INSPIRATIE

3 directii de explorat in...

Sansele de a ne schimba la 180 de grade stilul de…

HOT TREND

Jeansii, printre amintiri & tendinte

Jeansi pe corp, lejeri sau foarte largi, jeansi cu talie joasa…

INSPIRATIE

Cum prinde viata designul interior

Plantele in ghiveci dau viata designului interior, la propriu si la…

EDITOR'S CHOICE

Poezie vizuala de purtat

In urma cu ceva timp, am vazut in social media un…

INSPIRATIE

Les levres rouges

Les levres rouges este un proiect semnat de Anamaria Sut, prin…

EDITOR'S CHOICE

Plaje celebre devin diorame in...

Campania Gucci Resort 2022 prezinta o serie de diorame cu destinatii…

BEAUTY

Chanel Paris Paris, the hotel...

VISUAL POSTCARDS BY ANDREEA MACRI / When talking to Vicki about…

Hot Trend

BOTTEGA GREEN

A fost culoarea culturala a anului 2021. Dar, pentru mine, "Bottega green” s-a fixat pentru prima data pe retina drept un trend, dincolo de brand, in momentul in care am vazut proiectul lor supradimensionat de outdoor. Magnific! Care este cea mai mare locatie de outdoor? Cea care se vede de pe Luna! Astfel ca, in luna februarie, au plasat un ad impresionant in verdele specific Bottega, intr-o locatie iconica precum Marele Zid Chinezesc. La fel, “Bottega green” a fost culoarea care a dominat canalele din Marina Bay Sands din Singapore intr-o miscare, cum altfel, daca nu vizibila, pentru a marca celebrarea Noului An Chinezesc. sursa foto / Hepta.ro  Si de atunci, am privit constant prin acest filtru de “Bottega green”, datorita caruia am remarcat instant orice piesa vestimentara in nuanta cu pricina. In 2021 clasica geanta “padded casette” sau discutatele ghete de cauciuc “puddle” au introdus aceasta nuanta vivace in colectia Bottega Veneta. Anul acesta “Bottega green” s-a viralizat, asa ca este prezent in orice propunere de colectie, fie ea semnata de un designer, fie din portofoliul unui brand mass market. Mie mi-a atras atentia clutch- ul YSL “Loulou puffer” in “emerald green”, o bijuterie pentru orice tinuta mai ales de vara si un accent...

Inapoi Inainte

Interviu: IUTTA. Cu si despre dorul de romanesc

Gentile Iutta sunt incarcate cu povesti despre traditii si folclor, pe care sa le porti cu tine zi de zi. Intitulata 'Dor de romanesc', cea mai recenta colectie vorbeste intr-o maniera inedita despre arhitectura, arta si straiele populare. Imprimata cu motive traditionale diverse, fiecare creatie iti poarta dorul spre una dintre regiunile istorice ale tarii. Iutta inseamna o echipa formata din Nicoleta Chirica, Olivia Sandu si Raisa Beicu. Le-am invitat sa ne dezvaluie cat mai multe despre brandul pe care il dezvolta impreuna in interviul care urmeaza.

Cum a inceput povestea Iutta?

Povestea Iutta a inceput cu:

A fost odata ca niciodata Iudita, care a luptat impotriva abaterii poporului de la adevaratele valori. Cu aceasta inspiratie a luat nastere Iutta, care prin creatiile sale transforma traditia in contemporan, reinvie spiritul romanesc si aduce in prim plan femeia puternica, autentica, cutezatoare, care nu-si uita radacinile.
Astfel a inceput Nicoleta Chirica povestea Iutta. Ea a fost cea care a pus bazele atelierului, urmandu-si pasiunea pentru design si dorinta de a sustine si promova romanescul. Nicoleta avea in portofoliu experiente anterioare care i-au consolidat o directie clara, dar, cel mai important, planuri mari care abia asteptau sa fie puse in aplicare. Asa au inceput schitele, discutiile cu furnizorii, amenajarea atelierului si primele desene-n creion ale gentilor din prima colectie.
Intre timp, Nicoletei i sau alaturat Olivia Sandu si Raisa Beicu, acestea ocupandu-se in special de partea de branding, comunicare si PR. Asa s-a format echipa Iutta, care in cateva luni a reusit sa organizeze evenimentul de lansare, la care au participat in jur de 250 de persoane.

Folclorul romanesc reprezinta principala sursa de inspiratie pentru creatiile ce va poarta semnatura. Ce v-a indrumat in aceasta directie?
Am reusit, dupa saptamani bune de brainstorming-uri, sa rezumam directia noastra in sloganul Iutta: Dor de romanesc.
Asadar, dorul de romanesc ne-a facut sa luam folclorul ca sursa principala de inspiratie. Asa cum se intampla cu majoritatea celor din generatia tanara, si noi, echipa Iutta, calatorim mult in tari diferite, luam contact cu variate culturi si cu fiecare experienta in parte ne este tot mai clar ca romanescul ne este cel mai drag. Este si firesc. Pana la urma, in romanesc gandim la prima ora a diminetii, indiferent de tara in care ne trezim.
Avem atat de multe lucruri frumoase aici si asa de multe traditii despre care aflam de la bunicii nostri, incat am luat decizia de a studia traditia veche, motivele originale si povestile despre autenticitate. Tot ce am colectionat in timp a fost transpus in colectiile Iutta si in povestea pe care am format-o in jurul ei.
Iutta nu este doar un atelier care creeaza genti, ci este un brand care a creat povesti, care a adunat si aduna doruri, care aminteste de origini, de radacini si de ceea ce suntem.

