PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

RED CARPET

Emily Blunt & rochia Tamara...

Evenimentele cu covor rosu sunt surse ofertante de inspiratie vestimentara. Mereu…

Un muzeu pe zi: Saint...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Maison...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Centre...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Fondation...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Baloon...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

Inspiratie

Calatoriile, o tema recurenta in povestea Louis Vuitton

Sunt case de moda pe care le asociez puternic cu gentile statement si case de moda pe care le asociez puternic cu gentile in cele mai neconventionale forme. Numele Louis Vuitton se regaseste in ambele categorii, un lucru nu tocmai surprinzator deoarece calatoriile sunt parte importanta din ADN-ul brandului. Sursa foto: Hepta.ro De altfel, potrivit site-ului oficial al brandului, Louis Vuitton a creat piese care sa ii ajute pe oameni in timpul calatoriilor, dinainte ca numele sau sa existe ca brand. In 1837, tanarul Louis Vuitton a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal, ca ucenic. Avea 16 ani pe atunci. In atelierul acestuia din Paris, a invatat mestesugul cuferelor si al valizelor specifice vremii si a devenit un artizan apreciat. Dupa 17 ani, si-a continuat drumul pe cont propriu, pastrand accesoriile de calatorie in centrul muncii sale. Tema calatoriilor este dusa mai departe de oamenii care continua si dezvolta povestea Louis Vuitton, astazi, un nume puternic in industria modei. Colectia gandita de Nicolas Ghesquiere pentru toamna-iarna 2025 e un exemplu cat se poate de elocvent in acest sens. In cadrul ei, directorul de creatie exploreaza evolutia calatoriilor de-a lungul timpului, iar gentile devin elemente cheie, memorabile. Sursa foto: Hepta.ro ...

Inapoi Inainte
Iutta – Colectia de genti ‘Dor de romanesc’

Iutta – Colectia de genti ‘Dor de romanesc’

Inspirata de simboluri si elemente din arhitectura veche, din straiele populare, din picturi sau sculpturi traditionale, designerul Nicoleta Chirica de la Iutta a creat colectia de genti 'Dor de romanesc', alaturi de La Blouse Roumaine. Cele 11 piese realizate pana acum sunt imprimate cu motive traditionale, reprezentative pentru sase regiuni istorice: Transilvania, Oltenia, Muntenia, Bucovina, Basarabia si Moldova.

“Este o idee la care lucram de foarte mult timp si care a luat nastere din simplul motiv ca avem regiuni puternice din punct de vedere cultural si spiritual, care merita redate si, mai ales, purtate. Prin noua colectie Iutta, dorim sa readucem atmosfera zonei de care ne simtim cel mai legati. Purtand fiecare geanta in parte, purtam, de fapt, dorul pentru regiunea pe care aceasta o simbolizeaza. Conceptul colectiei, care se reflecta fidel si in miza campaniei, a fost construit si gandit pentru a valorifica sentimentele de dor, dovada a atasamentului puternic fata de specificul romanesc”, povesteste Nicoleta Chirica, designer si fondator Iutta.


Pentru a alege cele mai potrivite modele, ea a colaborat cu Ioana Corduneanu, de la Semne Cusute , dar si cu Muzeul National de Etnografie si Istorie Naturala din Chisinau, care a sustinut si a incurajat noua colectie Iutta, dandu-si acordul pentru utilizarea semnelor traditionale ce au inspirat designul Dorului de romanesc.

Campania Dor de romanesc este realizata prin asociere cu La Blouse Roumaine, o comunitate recunoscuta pentru implicarea sustinuta in promovarea valorilor romanesti la nivel international. Andreea Tanasescu, fondator La Blouse Roumaine, declara ca: “Am acceptat cu mare bucurie si entuziasm invitatia echipei Iutta de a participa la campania Dor de romanesc. Pe 24 iunie 2013, din dor de romanesc, s-a nascut Ziua Universala a Iei. Acum, impreuna cu Iutta, vom continua povestea semnelor cusute pe ii printr-o incursiune in lumea fascinanta a sentimentului minunat nascut doar in limba romana: dorul. Designul inspirat din traditia noastra cunoaste o renastere indiscutabila, constiintele s-au trezit, iar Iutta, prin creatiile sale, exprima cat se poate de bine aceasta adevarata miscare culturala. Comunitatea La Blouse Roumaine sprijina si sustine creativitatea romaneasca, designul si produsele Made in Romania.”


Iutta este un atelier de creatie pentru care traditia si cultura pur romaneasca reprezinta o sursa de inspiratie continua. Cu Dor de romanesc, se surprinde esenta folclorului prin prelucrarea produselor de marochinarie in forme de expresie actuale. Colectia urmeaza sa se extinda pe parcurs cu noi modele de genti, realizate din material textil si piele naturala. Intreaga colectie este disponibila pe www.iutta.ro

Foto si info via Iutta

PUBLISHED ON 26.08.2013

more in Newsroom