WE LIKE

Firul rosu al artei semnate...

Chiharu Shiota construieste instalatii impresionante din fire textile, puse adesea impreuna…

INSPIRATIE

O canapea, mai multe mese...

Trendul de a aseza mai multe mese de cafea in fata…

STIRI CU STIL

Andreea Brasovean

Stirile trebuie sa fie obiective, iar cei care le prezinta echidistanti….

STIRI CU STIL

Andreea Marinescu

Stirile trebuie sa fie obiective, iar cei care le prezinta echidistanti….

STIRI CU STIL

Ioana Ciurlea

Stirile trebuie sa fie obiective, iar cei care le prezinta echidistanti….

STIRI CU STIL

Lavinia Petrea

Stirile trebuie sa fie obiective, iar cei care le prezinta echidistanti….

STIRI CU STIL

Madalina Tanasa

Stirile trebuie sa fie obiective, iar cei care le prezinta echidistanti….

Editor's Choice

Culorile. Mic glosar de interpretari personale.

O culoare poate lua forma unui obiect sau numele unui designer, poate avea ritmurile unei melodii sau poate fi simbolul unui anotimp sau al unei amintiri. Referintele adunate in timp modeleaza culorile in feluri ce ne pot surprinde uneori. Am facut exercitiul de a aseza impreuna culorile si lucrurile cu care le asociez, avand in vizor si universul modei si al frumusetii. Pentru o parte dintre ele, stiam raspunsurile inca dinainte de a incepe, dar nu pentru toate. Iata ce a iesit! * Albul este lumina aceea atat de puternica incat, atunci cand dam de ea, ne tinem ochii intredeschisi si privim printre gene, dar albul mai este si o piesa vestimentara clasica. Nu, nu rochia de mireasa, desi e si ea printre asocieri, ci camasa. Rosul este, mai intai de toate, un ruj. Apoi, mai este si o culoare emblematica pentru Valentino. Valentino primavara-vara 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Galbenul are coloana sonora. Cand imi atrage atentia un obiect in aceasta culoare, incep sa-mi rasune in minte versurile piesei Yellow a trupei Coldplay. (Am mai povestit despre aceasta asociere aici.) Rozul are si el o coloana sonora puternica: piesa Pink de la Aerosmith. Datorita tendintelor in machiaj, care il includ in fiecare sezon cald, atat pentru pleoape sau obraji, cat si pentru buze, roz...

Inapoi Inainte
Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri de ziare
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri de ziare

Chioscurile de ziare reprezentau odata un prim popas al diminetilor din viata de adult, un ritual pe care online-ul l-a inlocuit treptat. Tehnologia ne-a adus informatia atat de aproape, incat nici nu mai e nevoie sa ne ridicam din pat pentru a o accesa. Pentru multi, a ramas, in schimb, nostalgia ritualului, de la care pornesc interpretarile moderne de care au parte, astazi, clasicele chioscuri de ziare, ajunse altfel o raritate in oras. Cand ma gandesc la noi interpretari, am in minte trei exemple, toate efemere.

Unul dintre ele este Design Kiosk, un proiect din programul Salone del Mobile.Milano, desfasurat intre 16 si 21 aprilie 2024. Gandit ca un loc de intalnire intre public si designeri consacrati sau aflati la inceput de drum, acesta a fost amplasat in Piazza della Scala. Chioscul a primit si rolul sau clasic, prin intermediul unei selectii de publicatii noi si carti second-hand pentru colectionari, ce a fost curatoriata de Corraini Edizioni. Designul chioscului este semnat de DWA-Design Studio si a fost conceput astfel incat sa poate fi dezasamblat si refolosit cu alte ocazii.


Design Kiosk, Piazza della Scala / Salone del Mobile.Milano 2024 / semnat de DWA-Design Studio si curatoriat de Corraini Edizioni
© Salone del Mobile.Milano


Design Kiosk, Piazza della Scala / Salone del Mobile.Milano 2024 / semnat de DWA-Design Studio si curatoriat de Corraini Edizioni
© Salone del Mobile.Milano


Design Kiosk, Piazza della Scala / Salone del Mobile.Milano 2024 / semnat de DWA-Design Studio si curatoriat de Corraini Edizioni
© Salone del Mobile.Milano

Imi place cand strazile devin spatii de expunere pentru arta sau design. In astfel de zile, orasul capata o energie aparte, iar oamenii se transforma, din trecatori, in spectatori. O simpla plimbare devine o experienta, uneori, chiar de neuitat. Acesta este unul dintre motivele care au contribuit la atentia pe care i-am acordat-o proiectului Design Kiosk. Lui i s-a alaturat, bineinteles, nostalgia.

E o nostalgie pe care am mai astamparat-o, tot vizual, si in septembrie 2023, prin intermediul fotografiilor realizate de Andreea Macri, in timpul Saptamanii Modei de la Londra. Atunci, chioscul Hermes, o interpretare calatoare a clasicelor chioscuri de ziare pariziene, a fost amplasat, pentru o perioada scurta de timp, la The Lawn, Strand Aldwych, iar vizitatorii puteau gasi la stand numarul recent al revistei Le Monde d’Hermes.


Chioscul Hermes / The Lawn / Foto: Andreea Macri


Chioscul Hermes / The Lawn / Foto: Andreea Macri


Chioscul Hermes / The Lawn / Foto: Andreea Macri

Al treilea exemplu este chioscul Vogue, amplasat, in aceeasi perioada si in cadrul aceluiasi eveniment de moda, doar ca nu pe strazile orasului, ci in interior. Mai exact, in magazinul londonez Selfridges. Revistele Vogue de pe standuri erau insotite de piese de imbracaminte si accesorii realizate pentru Vogue World: London, precum si de niste buchete de flori superbe.


Vogue World Newsagents / Selfridges / Foto: Andreea Macri


Vogue World Newsagents / Selfridges / Foto: Andreea Macri

Pe principiul “three is a trend”, ma astept sa intalesc si alte interpretari de chioscuri de ziare pe viitor. E foarte posibil sa existe deja si alte exemple de care nu am aflat sau, daca am aflat la un moment dat, sa nu imi vina in minte acum. Cele trei de care stiu imi evidentiaza cat de mult s-a schimbat viata, intr-un timp relativ scurt, dar si cat de reconfortant poate fi gandul ca exista mereu formule prin care ritualuri dragi, la care am renuntat, ocupa un nou loc – chiar daca unul efemer – in prezent.

PUBLISHED ON 19.04.2024

more in Mood Board