AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte

Cand lucrurile nu sunt ceea ce par

Chippensteel este proiectul prin care am aflat de studio-ul Zieta Prozessdesign. O fotografie cu scaunul in varianta argintie mi-a aparut pe ecranul telefonului in timp ce scrollam prin newsfeed-ul de pe Instagram – un obicei care s-a strecurat in rutina diminetilor.

De la 2D la 3D

Designul lui mi-a amintit de colacii de inot, atunci cand sunt umflati doar pe jumatate, iar asta m-a intrigat. Insa, ceea ce am perceput eu a fi un material din plastic maleabil este de fapt un otel, cat se poate de rigid si de stabil.

Conform Zieta.pl, piesa de mobilier este modelata astfel printr-o tehnologie dezvoltata chiar de Oskar Zieta, fondatorul studio-ului. Pentru curiosi, ea se numeste FiDU (Freie Innen Druck Umformung) si consta in injectarea de aer comprimat intre doua foi subtiri de otel ale caror margini sunt lipite impreuna. Asta ii permite designerului sa exploreze forme complexe, cu minimul de material dur si, implicit, fara greutatea la care te-ai putea astepta atunci cand manevrezi o piesa voluminoasa din otel. Pana la urma, aerul este unul dintre cele mai usoare materiale cu care poti lucra.

Scaunul cu spatar Chippensteel nu este singura piesa de mobilier realizata de Zieta. Lui i se alatura si cateva modele de scaune de bucatarie sau de bar, oglinzi, cuiere si scari decorative, care exploreaza acelasi joc al iluziilor.

De la arhitectura la design

Oskar Zieta a studiat arhitectura la Szczecin University of Technology din tara natala, Polonia. Din 2003, el este cercetator asociat si asistent universitar la ETH (Institutul Federal de Tehnologie) din Zurich, unde si-a continuat si studiile. Intr-un interviu acordat, in urma cu sase ani, Mariei Cristina Didero si publicat pe DomusWeb.it, Zieta a mentionat ca pasul pe taramul designului a fost influentat de dorinta de a ajunge mai rapid la rezultate concrete. “Obisnuiam sa cred ca arhitectura este o poveste fara sfarsit, fara un final fericit, un proces in continua desfasurare, iar designul era mai degraba o fraza care se incheie cu un punct.” Odata facut acest pas, a inteles si complexitatea la care poate ajunge o “fraza”. Proiectele lui se dezvolta la zona de interferenta dintre mai multe discipline, printre care bionica, sociologia si ingineria. Arhitectura ramane si ea parte din proces.

Se poate sa fi aflat eu abia de curand de studio-ul Zieta Prozessdesign, insa industria l-a remarcat demult. In 2008, taburetele gonflabile, denumite Plopp, au fost recompensate la Red Dot Award, cu premiul pentru design de produs. Nu este singurul trofeu castigat in acel an. Lui i s-au alaturat si DMY Award pentru inovatie in procesul de productie sau YDMI Award. Si nici 2008, nu este singurul an in care studio-ul s-a facut remarcat in cadrul competitiilor. Lista premiilor a crescut in anii care au urmat. Mai mult decat atat, piese ce poarta semnatura lui Zieta se regasesc printre exponatele permanente de la Centrul Pompidou din Paris, de la Pinakothek der Moderne din Munchen sau din cadrul Museum fur Gestaltung din Zurich.

Daca vrei sa afli mai multe despre universul Zieta Prozessdesign, intra pe site-ul lor oficial zieta.pl.

Foto via Zieta Prozessdesign

PUBLISHED ON 27.07.2017

more in Mood Board