EDITOR'S CHOICE

O intalnire cu Delfina Delettrez...

Mainile mele spun foarte multe despre mine, iar inelul este cea…

EDITOR'S CHOICE

Marion Cotillard’s denim choices

Denimul e, de obicei, printre primele alegeri cand vine vorba de…

EDITOR'S CHOICE

Joc de texturi

Jocul de texturi schimba impactul vizual pe care il are o…

EDITOR'S CHOICE

Cateva ganduri despre show-uri de...

Orice inceput de conversatie pe tema #SaptamanaModei imi declanseaza in minte…

INSPIRATIE

3 directii de explorat in...

Sansele de a ne schimba la 180 de grade stilul de…

HOT TREND

Jeansii, printre amintiri & tendinte

Jeansi pe corp, lejeri sau foarte largi, jeansi cu talie joasa…

INSPIRATIE

Cum prinde viata designul interior

Plantele in ghiveci dau viata designului interior, la propriu si la…

Hot Trend

Jeansii, printre amintiri & tendinte

Jeansi pe corp, lejeri sau foarte largi, jeansi cu talie joasa sau inalta, jeansi simpli sau decorati cu tot felul de elemente… Tendintele pentru toamna-iarna 2022/23 sunt destul de variate. Chiar daca accentul cade pe anumite modele pe care le vom vedea, probabil, din ce in ce mai des in perioada urmatoare, pare ca e la moda, mai mult ca oricand, sa porti ce iti place. In plus, noul si amintirile se impletesc cu usurinta. Fiecare inventar al tendintelor in moda e insotit de unul personal, compus din alegerile care mi-au conturat stilul vestimentar de-a lungul timpului. Nu e ceva planuit. Se intampla de la sine, cand anumite detalii de pe catwalk imi trezesc amintiri. Sunt mai multe piese vestimentare cu acest efect, dar jeansii par sa aiba o alarma super-eficienta pentru trezirea amintirilor. Printre motive e si faptul ca eu, una, nu renunt la ei in niciun anotimp. Asa ca, vrand-nevrand, se regasesc in multe amintiri. Cu toate ca vara ii port mai rar decat in restul anului, mai in gluma, mai in serios, traiesc o viata in jeansi. In inventarul personal despre care vorbeam, am trecut primii mei pantaloni din denim preferati, niste mom jeans al caror design imi place la fel de mult in continuare. Cu talia inalta si croiala lejera, ei pun estetica si confortul in ech...

Inapoi Inainte
Povestiri pe masura timpului tau de asteptare
We like
Autor: Ioana Lovin

Povestiri pe masura timpului tau de asteptare

Short Edition este o platforma de povestiri, dar si de poezii sau benzi desenate de mici dimensiuni, ce pot fi citite cap-coada in 1, 3 sau 5 minute. Cum programul fiecarei zile include, vrand-nevrand, macar cateva minute de asteptare, in loc sa avem senzatia ca pierdem acel timp, mai bine castigam o poveste.

In statia de autobuz, tramvai sau metrou, apoi, in autobuz, tramvai sau metrou, la locul de intalnire Рatunci cand ajungem mai devreme sau cand persoana cu care ne vedem intarzie, la un cabinet medical sau la un salon de cosmetica, la coada la cumparaturi… Scenariile care implica asteptare sunt multiple, la fel si optiunile de a petrece acel rastimp fara sa numaram secundele trecand.

Telefonul mobil aduce multe modalitati de a alunga plictiseala la un click distanta. Cu exceptia jocurilor, cred ca le-am incercat pe toate. De curand, am adaugat ca varianta si platforma Short Edition, care m-a facut sa ma simt ca un emoji cu ochii inimioara.


Imagine de la Musee d’Orsay. Foto: Sophie Crepy Boegly

Chiar daca a intrat pe radarul meu de putin timp, Short Edition exista din 2011. A pornit cu misiunea de a aduce proza scurta mai aproape de cititori si face acest lucru atat online, pe short-edition.com, cat si offline, prin intermediul unor aparate simpatice. Short Story Dispenser este asa cum ii spune numele un distribuitor automat de povestiri, imprimate pe hartie eco-friendly. Desi forma in care vine textul seamana cu un bon de cumparaturi, serviciul este oferit gratuit pentru cititori, printr-o simpla apasare de buton.

Compania franceza Short Edition a inaugurat primul Short Story Dispenser in 2015, in Grenoble. Dupa cum povesteste echipa ei pe site-ul oficial, mass-media a creat atunci un val de notorietate in jurul conceptului, care a ajuns pana la Francis Ford Coppola. Regizorul si producatorul de film si-a dorit un astfel de aparat pentru clientii localului sau din San Francisco, Cafe Zoetrope, dar si pentru vizitatorii vinariilor lui din Napa Valley.

