INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

INSPIRATIE

Moda secolelor trecute, regandita la...

Moda din prezent se creioneaza cu ajutorul reperelor din trecut, chiar…

WE LIKE

Firul rosu al artei semnate...

Chiharu Shiota construieste instalatii impresionante din fire textile, puse adesea impreuna…

INSPIRATIE

O canapea, mai multe mese...

Trendul de a aseza mai multe mese de cafea in fata…

Femei care ne inspira

Stefana Maior. ARTICLE TEN.

Stefana Maior a lansat recent ARTICLE TEN, un brand vestimentar descris in perechi de atribute contrastante, aduse impreuna de acelasi fir rosu: libertatea de exprimare. Privind cariera ei din perspectiva contrastelor, nu pare deloc intamplator ca studiile si experienta ei profesionala de pana acum acopera atat partea creativa a modei, cat si cea de business. Odata cu ARTICLE TEN, am realizat ca, in ciuda anilor care au trecut din 2012 pana in prezent, memoria mea a pastrat intr-un sertar al ei colectia cu care Stefana Maior a absolvit design vestimentar la UNArte. S-au schimbat multe lucruri de atunci, asa cum spune ea in acest interviu, dar sunt si lucruri care s-au pastrat. Despre acestea, precum si despre noul drum pe care a pornit, despre provocari, curaj si inspiratie, te invit sa citesti in randurile care urmeaza. Intre nou si vechi, opulent si simplu, edgy si elegant, rebel si romantic, ARTICLE TEN se situeaza la intersectia unor zone creative, aflate in contrast. Care sunt atuurile si provocarile acestui loc ales de tine? Cred ca in zona asta de contraste ma simt cu adevarat libera sa creez ceva special si cu care rezonez profund. Nu doar in moda ma regasesc in acest joc al contrastelor, ci si in alte aspecte ale vietii: design interior, mancare, chiar si i...

Inapoi Inainte
Primavara-vara ’21, in viziunea designerului Ioana Ciolacu

Primavara-vara ’21, in viziunea designerului Ioana Ciolacu

Colectia Ioana Ciolacu primavara-vara ’21 cuprinde un mix de elemente emblematice pentru designer – precum hanoracele cu volane sau piesele cu croiala larga – si detalii surprinzatoare. Imprimeurile tie-dye, realizate manual, nasturii printati 3D, vopsiti manual si aplicati pe partea din fata a unui sacou roz pal sau alaturarea dintre materialul gros al hanoracelor si tul au un puternic impact vizual.

Colectiile vestimentare din ultimul an dezvaluie, printre altele, si amprenta lasata de pandemie asupra designerilor de pretutindeni, precum si atitudinea cu care traiesc noua normalitate (o expresie pe care prefer sa o inlocuiesc cu normalitate temporara).

“O distopie in care singuratatea neinsufletita inlocuieste un chip familiar, primavara-vara ’21 reflecta prezentul, sugerand, in mod paradoxal, un viitor colorat. La fel ca <Scaunele> lui Eugene Ionesco, colectia este conceputa ca un catharsis contemporan care sfideaza absurdul.” Asa suna descrierea colectiei.

Intre sentimentul de insingurare si senzatia de realitate distopica, se intrezareste un viitor optimist in viziunea Ioanei Ciolacu, transpus in moda prin nuantele calde ale imprimeurilor ei si nu numai.

Te invit sa descoperi in continuare cateva dintre tinutele colectiei. Le gasesti pe toate pe ioanaciolacu.com.

Fotografii: Jupiter Ecom

PUBLISHED ON 05.02.2021

more in Newsroom