RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

INSPIRATIE

Moda secolelor trecute, regandita la...

Moda din prezent se creioneaza cu ajutorul reperelor din trecut, chiar…

WE LIKE

Firul rosu al artei semnate...

Chiharu Shiota construieste instalatii impresionante din fire textile, puse adesea impreuna…

Femei care ne inspira

Stefana Maior. ARTICLE TEN.

Stefana Maior a lansat recent ARTICLE TEN, un brand vestimentar descris in perechi de atribute contrastante, aduse impreuna de acelasi fir rosu: libertatea de exprimare. Privind cariera ei din perspectiva contrastelor, nu pare deloc intamplator ca studiile si experienta ei profesionala de pana acum acopera atat partea creativa a modei, cat si cea de business. Odata cu ARTICLE TEN, am realizat ca, in ciuda anilor care au trecut din 2012 pana in prezent, memoria mea a pastrat intr-un sertar al ei colectia cu care Stefana Maior a absolvit design vestimentar la UNArte. S-au schimbat multe lucruri de atunci, asa cum spune ea in acest interviu, dar sunt si lucruri care s-au pastrat. Despre acestea, precum si despre noul drum pe care a pornit, despre provocari, curaj si inspiratie, te invit sa citesti in randurile care urmeaza. Intre nou si vechi, opulent si simplu, edgy si elegant, rebel si romantic, ARTICLE TEN se situeaza la intersectia unor zone creative, aflate in contrast. Care sunt atuurile si provocarile acestui loc ales de tine? Cred ca in zona asta de contraste ma simt cu adevarat libera sa creez ceva special si cu care rezonez profund. Nu doar in moda ma regasesc in acest joc al contrastelor, ci si in alte aspecte ale vietii: design interior, mancare, chiar si i...

Inapoi Inainte
Romania la Bienala de la Venetia

Romania la Bienala de la Venetia

“O retrospectiva imateriala a Bienalei de la Venetia” si “Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare” sunt proiectele artistice care vor reprezenta Romania la Bienala de la Venetia. Desfasurata intre 1 iunie si 24 noiembrie 2013, cea de-a 55-a editie a Expozitiei Internationale de Arta exploreaza conceptul "Il Palazzo Enciclopedico” (The Encyclopedic Palace).

Aceasta idee apartine lui Massimiliano Gioni, directorul Bienalei de anul acesta, care a fost inspirat de visul imposibil al lui Marino Auriti de a crea un muzeu enciclopedic al culturii mondiale. In 1955, Auriti a propus realizarea acestui muzeu la Washington, intr-o structura spatiala cu 136 de etaje, intinsa pe suprafata a 16 blocuri. Planul sau, insa, a ramas nerealizat.

“O retrospectiva imateriala a Bienalei de la Venetia”
Artisti: Alexandra Pirici si Manuel Pelmus
Curator : Raluca Voinea
Coordonator de proiect: Corina Bucea
Comisar: Monica Morariu; Vice-comisar: Alexandru Damian

Realizarea unei retrospective in adevaratul sens al cuvantului pentru un eveniment atat de grandios cum este Bienala de la Venetia reprezinta si ea tot un plan irealizabil. Constienti de acest lucru, Alexandra Pirici si Manuel Pelmus au ales sa acorde acestui concept o noua dimensiune, una imateriala. Prezentat in Pavilionul Romaniei din Giardini della Biennale, proiectul artistilor romani va lua forma unui performance, prin intermediul caruia obiectul devine actiune. Pe parcursul a opt ore, 10 artisti vor reproduce zilnic prin intermediul propriilor corpuri peste 100 de lucrari prezentate de-a lungului timpului in cadrul Bienalei. “Scriem istoria intr-o zi si in fiecare zi”, spune Manuel Pelmus.
Conceptul proiectului s-a conturat ca o critica fata de conservatorismul indelungat al evenimentului si, totodata ca o celebrare a deschiderii pe care acesta o arata fata de experimentele artistice in prezent.

“Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare”
Artisti: Apparatus 22, Irina Botea si Nicu Ilfoveanu, Karolina Bregula, Adi Matei, Olivia Mihaltianu, Sebastian Moldovan
Curator: Anca Mihulet
Comisar: Monica Morariu, Vice-comisar: Alexandru Damian

In spatele unui eveniment istoric important se ascund detalii minore, ce raman deseori invizibile. Proiectul “Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare” isi concentreaza atentia tocmai asupra acelor istorii minore, conturand un raspuns la provocarea lansata de Massimiliano Gioni – aceea de a decontextualiza istoria artei si principiile de prezentare a lucrarilor de arta.

Expozitia prezinta abordarile artistilor romani – Apparatus 22, Irina Botea si Nicu Ilfoveanu, Adi Matei, Olivia Mihaltianu si Sebastian Moldovan –  alaturi de Karolina Bregula, o artista din Polonia. Chiar daca mesajul lor este construit intr-o nota regionala, elementele lui vizuale ajuta publicul sa treaca peste barierele lingvistice si geografice.

Adi Matei – “Bird in a room”

Pe durata Bienalei, “Noua Galerie” a Institutului Roman pentru Cultura si Cercetare Umanistica, Palazzo Correr, va deveni un loc de reflectie pentru vizitatori. Aici, acestia vor putea sa evalueze relevanta istoriei artei si a vizualitatii. Publicul este invitat sa paseasca in “Smoking Room” – instalatia realizata de Olivia Mihaltianu, ce reprezinta un simulacru al camerei de aur a reginei Maria a Romaniei, folosita de ea ca spatiu de meditatie. Va explora, apoi, lumea iluzorie a emotiilor si a experientelor contrafacute din “Portraying Simulacra”, completand un chestionar de evaluare a gradului de falsificare a propriei vieti, compus de artistii de la Apparatus 22. Vizitatorii vor medita asupra comentariului Karolinei Bregula despre nevoia de a incendia arta veche pentru a face loc celei noi, prin intermediul filmul “Fire-Followers”. In cadrul expozitiei, vor descoperi si animatia lui Adi Matei, “Bird in a Room”, prin intermediul careia artistul suspenda in timp si spatiu o miscare posibila. Vor cerceta modul de operare al imaginatiei in interiorul caselor memoriale printr-o serie de interviuri video, semnate de Irina Botea si Nicu Ilfoveanu. Construita ca un element pseudo-arhitectural, ca un semn al locuirii, instalatia sanitara realizata de Sebastian Moldovan vine sa completeze toata aceasta experienta.

Foto:
1. Apparatus 22 –Portraying Simulacra, 2012 – 2013, object and digital questionnaire. screenshot from questionnaire  ©/ Courtesy Apparatus 22 and KILOBASE BUCHAREST

2.Adi Matei – Bird in a room, 2012, HD video, Blu-ray disk, 26”loop/ 32′. Video still. ©/ Courtesy GalerieKrinzinger, Vienna

PUBLISHED ON 20.05.2013

more in Newsroom