INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

INSPIRATIE

Moda secolelor trecute, regandita la...

Moda din prezent se creioneaza cu ajutorul reperelor din trecut, chiar…

WE LIKE

Firul rosu al artei semnate...

Chiharu Shiota construieste instalatii impresionante din fire textile, puse adesea impreuna…

INSPIRATIE

O canapea, mai multe mese...

Trendul de a aseza mai multe mese de cafea in fata…

Femei care ne inspira

Stefana Maior. ARTICLE TEN.

Stefana Maior a lansat recent ARTICLE TEN, un brand vestimentar descris in perechi de atribute contrastante, aduse impreuna de acelasi fir rosu: libertatea de exprimare. Privind cariera ei din perspectiva contrastelor, nu pare deloc intamplator ca studiile si experienta ei profesionala de pana acum acopera atat partea creativa a modei, cat si cea de business. Odata cu ARTICLE TEN, am realizat ca, in ciuda anilor care au trecut din 2012 pana in prezent, memoria mea a pastrat intr-un sertar al ei colectia cu care Stefana Maior a absolvit design vestimentar la UNArte. S-au schimbat multe lucruri de atunci, asa cum spune ea in acest interviu, dar sunt si lucruri care s-au pastrat. Despre acestea, precum si despre noul drum pe care a pornit, despre provocari, curaj si inspiratie, te invit sa citesti in randurile care urmeaza. Intre nou si vechi, opulent si simplu, edgy si elegant, rebel si romantic, ARTICLE TEN se situeaza la intersectia unor zone creative, aflate in contrast. Care sunt atuurile si provocarile acestui loc ales de tine? Cred ca in zona asta de contraste ma simt cu adevarat libera sa creez ceva special si cu care rezonez profund. Nu doar in moda ma regasesc in acest joc al contrastelor, ci si in alte aspecte ale vietii: design interior, mancare, chiar si i...

Inapoi Inainte
Iutta – Colectia de genti ‘Dor de romanesc’

Iutta – Colectia de genti ‘Dor de romanesc’

Inspirata de simboluri si elemente din arhitectura veche, din straiele populare, din picturi sau sculpturi traditionale, designerul Nicoleta Chirica de la Iutta a creat colectia de genti 'Dor de romanesc', alaturi de La Blouse Roumaine. Cele 11 piese realizate pana acum sunt imprimate cu motive traditionale, reprezentative pentru sase regiuni istorice: Transilvania, Oltenia, Muntenia, Bucovina, Basarabia si Moldova.

“Este o idee la care lucram de foarte mult timp si care a luat nastere din simplul motiv ca avem regiuni puternice din punct de vedere cultural si spiritual, care merita redate si, mai ales, purtate. Prin noua colectie Iutta, dorim sa readucem atmosfera zonei de care ne simtim cel mai legati. Purtand fiecare geanta in parte, purtam, de fapt, dorul pentru regiunea pe care aceasta o simbolizeaza. Conceptul colectiei, care se reflecta fidel si in miza campaniei, a fost construit si gandit pentru a valorifica sentimentele de dor, dovada a atasamentului puternic fata de specificul romanesc”, povesteste Nicoleta Chirica, designer si fondator Iutta.


Pentru a alege cele mai potrivite modele, ea a colaborat cu Ioana Corduneanu, de la Semne Cusute , dar si cu Muzeul National de Etnografie si Istorie Naturala din Chisinau, care a sustinut si a incurajat noua colectie Iutta, dandu-si acordul pentru utilizarea semnelor traditionale ce au inspirat designul Dorului de romanesc.

Campania Dor de romanesc este realizata prin asociere cu La Blouse Roumaine, o comunitate recunoscuta pentru implicarea sustinuta in promovarea valorilor romanesti la nivel international. Andreea Tanasescu, fondator La Blouse Roumaine, declara ca: “Am acceptat cu mare bucurie si entuziasm invitatia echipei Iutta de a participa la campania Dor de romanesc. Pe 24 iunie 2013, din dor de romanesc, s-a nascut Ziua Universala a Iei. Acum, impreuna cu Iutta, vom continua povestea semnelor cusute pe ii printr-o incursiune in lumea fascinanta a sentimentului minunat nascut doar in limba romana: dorul. Designul inspirat din traditia noastra cunoaste o renastere indiscutabila, constiintele s-au trezit, iar Iutta, prin creatiile sale, exprima cat se poate de bine aceasta adevarata miscare culturala. Comunitatea La Blouse Roumaine sprijina si sustine creativitatea romaneasca, designul si produsele Made in Romania.”


Iutta este un atelier de creatie pentru care traditia si cultura pur romaneasca reprezinta o sursa de inspiratie continua. Cu Dor de romanesc, se surprinde esenta folclorului prin prelucrarea produselor de marochinarie in forme de expresie actuale. Colectia urmeaza sa se extinda pe parcurs cu noi modele de genti, realizate din material textil si piele naturala. Intreaga colectie este disponibila pe www.iutta.ro

Foto si info via Iutta

PUBLISHED ON 26.08.2013

more in Newsroom