FEMEI CARE NE INSPIRA

Madeleine x Noemi. Inelele de...

Madalina Tudor Radulea, fondatoarea si designerul brandului de bijuterie Madeleine, si…

EDITOR'S CHOICE

Gentile inspirate de pungile din...

Gentile inspirate de pungile din hartie au urcat, in acest moment,…

PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

RED CARPET

Emily Blunt & rochia Tamara...

Evenimentele cu covor rosu sunt surse ofertante de inspiratie vestimentara. Mereu…

Un muzeu pe zi: Saint...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Maison...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Centre...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

Inspiratie

Calatoriile, o tema recurenta in povestea Louis Vuitton

Sunt case de moda pe care le asociez puternic cu gentile statement si case de moda pe care le asociez puternic cu gentile in cele mai neconventionale forme. Numele Louis Vuitton se regaseste in ambele categorii, un lucru nu tocmai surprinzator deoarece calatoriile sunt parte importanta din ADN-ul brandului. Sursa foto: Hepta.ro De altfel, potrivit site-ului oficial al brandului, Louis Vuitton a creat piese care sa ii ajute pe oameni in timpul calatoriilor, dinainte ca numele sau sa existe ca brand. In 1837, tanarul Louis Vuitton a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal, ca ucenic. Avea 16 ani pe atunci. In atelierul acestuia din Paris, a invatat mestesugul cuferelor si al valizelor specifice vremii si a devenit un artizan apreciat. Dupa 17 ani, si-a continuat drumul pe cont propriu, pastrand accesoriile de calatorie in centrul muncii sale. Tema calatoriilor este dusa mai departe de oamenii care continua si dezvolta povestea Louis Vuitton, astazi, un nume puternic in industria modei. Colectia gandita de Nicolas Ghesquiere pentru toamna-iarna 2025 e un exemplu cat se poate de elocvent in acest sens. In cadrul ei, directorul de creatie exploreaza evolutia calatoriilor de-a lungul timpului, iar gentile devin elemente cheie, memorabile. Sursa foto: Hepta.ro ...

Inapoi Inainte
Interviu
Autor: Ioana Lovin

Ioana Boros de la Daring Trash. La intersectia dintre design & arta.

Daring Trash este un brand vestimentar din Cluj, fondat de Ioana Boros in 2017. Este primul ei proiect in care activitatea de designer se imbina cu cea de artista. Ilustratiile minimaliste, care personalizeaza cele mai multe dintre piesele de imbracaminte realizate de ea, ii poarta, la randul lor, semnatura.

Ioana Boros s-a nascut la Bistrita si, in prezent, locuieste la Cluj. Din 2008, cand a absolvit Facultatea de Arte si Design din Cluj-Napoca, si pana in 2016, a lucrat la cateva proiecte personale si a colaborat, mai multi ani, cu un brand romanesc din industria modei.

Am invitat-o sa imi povesteasca mai multe despre cum s-a conturat Daring Trash in forma pe care o are astazi, dar si despre pasiunea ei pentru arta. Stiam deja ca Ioana a participat la editia Barcelona International Gallery (BIG) Awards 2018, o expozitie organizata, toamna trecuta, de CAGE Gallery din Barcelona si ca se regaseste printre artistii expozitiei Abstract Mind 2019, care va fi gazduita, in primavara, de CICA Museum din Coreea de Sud. Cu ocazia acestui interviu, am aflat si ca aceste doua realizari i-au dat, pe de-o parte, mai multa incredere si, pe de alta parte, au contribuit la promovarea lucrarilor ei.

Povestea Daring Trash a inceput cu o perioada de documentare despre printuri si ilustratie, de-a lungul careia Ioana Boros a inteles ce poate si ce nu poate realiza inca. “Mi-a placut aceasta idee de print si am hotarat sa imi fac propriul brand, cu scopul de a imprima, in totalitate, materialul cu pattern-uri create de mine. Acest procedeu s-a dovedit a fi destul de costisitor si, atunci, am ales sa incep prin a imprima ilustratii de dimensiuni mai mici – ceea ce fac in prezent – cu gandul de a nu renunta la scopul propus.”

