INSPIRATIE

Dries Van Noten fara Dries...

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda…

INTERVIU

Magia Zanelor de dupa usa...

Magia Zanelor incepe in fata unei usi fermecate, un loc in…

INSPIRATIE

Premiile Oscar 2024. Momente pe...

Cateva ganduri despre premii si discursuri, tinute de pe covorul rosu…

INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

HOT TREND

Cerceii statement

Elementele cu care rezonez pe deplin la evenimentele dedicate modei alcatuiesc…

EDITOR'S CHOICE

Love is Chance

Iubesc cuvintele. Si le respect. Sunt foarte atenta si precauta cu…

CATWALK

10 rochii haute couture SS...

Am ales cate o rochie din colectiile haute-couture semnate de zece…

Inspiratie

Umor si activism pe scena de stand-up comedy

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat sa privesc stand-up comedy-ul cu alti ochi… Nu de putine ori cu ei in lacrimi de ras, dar si cu vulnerabilitate, empatie si speranta pentru o lume mai buna. Interactiunea mea cu stand-up comedy-ul a inceput cu stangul. In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, am mers la un show intr-un local din Bucuresti. Nu mai tin minte cine a urcat pe scena, dar stiu ca nu am rezonat cu genul de umor ascultat. Se poate ca experienta mea din acea seara sa nu fi fost reprezentativa pentru peisajul stand-up-ului, doar ca nu am simtit curiozitatea de a afla exact ce si cum. Lucrurile s-au schimbat relativ recent cand am intalnit abordari ce calibreaza umorul din experientele pe care viata ni le aduce in cale, fara a-l forta sa fie si unde nu e. Mai mult decat atat, temele de discutie incluse in show-uri, de la inegalitate de gen, la rasism, homofobie, sanatate mintala, maternitate, relatia cu familia sau relatiile de cuplu, creioneaza – uneori pe alocuri, alteori in intregime - o forma de stand-up comedy activist. Poate ti se intampla si tie, dupa un serial care iti place mult, sa nu mai ai un timp rabdarea necesara pentru a te aventura intr-o noua poveste. In urma cu niste luni bune, ma aflam tocmai intr-o astfel ...

Inapoi Inainte

Incarcate de amintiri: Gentile Optimef

Optimef este un brand despre timp, chiar si atunci cand nu este vorba despre ceasurile lui. Spun asta gandindu-ma la prima colectie de genti premium, care a fost lansata saptamana trecuta de co-fondatorii Bogdan Costea si Andrei Morariu.

Prima, Arthur si Celest

Colectia cuprinde trei modele de genti diferite ca design, concepute intr-o gama variata de culori. Modelul Arthur, de exemplu, este inspirat de un robot cu acelasi nume, care s-a regasit printre jucariile preferate din copilaria celor doi fondatori si designeri ai brandului. Asemanarile cu personajul de la care a pornit totul sunt usor de identificat in forma gentii, in cele doua cercuri ca niste ochi si in suruburile care prind partile componente. Geanta m-a determinat si pe mine sa ma intorc in timp si sa incerc sa-mi amintesc de un astfel de robot, precum si de jucariile copilariei mele.

Prima in topul preferintelor ramane insa Prima, in varianta mini. Geanta aminteste de burduful unui acordeon. Are un maner supradimensionat, foarte cool, si o curea de umar innodata de geanta.

As descrie colectia ca minimalista si atemporala, fara sa fie insa nici simpla, nici clasica. Exista tot felul de mici detalii de efect. Asa se intampla si in cazul celui de-al treilea model, numit Celest. Geanta in forma de semicerc are un maner cu cate o sfera aurie la fiecare capat.

Optimef, intre atunci si acum

Poate stii deja, poate nu, insa povestea Optimef a inceput de fapt in 1979. Optimef este numele primului ceas romanesc, fabricat atunci in intreprinderea Mecanica Fina Bucuresti. Productia lui a fost oprita cu mult timp in urma si, odata cu ea, s-a oprit in loc si povestea. In 2016, arhitectul Bogdan Costea si actorul Andrei Morariu au hotarat sa o continue in felul lor. Accesoriile realizate de ei reprezinta reinterpretari actuale ale unor elemente de arhitectura si design specifice anilor ’70 – ’80.

Optimef a renascut cu ceasul Farazece. Acesta e diferit de primul ceas de acum 4 decenii si prezinta un element-cheie inedit, care il diferentiaza si de alte ceasuri. Cifrele care marcheaza ora pe cadran, de la 1 la 12, sunt inlocuite de numarul de minute pe care-l rostim atunci cand spunem cat este ceasul: fara 5, si 5, fara 10, si 10, fara 20, si 20… Un detaliu mic, dar de efect.

Farazece s-a facut remarcat si pe plan international. Anul trecut, el a fost inclus in portofoliul MoMA Design Store, iar Optimef a devenit astfel primul brand romanesc de design vandut in magazinele prestigiosului muzeu.

Poti urmari activitatea brandului pe Optimef.com, pe pagina de Facebook sau pe Instagram.

Sursa info si foto: Optimef

PUBLISHED ON 16.10.2019

more in Fashion Etc