Imagine din Cafe Zoetrope. Foto: Olivier Alexandre

Astazi, harta locurilor in care au fost amplasate distribuitoare automate de literatura este mai generoasa. Ea cuprinde pe langa Franta si Statele Unite, si Marea Britanie, Hong Kong sau Australia. Uitandu-ma unde sunt amplasate aceste distribuitoare, am observat ca locurile sunt destul de variate. Aeroporturi, gari, centre comerciale, campusuri universitare, biblioteci… Ce au insa in comun aceste spatii este faptul ca sunt tranzitate intens de oameni, iar multi dintre ei au la indemana cateva minute pe care sa le petreaca citind proza scurta.

Chiar daca aparatele nu au ajuns la noi in tara, asta nu ne impiedica sa pasim online in universul conturat de miile de autori din comunitatea Short Edition. Selectia a ceea ce vrem sa citim se poate face in functie de timp, 1, 3, 5 minute, dar si in functie de preferintele pe care le avem in acele momente sau in general: sa fie SF sau ceva care sa ne faca sa radem, sa fie o poveste pentru copii… De asemenea, am remarcat si posibilitatea de a opta pentru texte clasice, semnate de Virginia Woolf, Christina Rossetti, Shakespeare, Edgar Allan Poe, Mark Twain si altii.

Am citit cateva dintre povestirile si poeziile comunitatii Short Edition la birou, dar si la metrou. Pentru a nu rata sa cobor la statia dorita, am trecut la textele de 1 minut. Acestea mi-au permis sa verific, fara sa ma intrerup in mijlocul frazelor, ca ma aflu, in continuare, pe drumul cel bun. Site-ul are si varianta in engleza (pe care am ales-o eu), si in franceza. In plus, cine vrea sa paseasca in aceasta comunitate ca autor o poate face.

Cand am descoperit acest proiect, am aflat si despre rezultatele unei cercetari* comandate de Canary Wharf Group, compania care a amplasat primele distribuitoare de literatura Short Story in UK. Realizat de Opinium Research cu scopul de a afla mai multe despre obiceiurile britanicilor vizavi de citit, studiul arata ca 36% dintre britanici au renuntat la cel putin o carte in ultimul an din cauza lipsei de timp, iar 30% au recunoscut ca au trecut mai mult de sase luni de cand au citit integral ultima carte.


Foto: Olivier Alexandre

“Cu totii spunem ca suntem prea ocupati, dar cercetarea noastra a aratat ca un procent covarsitor de 70% dintre noi ar prefera sa se cufunde intr-o carte buna decat sa se piarda in vartejul social media”, a declarat Lucie Moore, Head of Arts and Event la Canary Wharf Group, cu ocazia lansarii distribuitoarelor de literatura, ce avut lor in aprilie. Rezultatele cercetarii desfasurate la inceputul lui martie 2019 au inspirat unde exact sa fie asezate aparatele, pe care Moore le-a catalogat ca antidotul perfect pentru obiceiul de a pierde timpul in lumea digitala.

Printre textele distribuite de aparatele din Canary Wharf se regaseste si unul conceput special de scriitorul si scenaristul britanic Anthony Horowitz. Povestirea de tip whodunnit se numeste Mr Robinson si poate fi citita in doar un minut. Din acest motiv, autorul a mentionat: “(…) Sper ca ii va delecta pe calatorii de la metrou care vor sti macar ca nu vor experimenta frustarea de a trebui sa coboare inainte sa ajunga la final.”

Nu stiu cum ar arata cifrele unui studiu local, dar stiu ca eu m-as regasi printre cititorii care au lasat neterminata cel putin o carte in ultimul an, chiar daca imi displace acest lucru. As fi si printre cei care ar prefera sa reduca din timpul petrecut pe social media in favoarea cititului. Si ma regasesc deja in cuvintele lui Horowitz, in bucuria de a sti ca atunci cand incep un text nu voi fi nevoita sa-l intrerup in mijlocul actiunii.

*pentru mai multe informatii despre studiu si despre lansarea distribuitoarelor automate Short Story in Canary Wharf, puteti citi comunicatul de presa publicat de Canary Wharf Group pe 2 aprilie 2019, intitulat Left On The Shelf: Over 53 Million Books Unfinished Every Year.

Fotografie principala: Sophie Crepy Boegly

PUBLISHED ON 22.06.2019

more in Mood Board