Alaturi de imprimeuri, simplitatea este un alt element care defineste proiectul Daring Trash. Un tricou alb sau negru, o rochie-tricou sau un hanorac nu se demodeaza. Sunt piese minimaliste, usor de purtat si de integrat in garderoba, cu ilustratii care, desi deloc ostentative, iti capteaza usor atentia. In plus, asa cum spune ea: “Produsele Daring Trash sunt realizate in Cluj, manual. Nu cumpar tricourile gata facute, cumpar materialele si ma straduiesc sa fie de cea mai buna calitate. Toate etapele se desfasoara in firma, incepand de la ideea de print, tipare, croi, coasere pana la produsul finit.”

Sentimentul pe care l-am avut ca Ioana Boros se distanteaza de tendintele din moda mi-a fost confirmat de cuvintele ei. Nu impartaseste ideea trendurilor, pe care le considera superficiale si uniformizatoare. “Cred ca trebuie sa continuam sa fim noi insine – chiar daca asta inseamna sa fim diferiti – pentru a ne pastra originalitatea.”

De altfel, si numele Daring Trash s-a cristalizat tot in urma unei alegeri de a merge impotriva curentului. Cand a observat ca sunt anumite lucruri carora oamenii nu le acorda atentie, si-a propus sa faca exact invers. S-a aplecat asupra lor sa le studieze si spune ea: “Am constatat ca si ele sunt la fel de importante si ascund la fel de multa munca si efort creativ. Ca sa fiu mai explicita, o plasa alba mototolita, aruncata in strada, este la fel de importanta ca o plasa alba, afisata intr-o vitrina.” Prima fotografie de pe contul de Instagram al brandului ilustreaza tocmai o plasa din hartie alba, mototolita.

Arta si designul au pasionat-o de cand era mica si, acum, ele reprezinta mai mult decat simple pasiuni. Sunt “o ocupatie si o forma de exprimare artistica, libera”. In ceea ce priveste ilustratiile care devin imprimeuri, acestea sunt concepute de ea special pentru produsele respective. O alta caracteristica a lor este faptul ca sunt adesea monocrome, in contrast cu celelalte lucrari realizate de Ioana Boros, care sunt multicolore.

Despre stilul ei, spune ca: “A evoluat treptat, prin multa munca si documentare. Apreciez ca, fata de ceea ce lucram in 2016, acum, in 2019, stilul meu a evoluat foarte mult. Tot ceea ce vreau sa sugerez prin lucrarile mele, fie ca e vorba de idei, emotii, sentimente, exprim prin forma, culoare si contraste. Ca tehnica, folosesc atat metodele traditionale, cat si pe cele moderne, digitale.”

Am fost curioasa cum se intampla cu inspiratia: vine ea mai des sau trebuie sa o caute? “Ne gasim, cumva, una pe alta,” a raspuns ea. “In arta, ma inspira, uneori, Kumi Sugai, Ikko Tanaka, Yayoi Kusama, alteori, Geta Bratescu, depinde… Imi plac, iarasi, foarte mult cei de la Memphis Milano, iar, pe partea de moda, inspiratia mea definitiva sunt Yohji Yamamoto si Rei Kawakubo (Comme des Garcons).”

Dupa un 2018 cu realizari importante pentru ea, cum sunt aparitia in albumul de arta Pictoria Vol. 2 – The Best Contemporary Illustrators Worldwide, editat de Capsules Book Australia, si participarea la expozitia de grup de la Barcelona, Ioana Boros a pasit in noul an cu ganduri despre care a preferat sa nu dezvaluie inca nimic: “Am cateva planuri pe 2019, dar, deocamdata, nu le fac publice. Toate la timpul lor.”

Daca vrei sa ramai in contact cu activitatea ei pentru Daring Trash, intra pe site-ul DaringTrash.com, pe pagina de Facebook a brandului si pe contul de Instagram.

Intersection, lucrare ce va fi expusa la CICA Museum din Coreea de Sud

Joy, lucrare ce a fost expusa la CAGE Gallery Barcelona


Schita Nova

Lucrarea Unknown Flower

Lucrarea Wall No. 21

Fotografii: cu amabilitatea Ioanei Boros

PUBLISHED ON 22.01.2019

more in Conversation Marks