RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

INSPIRATIE

Moda secolelor trecute, regandita la...

Moda din prezent se creioneaza cu ajutorul reperelor din trecut, chiar…

WE LIKE

Firul rosu al artei semnate...

Chiharu Shiota construieste instalatii impresionante din fire textile, puse adesea impreuna…

Femei care ne inspira

Stefana Maior. ARTICLE TEN.

Stefana Maior a lansat recent ARTICLE TEN, un brand vestimentar descris in perechi de atribute contrastante, aduse impreuna de acelasi fir rosu: libertatea de exprimare. Privind cariera ei din perspectiva contrastelor, nu pare deloc intamplator ca studiile si experienta ei profesionala de pana acum acopera atat partea creativa a modei, cat si cea de business. Odata cu ARTICLE TEN, am realizat ca, in ciuda anilor care au trecut din 2012 pana in prezent, memoria mea a pastrat intr-un sertar al ei colectia cu care Stefana Maior a absolvit design vestimentar la UNArte. S-au schimbat multe lucruri de atunci, asa cum spune ea in acest interviu, dar sunt si lucruri care s-au pastrat. Despre acestea, precum si despre noul drum pe care a pornit, despre provocari, curaj si inspiratie, te invit sa citesti in randurile care urmeaza. Intre nou si vechi, opulent si simplu, edgy si elegant, rebel si romantic, ARTICLE TEN se situeaza la intersectia unor zone creative, aflate in contrast. Care sunt atuurile si provocarile acestui loc ales de tine? Cred ca in zona asta de contraste ma simt cu adevarat libera sa creez ceva special si cu care rezonez profund. Nu doar in moda ma regasesc in acest joc al contrastelor, ci si in alte aspecte ale vietii: design interior, mancare, chiar si i...

Inapoi Inainte
Arta, moda, sustenabilitate. H&M Conscious Exclusive 2018

Arta, moda, sustenabilitate. H&M Conscious Exclusive 2018

Arta, moda si sustenabilitatea se impletesc in cea de-a saptea colectie H&M Conscious Exclusive. Din 19 aprilie, aceasta va fi disponibila in magazinele selectate din intreaga lume si online pe hm.com.

Nu este prima oara cand proiectul apeleaza la arta ca sursa de inspiratie. De aceasta data, jacarturile florale, broderiile si imprimeurile abstracte ale pieselor vestimentare au fost influentate de estetica lui Karin Larsson, artista si designer de origine suedeza. Editia marcheaza, insa, si o premiera absoluta. Sunt folosite doua noi materiale sustenabile: argintul reciclat si ECONYL®, o fibra din nailon regenerat 100%, provenit din navoade de pescuit si alte deseuri.

O viziune artistica inovatoare, inspiratie pentru o colectie inovatoare.

Nascuta in 1859, Larsson a studiat pictura, dar si-a exprimat creativitatea, mai tarziu, prin intermediului designului. Ea a realizat tapiserii si goblenuri cu compozitii si culori intense si a conceput piese de mobilier neobisnuite pentru acele vremuri. Decorul casei din Sundborn, in care a trait alaturi de sotul ei, pictorul Carl Larsson, atesta talentul si indrazneala cu care artista a experimentat tehnici noi. Detaliile acestui loc reprezinta, de altfel, punctul de la care au pornit conturarea colectiei designerii de la H&M.

“Ne face o deosebita placere sa introducem in colectie doua materiale reciclate noi. Continuam sa extindem limitele modei sustenabile prin creatiile din dantela provenita din ECONYL® si bijuteriile din argint reciclat. De asemenea, opera artistei Karin Larsson si-a lasat o amprenta speciala asupra acestei colectii – motivele stilizate, compozitiile indraznete precum si utilizarea culorilor in locuinta acesteia fiind extrem de avangardiste pentru perioada respectiva. Karin a fost o femeie puternica, fapt care a reprezentat o sursa de inspiratie pentru aceasta colectie,” povesteste directoarea de creatie Ann-Sofie Johansson.

O rochie alba din ECONYL®, cu broderie din bumbac organic, o rochie verde din jacard cu imprimeuri florale,  ce e confectionata din poliester reciclat, si un costum cu pantaloni din jacard si sacou cu slit la spate se regasesc printre piesele cheie. Pe partea de accesorii, intalnim bijuterii din argint reciclat, dar si pantofi din satin reciclat, esarfe din TENCEL™ si o geanta cu margele si paiete din plastic reciclat.

Compania suedeza obisnuieste sa aleaga drept ambasadoare ale acestui proiect anual celebritati implicate in diferite demersuri pentru o lume mai buna. Acum, s-a asociat cu Christy Turlington Burns, supermodel si fondatoare a organizatiei nonprofit Every Mother Counts, care ofera femeilor din medii defavorizate acces la asistenta medicala pe timpul sarcinii. “Cand am aflat despre aceasta colectie, am fost extrem de impresionata de povestea ei, precum si de piesele vestimentare care o definesc. Moda si sustenabilitatea nu mai sunt o contradictie de termeni si cred ca refolosirea si reciclarea materialelor reprezinta o initiativa importanta in sectorul modei. Creatiile spectaculoase confectionate din materiale reciclate sunt o veritabila sursa de inspirarie,” considera ea.

Fotografiile campaniei au fost realizate de Mikael Jansson. Alaturi de Christy Turlington Burns, le putem vedea si pe Giedre Dukauskaite si pe Aamito Lagum. Cele trei sunt si protagonistele filmului din campanie, ce poate fi urmarit la inceputul articolului.

Foto: Mikael Jansson pentru H&M
Video: Youtube.com / H&m

PUBLISHED ON 26.03.2018

more in Fashion Etc