Incarcate de amintiri: Gentile Optimef
Optimef este un brand despre timp, chiar si atunci cand nu este vorba despre ceasurile lui. Spun asta gandindu-ma la prima colectie de genti premium, care a fost lansata saptamana trecuta de co-fondatorii Bogdan Costea si Andrei Morariu.
Prima, Arthur si Celest
Colectia cuprinde trei modele de genti diferite ca design, concepute intr-o gama variata de culori. Modelul Arthur, de exemplu, este inspirat de un robot cu acelasi nume, care s-a regasit printre jucariile preferate din copilaria celor doi fondatori si designeri ai brandului. Asemanarile cu personajul de la care a pornit totul sunt usor de identificat in forma gentii, in cele doua cercuri ca niste ochi si in suruburile care prind partile componente. Geanta m-a determinat si pe mine sa ma intorc in timp si sa incerc sa-mi amintesc de un astfel de robot, precum si de jucariile copilariei mele.
Prima in topul preferintelor ramane insa Prima, in varianta mini. Geanta aminteste de burduful unui acordeon. Are un maner supradimensionat, foarte cool, si o curea de umar innodata de geanta.
As descrie colectia ca minimalista si atemporala, fara sa fie insa nici simpla, nici clasica. Exista tot felul de mici detalii de efect. Asa se intampla si in cazul celui de-al treilea model, numit Celest. Geanta in forma de semicerc are un maner cu cate o sfera aurie la fiecare capat.
Optimef, intre atunci si acum
Poate stii deja, poate nu, insa povestea Optimef a inceput de fapt in 1979. Optimef este numele primului ceas romanesc, fabricat atunci in intreprinderea Mecanica Fina Bucuresti. Productia lui a fost oprita cu mult timp in urma si, odata cu ea, s-a oprit in loc si povestea. In 2016, arhitectul Bogdan Costea si actorul Andrei Morariu au hotarat sa o continue in felul lor. Accesoriile realizate de ei reprezinta reinterpretari actuale ale unor elemente de arhitectura si design specifice anilor ’70 – ’80.
Optimef a renascut cu ceasul Farazece. Acesta e diferit de primul ceas de acum 4 decenii si prezinta un element-cheie inedit, care il diferentiaza si de alte ceasuri. Cifrele care marcheaza ora pe cadran, de la 1 la 12, sunt inlocuite de numarul de minute pe care-l rostim atunci cand spunem cat este ceasul: fara 5, si 5, fara 10, si 10, fara 20, si 20… Un detaliu mic, dar de efect.
Farazece s-a facut remarcat si pe plan international. Anul trecut, el a fost inclus in portofoliul MoMA Design Store, iar Optimef a devenit astfel primul brand romanesc de design vandut in magazinele prestigiosului muzeu.
Poti urmari activitatea brandului pe Optimef.com, pe pagina de Facebook sau pe Instagram.
Sursa info si foto: Optimef