INSPIRATIE

Stylingul, mereu in schimbare

Stylingul in moda evolueaza in permanenta si, odata cu asta, regulile…

RED CARPET

Met Gala 2014. Dress code:...

Lumea basmelor s-a mutat pentru o seara pe covorul rosu de…

EDITOR'S CHOICE

Comète, un nou parfum in...

Comète de la CHANEL demonstreaza ca un parfum poate fi purtat…

AMINTIRI

Moda anilor ’90, din copilarie...

Moda anilor ’90 a revenit in trend de cateva sezoane si…

ARTA & DESIGN

Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri...

Chioscurile de ziare reprezentau odata un prim popas al diminetilor din…

HOT TREND

Inspiratie in machiaj pentru primavara-vara...

Ochii conturati cu tus negru si buzele evidentiate cu ruj rosu…

STREET STYLE

Primavara denimului

As numi primavara anotimp al stilului. Temperaturile ei ingradesc cel mai…

Inspiratie

Dries Van Noten fara Dries Van Noten

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda care ii poarta numele de aproape 40 de ani. El lasa astfel loc tinerelor talente sa duca mai departe povestea brandului DVN. Inca nu s-a anuntat cine va ocupa acest loc in perioada urmatoare, dar prezentul DVN vine ca o promisiune ca se va alatura caselor de moda care au trecut cu bine printr-o schimbare asemanatoare. "Sunt trist, dar, in acelasi timp, fericit, sa va anunt ca ma voi retrage la sfarsitul lui iunie," mentioneaza el in scrisoarea publicata in social media, pe 19 martie. Desi ii inteleg pe deplin nevoia de a se dedica lucrurilor pentru care nu a avut timp, vestea m-a intristat si pe mine. Sursa: Puig  Dries Van Noten e unul dintre designerii mei preferati. Sunt ani de cand rezonez nu doar cu viziunea lui artistica, ci si cu el ca om. L-am cunoscut prin intermediul colectiilor vestimentare, prin cum a ales sa le prezinte la Saptamana Modei. L-am cunoscut prin interviurile urmarite de-a lungul timpului, prin pasiunea lui pentru natura si gradinarit - o eterna sursa de inspiratie, prin cum vorbeste despre oamenii din viata lui si cum vorbesc ceilalti despre el. L-am cunoscut prin modul in care isi alege imprimeurile si cuvintele. Cum si cat sa puna. Cum si cat sa spuna. Dries Van Noten toamna-ia...

Inapoi Inainte

Back Side – Fashion from Behind

Expozitia Back Side – Fashion from Behind de la Paris aduce in lumina reflectoarelor detaliile care alcatuiesc partea din spate a hainelor si arata cum au evoluat ele de-a lungul timpului. Prezentata de Palais Galliera, expozitia este gazduita de Musee Bourdelle, pana pe 17 noiembrie 2019. Daca ajungi in capitala Frantei in aceasta perioada, poate te inspira sa o adaugi pe lista lucrurilor de vazut in timpul calatoriei.


Fotografie realizata de Jeanloup Sieff, Eve from behind, Kim Islinski [Bluza si fusta Martine Sitbon, publicata in New York, 1997] © Estate of Jeanloup Sieff

“Intr-o societate obsedata de chipul oamenilor, Back Side – Fashion from Behind reprezinta o tema originala, neasteptata. Adresand relatia corpului nostru cu vestimentatia din punct de vedere social si psihologic, expozitia chestioneaza perceptia pe care o avem asupra spatelui nostru si al altora. Spatele aminteste de propriile limite: este ascuns de privirea noastra si, intr-o oarecare masura, de atingerea noastra. Si totusi moda il decoreaza, il impovareaza, il descopera, cu consecventa”, se mentioneaza in descrierea proiectului.

