HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte

Romanian Design Week 2017

An de an, Romanian Design Week aduce impreuna proiecte autohtone relevante de arhitectura, urbanism, design de obiect, design hibrid, design grafic si ilustratie, design vestimentar si design de produs. Este unul dintre evenimentele dragi din Bucuresti si am reusit sa ma regasesc printre vizitatorii fiecarei editii.

Expozitia centrala din 2017 a prezentat, intre 20 si 28 mai, 200 de proiecte inedite, intr-un spatiu diferit de cele care au gazduit editiile ei anterioare. Este, de altfel, un detaliu care a devenit traditie pentru organizatorii The Institute. Dupa Palatul Stirbei, Palatul Camerei de Comert, Hanul Gabroveni si Piata Amzei, epicentrul designului romanesc a fost stabilit pe strada Grigore Cobalescu 45 din Bucuresti.

Standpoint / ICR London, The Institute & Romanian Design Week

Cladirea a functionat in trecut ca service al companiei auto Cobalescu, iar asta se reflecta in aspectul nefinisat al interiorului, in incaperile spatioase, in rampele care fac trecerea de la un etaj la altul. Lucrarile au fost asezate pe o suprafata de 4000 m2 dupa un concept gandit de Attila Kim, arhitectul care a realizat designul si pentru expozitiile precedente.

Standpoint a fost primul proiect asupra caruia mi-am oprit privirea. Prezentat in februarie in cadrul London Fashion Week, acesta reuneste creatiile designerilor Andreea Castrase, Ancuta Sarca, Emese Bako, Sabina Pop si Smaranda Almasan. Am continuat cu o serie proiecte care exploreaza relatia dintre mestesuguri traditionale si design contemporan. Patzaikin, Mesteshukar Butiq, Deltacraft sau soxen 2.0 by KraftMade sunt cateva dintre ele.


Mesteshukar Butiq

Detaliu din instalatia Hilariopolis – ADNBA

La primul etaj, cel dedicat urbanismului si arhitecturii, mi-am petrecut mare parte din timp in jurul instalatiei Hilariopolis, o macheta a unui Bucuresti eclectic, cu detalii lucrate minutios. Am urcat, apoi, la etajul dedicat cu precadere modei, unde am descoperit mai intai rezultatul dialogului interdisciplinar purtat de artista Ioana Olahut si de designerul Lucian Broscatean in proiectul Dislocated/ Folded/ Displaced.

Dislocated/ Folded/ Displaced – Ioana Olahut si Lucian BroscateanĀ 

Designul vestimentar a fost reprezentat si de o selectie de tinute recente, semnate de 20 de designeri romani: Adelina Ivan, Alexandru Floarea, Alexandru Simedru, Ana Alexe, Andra Handaric, Andreea Ciungan, Andreea Tincu, ARGO by Andreea Buga, Borbala Ferencz, Cactus the Brand, Carmen Secareanu, Emese Bako, Ioana Ciolacu, Ioana Grama, LANA, Lena Criveanu, Sabina Pop, Smaranda Almasan, SPOFF si TRASKIN. Modul lor de prezentare mi-a amintit de finalul fashion show-urilor, cand toate topmodelele revin pe podium pentru o ultima defilare.

Alaturi, am vazut proiectul Transformers, curatoriat de Lenn Cox si Sergiu Chihaia. Cele 30 de tinute semnate de 10 tineri designeri din Romania si Olanda au fost expuse pe manechine din hartie, asezate de-o parte si de cealalta a unui catwalk pe care paseai tu ca vizitator. O inversare de roluri interesanta.


Transformers – ArtEZĀ  si UNARTE

In aceeasi incapere a fost prezentata si expozitia de bijuterie contemporana Escape Room 40. Room 40 a fost un birou dedicat descifrarii mesajelor secrete in timpul Primului Razboi Mondial. Pornind de la ideea de a revela detalii ascunse, curatorul David Sandu a gandit proiectul ca modalitate de a dezvalui publicului procesul din spatele designului de bijuterie contemporana.

Color

Am incheiat incursiunea in universul designului romanesc cu proiectele de grafica, ilustratie si cu obiectele expuse la cel de-al treilea etaj. Vesela din ceramica pictata manual de Madalina Andronic, ghivecele de flori Woodish, paharele din portelan Studio Mud., piesele din zona dedicata tehnologiei de printare 3D sunt cateva dintre detaliile care mi-au ramas in minte.

Daca nu ai reusit sa ajungi la expozitia centrala sau doresti sa revezi cateva dintre proiectele prezentate aici, te invit sa rasfoiesti galeria noastra de imagini.

Foto: Ioana Lovin – arhiva personala

PUBLISHED ON 01.06.2017

more in Mood Board