EDITOR'S CHOICE

Gentile inspirate de pungile din...

Gentile inspirate de pungile din hartie au urcat, in acest moment,…

PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

RED CARPET

Emily Blunt & rochia Tamara...

Evenimentele cu covor rosu sunt surse ofertante de inspiratie vestimentara. Mereu…

Un muzeu pe zi: Saint...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Maison...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Centre...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Fondation...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

Inspiratie

Calatoriile, o tema recurenta in povestea Louis Vuitton

Sunt case de moda pe care le asociez puternic cu gentile statement si case de moda pe care le asociez puternic cu gentile in cele mai neconventionale forme. Numele Louis Vuitton se regaseste in ambele categorii, un lucru nu tocmai surprinzator deoarece calatoriile sunt parte importanta din ADN-ul brandului. Sursa foto: Hepta.ro De altfel, potrivit site-ului oficial al brandului, Louis Vuitton a creat piese care sa ii ajute pe oameni in timpul calatoriilor, dinainte ca numele sau sa existe ca brand. In 1837, tanarul Louis Vuitton a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal, ca ucenic. Avea 16 ani pe atunci. In atelierul acestuia din Paris, a invatat mestesugul cuferelor si al valizelor specifice vremii si a devenit un artizan apreciat. Dupa 17 ani, si-a continuat drumul pe cont propriu, pastrand accesoriile de calatorie in centrul muncii sale. Tema calatoriilor este dusa mai departe de oamenii care continua si dezvolta povestea Louis Vuitton, astazi, un nume puternic in industria modei. Colectia gandita de Nicolas Ghesquiere pentru toamna-iarna 2025 e un exemplu cat se poate de elocvent in acest sens. In cadrul ei, directorul de creatie exploreaza evolutia calatoriilor de-a lungul timpului, iar gentile devin elemente cheie, memorabile. Sursa foto: Hepta.ro ...

Inapoi Inainte
Arta, moda, sustenabilitate. H&M Conscious Exclusive 2018

Arta, moda, sustenabilitate. H&M Conscious Exclusive 2018

Arta, moda si sustenabilitatea se impletesc in cea de-a saptea colectie H&M Conscious Exclusive. Din 19 aprilie, aceasta va fi disponibila in magazinele selectate din intreaga lume si online pe hm.com.

Nu este prima oara cand proiectul apeleaza la arta ca sursa de inspiratie. De aceasta data, jacarturile florale, broderiile si imprimeurile abstracte ale pieselor vestimentare au fost influentate de estetica lui Karin Larsson, artista si designer de origine suedeza. Editia marcheaza, insa, si o premiera absoluta. Sunt folosite doua noi materiale sustenabile: argintul reciclat si ECONYL®, o fibra din nailon regenerat 100%, provenit din navoade de pescuit si alte deseuri.

O viziune artistica inovatoare, inspiratie pentru o colectie inovatoare.

Nascuta in 1859, Larsson a studiat pictura, dar si-a exprimat creativitatea, mai tarziu, prin intermediului designului. Ea a realizat tapiserii si goblenuri cu compozitii si culori intense si a conceput piese de mobilier neobisnuite pentru acele vremuri. Decorul casei din Sundborn, in care a trait alaturi de sotul ei, pictorul Carl Larsson, atesta talentul si indrazneala cu care artista a experimentat tehnici noi. Detaliile acestui loc reprezinta, de altfel, punctul de la care au pornit conturarea colectiei designerii de la H&M.

“Ne face o deosebita placere sa introducem in colectie doua materiale reciclate noi. Continuam sa extindem limitele modei sustenabile prin creatiile din dantela provenita din ECONYL® si bijuteriile din argint reciclat. De asemenea, opera artistei Karin Larsson si-a lasat o amprenta speciala asupra acestei colectii – motivele stilizate, compozitiile indraznete precum si utilizarea culorilor in locuinta acesteia fiind extrem de avangardiste pentru perioada respectiva. Karin a fost o femeie puternica, fapt care a reprezentat o sursa de inspiratie pentru aceasta colectie,” povesteste directoarea de creatie Ann-Sofie Johansson.

O rochie alba din ECONYL®, cu broderie din bumbac organic, o rochie verde din jacard cu imprimeuri florale,  ce e confectionata din poliester reciclat, si un costum cu pantaloni din jacard si sacou cu slit la spate se regasesc printre piesele cheie. Pe partea de accesorii, intalnim bijuterii din argint reciclat, dar si pantofi din satin reciclat, esarfe din TENCEL™ si o geanta cu margele si paiete din plastic reciclat.

Compania suedeza obisnuieste sa aleaga drept ambasadoare ale acestui proiect anual celebritati implicate in diferite demersuri pentru o lume mai buna. Acum, s-a asociat cu Christy Turlington Burns, supermodel si fondatoare a organizatiei nonprofit Every Mother Counts, care ofera femeilor din medii defavorizate acces la asistenta medicala pe timpul sarcinii. “Cand am aflat despre aceasta colectie, am fost extrem de impresionata de povestea ei, precum si de piesele vestimentare care o definesc. Moda si sustenabilitatea nu mai sunt o contradictie de termeni si cred ca refolosirea si reciclarea materialelor reprezinta o initiativa importanta in sectorul modei. Creatiile spectaculoase confectionate din materiale reciclate sunt o veritabila sursa de inspirarie,” considera ea.

Fotografiile campaniei au fost realizate de Mikael Jansson. Alaturi de Christy Turlington Burns, le putem vedea si pe Giedre Dukauskaite si pe Aamito Lagum. Cele trei sunt si protagonistele filmului din campanie, ce poate fi urmarit la inceputul articolului.

Foto: Mikael Jansson pentru H&M
Video: Youtube.com / H&m

PUBLISHED ON 26.03.2018

more in Fashion Etc