WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri de ziare
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri de ziare

Chioscurile de ziare reprezentau odata un prim popas al diminetilor din viata de adult, un ritual pe care online-ul l-a inlocuit treptat. Tehnologia ne-a adus informatia atat de aproape, incat nici nu mai e nevoie sa ne ridicam din pat pentru a o accesa. Pentru multi, a ramas, in schimb, nostalgia ritualului, de la care pornesc interpretarile moderne de care au parte, astazi, clasicele chioscuri de ziare, ajunse altfel o raritate in oras. Cand ma gandesc la noi interpretari, am in minte trei exemple, toate efemere.

Unul dintre ele este Design Kiosk, un proiect din programul Salone del Mobile.Milano, desfasurat intre 16 si 21 aprilie 2024. Gandit ca un loc de intalnire intre public si designeri consacrati sau aflati la inceput de drum, acesta a fost amplasat in Piazza della Scala. Chioscul a primit si rolul sau clasic, prin intermediul unei selectii de publicatii noi si carti second-hand pentru colectionari, ce a fost curatoriata de Corraini Edizioni. Designul chioscului este semnat de DWA-Design Studio si a fost conceput astfel incat sa poate fi dezasamblat si refolosit cu alte ocazii.


Design Kiosk, Piazza della Scala / Salone del Mobile.Milano 2024 / semnat de DWA-Design Studio si curatoriat de Corraini Edizioni
© Salone del Mobile.Milano


Design Kiosk, Piazza della Scala / Salone del Mobile.Milano 2024 / semnat de DWA-Design Studio si curatoriat de Corraini Edizioni
© Salone del Mobile.Milano


Design Kiosk, Piazza della Scala / Salone del Mobile.Milano 2024 / semnat de DWA-Design Studio si curatoriat de Corraini Edizioni
© Salone del Mobile.Milano

Imi place cand strazile devin spatii de expunere pentru arta sau design. In astfel de zile, orasul capata o energie aparte, iar oamenii se transforma, din trecatori, in spectatori. O simpla plimbare devine o experienta, uneori, chiar de neuitat. Acesta este unul dintre motivele care au contribuit la atentia pe care i-am acordat-o proiectului Design Kiosk. Lui i s-a alaturat, bineinteles, nostalgia.

E o nostalgie pe care am mai astamparat-o, tot vizual, si in septembrie 2023, prin intermediul fotografiilor realizate de Andreea Macri, in timpul Saptamanii Modei de la Londra. Atunci, chioscul Hermes, o interpretare calatoare a clasicelor chioscuri de ziare pariziene, a fost amplasat, pentru o perioada scurta de timp, la The Lawn, Strand Aldwych, iar vizitatorii puteau gasi la stand numarul recent al revistei Le Monde d’Hermes.


Chioscul Hermes / The Lawn / Foto: Andreea Macri


Chioscul Hermes / The Lawn / Foto: Andreea Macri


Chioscul Hermes / The Lawn / Foto: Andreea Macri

Al treilea exemplu este chioscul Vogue, amplasat, in aceeasi perioada si in cadrul aceluiasi eveniment de moda, doar ca nu pe strazile orasului, ci in interior. Mai exact, in magazinul londonez Selfridges. Revistele Vogue de pe standuri erau insotite de piese de imbracaminte si accesorii realizate pentru Vogue World: London, precum si de niste buchete de flori superbe.


Vogue World Newsagents / Selfridges / Foto: Andreea Macri


Vogue World Newsagents / Selfridges / Foto: Andreea Macri

Pe principiul “three is a trend”, ma astept sa intalesc si alte interpretari de chioscuri de ziare pe viitor. E foarte posibil sa existe deja si alte exemple de care nu am aflat sau, daca am aflat la un moment dat, sa nu imi vina in minte acum. Cele trei de care stiu imi evidentiaza cat de mult s-a schimbat viata, intr-un timp relativ scurt, dar si cat de reconfortant poate fi gandul ca exista mereu formule prin care ritualuri dragi, la care am renuntat, ocupa un nou loc – chiar daca unul efemer – in prezent.

PUBLISHED ON 19.04.2024

more in Mood Board