realiza spontan sau sub actiunea unor traumatisme, a radiatiilor solare sau a unor factori genetici. Melanomul malign are o incidenta in continua crestere in ultimele decenii, de aceea recomandam periodic un consult de specialitate al alunitelor suspecte la medicul dermatolog si sustinem campania nationala Zilele Protectiei Solare
, afirma dr. Lucian Russu, medic specialist dermato-venerologie, Centrul Medical Bioderm.

Date privind expunerea la soare:

  • Melanomul poate fi prevenit prin folosirea regulata a protectiei solare – conform Reduced Melanoma After Regular Sunscreen Use: Randomized Trial Follow-Up, Journal of Clinical Oncology, 2010

Conform unui studiu realizat in colaborare cu 150 de dermatologi din toata tara, pe un esantion de 6900 de pacienti, in perioada mai-august 2010, rezulta ca:

  • 30% dintre romani nu folosesc niciodata protectie solara
  • 10% dintre romani folosesc protectie solara pe toata durata verii
  • 5% dintre romani folosesc protectie solara zilnic
  • 60% dintre romani folosesc fotoprotectoare cu factor scazut de protectie (10 sau 15), iar numarul celor care folosesc protectie SPF 50+ este foarte scazut (15%)

“In anul 2010, laboratoarele La Roche-Posay Romania au realizat un studiu privind comportamentul romanilor la soare, modul de utilizare al produselor de protectie solara si motivele de prescriere pentru un fotoprotector. Studiul a urmarit sa determine comportamentul pacientilor romani in timpul expunerii la soare. Rezultatele sunt ingrijoratoare la nivel de tara. Cum 90% dintre cazurile de cancer depistate la timp sunt vindecabile (sursa Sindicatul Francez al Dermatologilor si Venerologilor, 10 martie 2008), ne dorim ca prin campania Zilele Protectiei Solare sa crestem gradul de constientizare a romanilor privind riscurile unei expuneri neprotejate la soare si sa cream un obicei din folosirea regulata a produselor de fotoprotectie. De asemenea, sfatuim populatia sa consulte un medic dermatolog cel putin o data pe an”, spune Miruna Biziniche, Brand Manager La Roche-Posay Romania.

Protectia solara ajuta la prevenirea melanomului intr-un mod eficient
Un studiu clinic desfasurat in Australia, timp de 15 ani, pe un esantion de peste 1600 de adulti, a demonstrat pentru prima data ca folosirea cu regularitate a cremelor de protectie solara reduce riscul aparitiei melanomului. Studiul realizat de Dr. Adele Green si publicat in Journal of Oncology demonstreaza reducerea aparitiei melanomului, la persoanele care au aplicat zilnic un produs de protectie solara.

Campania Zilele Protectiei Solare – organizata de Laboratoarele La Roche-Posay, alaturi de peste 100 de medici dermatologi parteneri – se desfasoara in 17 orase din toata tara: Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi, Constanta, Sibiu, Brasov, Ploiesti, Baia Mare, Oradea, Suceava, Botosani, Vatra Dornei, Barlad, Roman, Pascani, Falticeni. Pentru a vizualiza lista medicilor dermatologi parteneri si pentru mai multe detalii legate de programarea la consultatiile gratuite vizitati site-ul www.protectiasolara.ro.

Foto si info via La Roche Posay

PUBLISHED ON 09.05.2013

more in Newsroom