WE LIKE

Artown NOW 2025. Spiritul locului...

Anuala de arta urbana Artown NOW de la Ploiesti prezinta toamna…

FEMEI CARE NE INSPIRA

Madeleine x Noemi. Inelele de...

Madalina Tudor Radulea, fondatoarea si designerul brandului de bijuterie Madeleine, si…

EDITOR'S CHOICE

Gentile inspirate de pungile din...

Gentile inspirate de pungile din hartie au urcat, in acest moment,…

PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

RED CARPET

Emily Blunt & rochia Tamara...

Evenimentele cu covor rosu sunt surse ofertante de inspiratie vestimentara. Mereu…

Un muzeu pe zi: Saint...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Maison...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

Inspiratie

Calatoriile, o tema recurenta in povestea Louis Vuitton

Sunt case de moda pe care le asociez puternic cu gentile statement si case de moda pe care le asociez puternic cu gentile in cele mai neconventionale forme. Numele Louis Vuitton se regaseste in ambele categorii, un lucru nu tocmai surprinzator deoarece calatoriile sunt parte importanta din ADN-ul brandului. Sursa foto: Hepta.ro De altfel, potrivit site-ului oficial al brandului, Louis Vuitton a creat piese care sa ii ajute pe oameni in timpul calatoriilor, dinainte ca numele sau sa existe ca brand. In 1837, tanarul Louis Vuitton a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal, ca ucenic. Avea 16 ani pe atunci. In atelierul acestuia din Paris, a invatat mestesugul cuferelor si al valizelor specifice vremii si a devenit un artizan apreciat. Dupa 17 ani, si-a continuat drumul pe cont propriu, pastrand accesoriile de calatorie in centrul muncii sale. Tema calatoriilor este dusa mai departe de oamenii care continua si dezvolta povestea Louis Vuitton, astazi, un nume puternic in industria modei. Colectia gandita de Nicolas Ghesquiere pentru toamna-iarna 2025 e un exemplu cat se poate de elocvent in acest sens. In cadrul ei, directorul de creatie exploreaza evolutia calatoriilor de-a lungul timpului, iar gentile devin elemente cheie, memorabile. Sursa foto: Hepta.ro ...

Inapoi Inainte
Spotlight

Spotlight

Serile weekendului trecut au fost despre Spotlight 2017. Intre 20 si 23 aprilie, cea de-a treia editie a Festivalului International al Luminii a transformat Calea Victoriei din Bucuresti in spatiu de expozitie dedicat artei digitale. Odata cu lasarea intunericului, strada a devenit pietonala, astfel incat trecatorii sa poata descoperi fara grija masinilor cele aproximativ 20 de instalatii si sesiuni de video mapping.

Proiectul realizat de Festival of Light Berlin a oferit o noua imagine fatadei Bibliotecii Centrale Universitare (BCU), care parea mai degraba o pictura murala in culori vibrante decat o proiectie de lumini. Aceasta a fost prima oprire. Cateva minute mai tarziu, m-am indreptat spre Muzeul National de Arta al Romaniei. Acolo am descoperit proiectul de video mapping “Symmetry”, care avea sa devina favoritul meu de la aceasta editie. Realizata de Maxin10sity din Ungaria, lucrarea a deconstruit si reconstruit fatada muzeului intr-un spectacol vizual impresionant cu succesiuni de imagini simetrice. L-am urmarit de mai multe ori, astfel incat sa ma pot bucura de fiecare cadru, sa pot imortaliza cateva fotografii si sa filmez. De fiecare data, am observat alte si alte detalii, fara sa ma plictisesc. (Poti urmari prima parte din el in filmuletul de mai sus.)

Instalatia “For Peace” cu alergatorii ei luminosi a fost, pentru mine, o provocare din punct de vedere fotografic. Conceputa de Robert Farkas, un artist pasionat sa gaseasca surse neconventionale de lumina, lucrarea reprezinta un demers pentru pace, libertate si arta. Am intrat, apoi, in atmosfera de club, recreata pe o portiune din Calea Victoriei de echipa 360 Revolution. Nu au lipsit globurile disco, luminile si muzica antrenanta. Acolo a fost ultimul popas de sambata seara.

Ziua urmatoare, am revenit pentru a ma bucura de restul expozitiei multimedia. Desi aveam intentia sa continuu de unde am incheiat cu o zi inainte, m-am razgandit pe drum. Am pornit tot de la BCU.  Cand am ajuns in piateta din fata Teatrului Odeon, aceasta era pazita de Gardienii Timpului (Sitting Guardians of Time) ai lui Manfred Kielnhofer. Vizualurile artistului din Austria colorau intreaga zona, proiectandu-se atat pe siluetele gardienilor, pe trotuar, pe cladirile din jur, cat si pe trecatorii care pareau cu totii imbracati in imprimeuri din cap pana in picioare. Eu, de asemenea.

Energy of Bucharest semnat de Mindscape din Romania este un alt proiect din topul preferintelor – un video mapping interactiv care exploreaza conceptul de interdependenta umana. Mi-au ramas in minte si Iubesc-ul celor de la 360 Revolution, proiectiile laser concepute de Tom Brandus si Sylenzmedia pentru Palatul CEC si mesajele This is What You Want / This is What You Get create de Mobius Gallery. Dar nu numai.

Te invit sa urmaresti in continuare o galerie de cateva imagini de la un festival care mi-a colorat atat de frumos weekendul.

Fotografii: Ioana Lovin, arhiva personala

PUBLISHED ON 25.04.2017

more in Mood Board