ARTA & DESIGN

VEGETAL. Natura intr-o expozitie de...

Expozitia VEGETAL e o invitatie de a explora frumusetea naturii in…

INSPIRATIE

Cool shades & sunny memories

Primii mei ochelari de soare aveau rame negre si lentile albastre,…

INSPIRATIE

Bijuterii cu majuscule

Un timp, am simtit ca pandantivele cu initiala numelui nu sunt…

EDITOR'S CHOICE

CROCHET sau cum se impleteste...

“The crochet” este un trend care se impleteste perfect vara aceasta….

EDITOR'S CHOICE

Cum traduce Dries Van Noten...

Pe la inceputul primaverii, Dries Van Noten anunta colectiile de debut…

HOT TREND

Casele de moda deschid larg...

Formularea moda si frumusete e intalnita atat de des, incat ar…

INSPIRATIE

Anya Hindmarch, Sister Jane &...

Hainele se citesc cel mai bine atunci cand sunt imbracate, cand…

We like

“Subscribe and share” sau, mai bine, aplauze

"Subscribe and share" este o piesa de teatru care vorbeste despre comedia din vietile noastre virtuale, dar si despre tristetea pe care o aduce ea in cele reale. Replicile actuale au puterea de a decupa propria noastra realitate in scene foarte clare. Ele sunt o oglinda perfecta pentru imaginea de clovn in care care ne imbraca egoul desfranat si, pe alocuri, patologic din social media. Si redau perfect preocuparea noastra oarba si complet inutila pentru admiratia celorlalti, in orice s-ar masura ea: like-uri, fani, audienta, votanti. Sursa comicului este, de fapt, un comportament caricatura in care nu mai exista reflexiv, ci doar reflex, si pe care il adoptam fiecare in diverse doze, atunci cand cumparam iluzia unei echivalente intre expunere si succes. Iar aceasta iluzie incurajeaza si capitalizeaza tendintele exhibitioniste in care documentam orice moment, orice interactiune si publicam "gandul imediat" si "convingerea noastra". Astfel ajungem sa valorizam banalitatea existentiei de zi cu zi sau, mai rau, sa "editam" si sa "reformulam" realitatea in functie de convingeri sau interese. Cronologia actelor este exact ca in realitate. Un circ al compromisurilor si al ipocriziei, o goana nebuna dupa aparenta, care la inceput iti vinde iluzia unui joc nevinovat si deloc per...

Inapoi Inainte

Incarcate de amintiri: Gentile Optimef

Optimef este un brand despre timp, chiar si atunci cand nu este vorba despre ceasurile lui. Spun asta gandindu-ma la prima colectie de genti premium, care a fost lansata saptamana trecuta de co-fondatorii Bogdan Costea si Andrei Morariu.

Prima, Arthur si Celest

Colectia cuprinde trei modele de genti diferite ca design, concepute intr-o gama variata de culori. Modelul Arthur, de exemplu, este inspirat de un robot cu acelasi nume, care s-a regasit printre jucariile preferate din copilaria celor doi fondatori si designeri ai brandului. Asemanarile cu personajul de la care a pornit totul sunt usor de identificat in forma gentii, in cele doua cercuri ca niste ochi si in suruburile care prind partile componente. Geanta m-a determinat si pe mine sa ma intorc in timp si sa incerc sa-mi amintesc de un astfel de robot, precum si de jucariile copilariei mele.

Prima in topul preferintelor ramane insa Prima, in varianta mini. Geanta aminteste de burduful unui acordeon. Are un maner supradimensionat, foarte cool, si o curea de umar innodata de geanta.

As descrie colectia ca minimalista si atemporala, fara sa fie insa nici simpla, nici clasica. Exista tot felul de mici detalii de efect. Asa se intampla si in cazul celui de-al treilea model, numit Celest. Geanta in forma de semicerc are un maner cu cate o sfera aurie la fiecare capat.

Optimef, intre atunci si acum

Poate stii deja, poate nu, insa povestea Optimef a inceput de fapt in 1979. Optimef este numele primului ceas romanesc, fabricat atunci in intreprinderea Mecanica Fina Bucuresti. Productia lui a fost oprita cu mult timp in urma si, odata cu ea, s-a oprit in loc si povestea. In 2016, arhitectul Bogdan Costea si actorul Andrei Morariu au hotarat sa o continue in felul lor. Accesoriile realizate de ei reprezinta reinterpretari actuale ale unor elemente de arhitectura si design specifice anilor ’70 – ’80.

Optimef a renascut cu ceasul Farazece. Acesta e diferit de primul ceas de acum 4 decenii si prezinta un element-cheie inedit, care il diferentiaza si de alte ceasuri. Cifrele care marcheaza ora pe cadran, de la 1 la 12, sunt inlocuite de numarul de minute pe care-l rostim atunci cand spunem cat este ceasul: fara 5, si 5, fara 10, si 10, fara 20, si 20… Un detaliu mic, dar de efect.

Farazece s-a facut remarcat si pe plan international. Anul trecut, el a fost inclus in portofoliul MoMA Design Store, iar Optimef a devenit astfel primul brand romanesc de design vandut in magazinele prestigiosului muzeu.

Poti urmari activitatea brandului pe Optimef.com, pe pagina de Facebook sau pe Instagram.

Sursa info si foto: Optimef

PUBLISHED ON 16.10.2019

more in Fashion Etc