A fost cuvantul „Iutta” singura varianta de nume sau ati oscilat intre mai multe variante?

Iutta a fost singura varianta de nume pentru ca s-a ajuns la el in urma unor pasi destul de elaborati. El nu a fost ales aleatoriu, doar in functie de obiectivele de branding. El are o poveste, asa cum se intampla cu tot ce este relationat cu Iutta.
Astfel, numele Iutta se inspira din antichitate, de la o femeie pe nume Iudita, care a luptat prin frumusetea si intelepciunea sa impotriva abaterii poporului de la adevaratele valori. Apararea autencitatii a fost punctul de plecare pentru Iutta, care si-a propus sa reinvie spiritul romanesc.

V-am descoperit prin intermediul celei de-a doua colectii „Dor de romanesc”. Cum s-a conturat ea?

Dor de romanesc este colectia care poarta acelasi nume cu sloganul Iutta. In urma primei colectii, Spirit Eflorescent, feedback-ul a fost unul mai mult decat pozitiv. Cele care au purtat gentile ne-au spus povesti, ne-au scris mesaje emotionante, in care descriau ceea ce le-au facut motivele romanesti sa traiasca si, mai ales, sa retraiasca. De cele mai multe ori, se aduceau in discutie bunici, bunice, veri din copilarie, doruri ale romanilor stabiliti in strainatate fata de casa. Toate acestea, cat si directia in care Iutta luase nastere au condus la colectia Dor de romanesc, care si-a propus sa aduca regiuni importante din Romania mai aproape: Transilvania, Oltenia, Muntenia, Bucovina, Basarabia si Moldova. Motivele alese sunt inspirate din traditia fiecarei zone si exprima principalele valori ale acestora, putand fi regasite si in arhitectura veche, in straiele populare, in picturi si sculpturi traditionale sau alte elemente pur romanesti.

Geanta este piesa cheie prin intermediul careia va exprimati creativitatea. De ce ea?

Geanta este cea alaturi de care stam intreaga zi si, astfel, devine parte din noi si ne ajuta sa ne colectionam zilele si amintirile – fie ca vorbim de agende, rujuri, cadouri mici pentru cei dragi, carti pe care le citim in metrou sau reviste pe care le rasfoim, foite rupte cu „to do”-uri, servetele cu idei sau telefoane pline cu poze si mesaje de „La multi ani” de la prieteni. In geanta, femeia isi poarta identitatea si dorul de radacini, de cine este cu adevarat.
Geanta este, asadar, o extensie a ceea ce facem in ziua in care o purtam. Si, de multe ori, ea devine extensia zilelor, anilor, generatiilor. Multe dintre noi avem genti de la bunicele noastre si speram ca asa se va intampla si in cazul colectiilor Iutta: vor deveni povesti transmise mai departe. Povesti care contin amprente romanesti ale zilelor celor care le-au purtat.

De curand a fost lansata colectia-capsula Guban by Iutta? Pe langa modelele de genti ce duc mai departe povestea „Dor de romanesc”, aceasta cuprinde si pantofi. Ce inseamna colaborarea pentru voi?

Colaborarea Guban by Iutta a luat nastere avand ca suport colectia Dor de romanesc, pentru care au fost alese trei regiuni, si anume Moldova, Bucovina si Transilvania. Aceste zone au inspirat genti cu motive traditionale specifice, alaturi de modele variate de pantofi care pastreaza aceleasi simboluri, intreaga colectie aflandu-se acum in magazinul Guban din Baneasa Shopping City.
Ne-am bucurat foarte mult cand am primit propunerea de colaborare din partea Guban, pentru ca aceasta a fost o confirmare tare frumoasa a faptului ca Iutta transmite autentic si romanesc. Atat Iutta, cat si Guban au aceasta misiune comuna: reinterpretarea traditionalului romanesc, iar acest sincron nu se putea materializa mai bine decat printr-o colectie.
Desi Iutta este renumita pentru crearea gentilor, suntem deschise catre diverse propuneri adiacente, care se pliaza pe conceptul nostru. Am facut asta si in trecut si ne propunem sa respectam directia asta si pe viitor. Astfel, ideea de a extinde colectia Dor de romanesc si in zona pantofilor ne-a incantat si am acceptat-o cu entuziasm. Mai mult, din moment ce pantofii au exact aceleasi motive regasite si pe genti, ne-a bucurat ca putem pasi romaneste. Fiecare pas este facut cu Dor de romanesc!

Completati propozitia: Astazi, imi este dor de

Nicoleta Chirica: Simplitate.

Raisa Beicu: Scris in jurnal.

Olivia Sandu: Sensul initial al cuvintelor, semnelor, obiceiurilor. De substanta.

Facebook Iutta , site: iutta.ro

Foto via Iutta

PUBLISHED ON 12.11.2013

more in Conversation Marks