PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

RED CARPET

Emily Blunt & rochia Tamara...

Evenimentele cu covor rosu sunt surse ofertante de inspiratie vestimentara. Mereu…

Un muzeu pe zi: Saint...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Maison...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Centre...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Fondation...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Baloon...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

Inspiratie

Calatoriile, o tema recurenta in povestea Louis Vuitton

Sunt case de moda pe care le asociez puternic cu gentile statement si case de moda pe care le asociez puternic cu gentile in cele mai neconventionale forme. Numele Louis Vuitton se regaseste in ambele categorii, un lucru nu tocmai surprinzator deoarece calatoriile sunt parte importanta din ADN-ul brandului. Sursa foto: Hepta.ro De altfel, potrivit site-ului oficial al brandului, Louis Vuitton a creat piese care sa ii ajute pe oameni in timpul calatoriilor, dinainte ca numele sau sa existe ca brand. In 1837, tanarul Louis Vuitton a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal, ca ucenic. Avea 16 ani pe atunci. In atelierul acestuia din Paris, a invatat mestesugul cuferelor si al valizelor specifice vremii si a devenit un artizan apreciat. Dupa 17 ani, si-a continuat drumul pe cont propriu, pastrand accesoriile de calatorie in centrul muncii sale. Tema calatoriilor este dusa mai departe de oamenii care continua si dezvolta povestea Louis Vuitton, astazi, un nume puternic in industria modei. Colectia gandita de Nicolas Ghesquiere pentru toamna-iarna 2025 e un exemplu cat se poate de elocvent in acest sens. In cadrul ei, directorul de creatie exploreaza evolutia calatoriilor de-a lungul timpului, iar gentile devin elemente cheie, memorabile. Sursa foto: Hepta.ro ...

Inapoi Inainte
Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri de ziare
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri de ziare

Chioscurile de ziare reprezentau odata un prim popas al diminetilor din viata de adult, un ritual pe care online-ul l-a inlocuit treptat. Tehnologia ne-a adus informatia atat de aproape, incat nici nu mai e nevoie sa ne ridicam din pat pentru a o accesa. Pentru multi, a ramas, in schimb, nostalgia ritualului, de la care pornesc interpretarile moderne de care au parte, astazi, clasicele chioscuri de ziare, ajunse altfel o raritate in oras. Cand ma gandesc la noi interpretari, am in minte trei exemple, toate efemere.

Unul dintre ele este Design Kiosk, un proiect din programul Salone del Mobile.Milano, desfasurat intre 16 si 21 aprilie 2024. Gandit ca un loc de intalnire intre public si designeri consacrati sau aflati la inceput de drum, acesta a fost amplasat in Piazza della Scala. Chioscul a primit si rolul sau clasic, prin intermediul unei selectii de publicatii noi si carti second-hand pentru colectionari, ce a fost curatoriata de Corraini Edizioni. Designul chioscului este semnat de DWA-Design Studio si a fost conceput astfel incat sa poate fi dezasamblat si refolosit cu alte ocazii.


Design Kiosk, Piazza della Scala / Salone del Mobile.Milano 2024 / semnat de DWA-Design Studio si curatoriat de Corraini Edizioni
© Salone del Mobile.Milano


Design Kiosk, Piazza della Scala / Salone del Mobile.Milano 2024 / semnat de DWA-Design Studio si curatoriat de Corraini Edizioni
© Salone del Mobile.Milano


Design Kiosk, Piazza della Scala / Salone del Mobile.Milano 2024 / semnat de DWA-Design Studio si curatoriat de Corraini Edizioni
© Salone del Mobile.Milano

Imi place cand strazile devin spatii de expunere pentru arta sau design. In astfel de zile, orasul capata o energie aparte, iar oamenii se transforma, din trecatori, in spectatori. O simpla plimbare devine o experienta, uneori, chiar de neuitat. Acesta este unul dintre motivele care au contribuit la atentia pe care i-am acordat-o proiectului Design Kiosk. Lui i s-a alaturat, bineinteles, nostalgia.

E o nostalgie pe care am mai astamparat-o, tot vizual, si in septembrie 2023, prin intermediul fotografiilor realizate de Andreea Macri, in timpul Saptamanii Modei de la Londra. Atunci, chioscul Hermes, o interpretare calatoare a clasicelor chioscuri de ziare pariziene, a fost amplasat, pentru o perioada scurta de timp, la The Lawn, Strand Aldwych, iar vizitatorii puteau gasi la stand numarul recent al revistei Le Monde d’Hermes.


Chioscul Hermes / The Lawn / Foto: Andreea Macri


Chioscul Hermes / The Lawn / Foto: Andreea Macri


Chioscul Hermes / The Lawn / Foto: Andreea Macri

Al treilea exemplu este chioscul Vogue, amplasat, in aceeasi perioada si in cadrul aceluiasi eveniment de moda, doar ca nu pe strazile orasului, ci in interior. Mai exact, in magazinul londonez Selfridges. Revistele Vogue de pe standuri erau insotite de piese de imbracaminte si accesorii realizate pentru Vogue World: London, precum si de niste buchete de flori superbe.


Vogue World Newsagents / Selfridges / Foto: Andreea Macri


Vogue World Newsagents / Selfridges / Foto: Andreea Macri

Pe principiul “three is a trend”, ma astept sa intalesc si alte interpretari de chioscuri de ziare pe viitor. E foarte posibil sa existe deja si alte exemple de care nu am aflat sau, daca am aflat la un moment dat, sa nu imi vina in minte acum. Cele trei de care stiu imi evidentiaza cat de mult s-a schimbat viata, intr-un timp relativ scurt, dar si cat de reconfortant poate fi gandul ca exista mereu formule prin care ritualuri dragi, la care am renuntat, ocupa un nou loc – chiar daca unul efemer – in prezent.

PUBLISHED ON 19.04.2024

more in Mood Board