Daca fac un exercitiu simplu si caut, printre imaginile stocate in memorie, pe cele care au legatura cu designul vestimentar, observ ca o parte covarsitoare dintre ele ilustreaza tinutele din fata. Acest lucru s-ar putea sa aiba legatura si cu faptul ca suntem obisnuiti sa interactionam unii cu altii fata in fata. Si pana la urma, cand vine vorba de haine, decizia asupra a ceea ce purtam este influentata de o alta interactiune fata in fata, cu noi privindu-ne in oglinda. Desi ne analizam din mai multe unghiuri, imaginea care dainuie e cea frontala.

Moda pare sa tina cont de obiceiurile noastre, chiar daca prin acest demers se pierd uneori detalii importante de design­. Cadrele surprinse pe catwalk, lookbook-urile colectiilor, pictorialele sau scenografiile proiectelor expozitionale dedicate modei pun accentul mai degraba pe cum arata vestimentatia din fata. Magazinele online obisnuiesc sa isi intampine clientii cu imagini in care produsele sunt redate din fata. La randul lor, manechinele din vitrine prezinta hainele tot din fata. Bineinteles ca exista si exceptii. Aceasta expozitie in sine este una dintre ele.


Rochie de seara Balenciaga, Toamna-Iarna 1961-62 © Aurelie Dupuis / Balenciaga Archives Paris / Azentis

Ea evidentiaza acele elemente de design ferite de privirea persoanei care le poarta: trene lungi, decupaje inedite, broderii sau aplicatii care modifica forma corpului, imagini sau mesaje statement. Conform organizatorilor, peste 100 de piese de imbracaminte si accesorii din secolul al XVIII-lea si pana in zilele noastre sunt prezentate publicului alaturi de o selectie de fotografii si secvente din filme.

Sunt incluse in proiect tinute haute couture si pret-a-porter semnate de nume ca Balenciaga, Christian Lacroix, Comme des Garcons, Givenchy, Jean Paul Gaultier, Lanvin sau Schiaparelli, dar si fotografii alb-negru, realizate de Jeanloup Sieff, in care personajele sunt imortalizate cu spatele. Una dintre ele, Eve from behind, a fost folosita si pentru afisul expozitiei. In ceea ce priveste secventele de film, acestea sunt extrase din pelicule ca M, in regia lui Fritz Lang (1931), sau Le Grand Blond avec une chaussure noire, in regia lui Yves Robert (1972).


Fotografie de Jeanloup Sieff, Astrid Heeren’s back, [Rochie Bill Blass pentru Maurice Rentner, publicata in Harper’s Bazaar, 1964] © Estate of Jeanloup Sieff

Rochie de seara Jean Patou by Christian Lacroix, Haute Couture Toamna-Iarna 1986-87 © Aurelie Dupuis / Galliera / Azentis

Expozitia curatoriata de Alexandre Samson isi indreapta atentia si asupra podiumurilor de prezentare si trece in revista cateva mii de lookuri fotografiate frontal la show-urile de la Saptamana Modei de la Paris pentru primavara-vara 2019.

Spatiul in care are loc expozitia Back Side – Fashion from Behind face ca aceasta sa depaseasca limitele designului. Prezentarea pieselor vestimentare alaturi de lucrarile lui Antoine Bourdelle contureaza un dialog intre moda si sculpturile artistului, care au, pana la urma, o sursa de inspiratie comuna: corpul uman.


Rochie si palarie Yohji Yamamoto, Pret-a-porter Primavara-Vara 2018 © Aurelie Dupuis / Galliera / Azentis

Tinuta corset Jean Paul Gaultier, Toamna-Iarna 2003-04 © Aurelie Dupuis/ Jean Paul Gaultier/ Azentis

Rochie de seara Schiaparelli, purtata de Carina Lau, Haute Couture Primavara-Vara 2015 © Francoise Cochennec / Galliera / Roger-Viollet

Poti afla mai multe detalii despre expozitie:
pe palaisgalliera.paris.fr, instagram.com/palais_galliera, facebook.com/PalaisGalliera,
dar si pe bourdelle.paris.fr, site-ul Musee Bourdelle unde se desfasoara expozitia.

PUBLISHED ON 31.07.2019

more in Fashion Etc