HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Arta, moda, sustenabilitate. H&M Conscious Exclusive 2018

Arta, moda, sustenabilitate. H&M Conscious Exclusive 2018

Arta, moda si sustenabilitatea se impletesc in cea de-a saptea colectie H&M Conscious Exclusive. Din 19 aprilie, aceasta va fi disponibila in magazinele selectate din intreaga lume si online pe hm.com.

Nu este prima oara cand proiectul apeleaza la arta ca sursa de inspiratie. De aceasta data, jacarturile florale, broderiile si imprimeurile abstracte ale pieselor vestimentare au fost influentate de estetica lui Karin Larsson, artista si designer de origine suedeza. Editia marcheaza, insa, si o premiera absoluta. Sunt folosite doua noi materiale sustenabile: argintul reciclat si ECONYL®, o fibra din nailon regenerat 100%, provenit din navoade de pescuit si alte deseuri.

O viziune artistica inovatoare, inspiratie pentru o colectie inovatoare.

Nascuta in 1859, Larsson a studiat pictura, dar si-a exprimat creativitatea, mai tarziu, prin intermediului designului. Ea a realizat tapiserii si goblenuri cu compozitii si culori intense si a conceput piese de mobilier neobisnuite pentru acele vremuri. Decorul casei din Sundborn, in care a trait alaturi de sotul ei, pictorul Carl Larsson, atesta talentul si indrazneala cu care artista a experimentat tehnici noi. Detaliile acestui loc reprezinta, de altfel, punctul de la care au pornit conturarea colectiei designerii de la H&M.

“Ne face o deosebita placere sa introducem in colectie doua materiale reciclate noi. Continuam sa extindem limitele modei sustenabile prin creatiile din dantela provenita din ECONYL® si bijuteriile din argint reciclat. De asemenea, opera artistei Karin Larsson si-a lasat o amprenta speciala asupra acestei colectii – motivele stilizate, compozitiile indraznete precum si utilizarea culorilor in locuinta acesteia fiind extrem de avangardiste pentru perioada respectiva. Karin a fost o femeie puternica, fapt care a reprezentat o sursa de inspiratie pentru aceasta colectie,” povesteste directoarea de creatie Ann-Sofie Johansson.

O rochie alba din ECONYL®, cu broderie din bumbac organic, o rochie verde din jacard cu imprimeuri florale,  ce e confectionata din poliester reciclat, si un costum cu pantaloni din jacard si sacou cu slit la spate se regasesc printre piesele cheie. Pe partea de accesorii, intalnim bijuterii din argint reciclat, dar si pantofi din satin reciclat, esarfe din TENCEL™ si o geanta cu margele si paiete din plastic reciclat.

Compania suedeza obisnuieste sa aleaga drept ambasadoare ale acestui proiect anual celebritati implicate in diferite demersuri pentru o lume mai buna. Acum, s-a asociat cu Christy Turlington Burns, supermodel si fondatoare a organizatiei nonprofit Every Mother Counts, care ofera femeilor din medii defavorizate acces la asistenta medicala pe timpul sarcinii. “Cand am aflat despre aceasta colectie, am fost extrem de impresionata de povestea ei, precum si de piesele vestimentare care o definesc. Moda si sustenabilitatea nu mai sunt o contradictie de termeni si cred ca refolosirea si reciclarea materialelor reprezinta o initiativa importanta in sectorul modei. Creatiile spectaculoase confectionate din materiale reciclate sunt o veritabila sursa de inspirarie,” considera ea.

Fotografiile campaniei au fost realizate de Mikael Jansson. Alaturi de Christy Turlington Burns, le putem vedea si pe Giedre Dukauskaite si pe Aamito Lagum. Cele trei sunt si protagonistele filmului din campanie, ce poate fi urmarit la inceputul articolului.

Foto: Mikael Jansson pentru H&M
Video: Youtube.com / H&m

PUBLISHED ON 26.03.2018

more in Fashion Etc