Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

Review: Placebo @ Stadionul Iolanda Balas Soter

Brian Molko are patruzeci de ani, e tuns mai scurt, machiat mai mult, mai putin vorbaret ca acum trei ani, si nici nu ne mai spune ce misto e sa fumezi pe scena intr-o tara straina.

Toate detaliile astea conteaza insa prea putin, in contrapondere cu senzualitatea aproape vampirica pe care o degaja cand apuca microfonul si trimite in public primele vibratii, primele vocale din Kitty Litter, Battle for The Sun sau Every you, every me. Conteaza mult prea putin in balanta cu doza de umor acid pe care a transmis-o celor mai preocupati de filmari HD cu telefonul decat de concert in sine (“The moment is now. Later the moment will be gone and there’s nothing on a little fucking screen what will bring it back!”) . Conteaza infinit mai putin ca nu au cantat Pure Morning, Taste in Men sau Sleeping with ghosts, pentru ca energia lui Steve Forrest e coplesitoare, indiferent  de vibe-ul piesei.

Speak in tongues, Black-Eyed, Special Needs, For What It’s Worth – cam asa a rasunat stadionul in prima jumatate a concertului, pe care cel putin un sfert din cei prezenti am petrecut-o (cu o falca in cer si una-n pamant) la coada de bauturi…la temperatura camerei. De la Slave to the Wage incolo am reusit sa ne recapatam aerul si libertatea de miscare si am tras din ultima tigara pe Meds.

Song to Say Goodbye si The Bitter End au fost urmate la bis de cover-ul electrizant dupa Kate Bush, Running Up That Hill, Post Blue, noua piesa B3 si Infra-Red. Am plecat acasa cu o sete nestapanita (la propriu) si cu gandul jumatate linistitor, jumatate extatic, ca ii vom revedea pe 8 august la Sziget, in Budapesta.

Cu cele sase albume de studio si milioanele de discuri vandute in jurul lumii in cei 18 ani de cariera, Placebo nu au nevoie de nicio introducere. Muzica lor e seductie, supernova, regal, iesirile  lor pe scena – tributuri emo-glam injectate cu grunge.

Astfel ca atunci cand au venit in Romania pentru a treia oara, stadionul Iolanda Balas Soter a primit fani de toate varstele, dovada ca teenage angst can still resonate through older bones.

Pentru imagini de la concert, click aici!

Foto main: PeTocuri.ro