AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte

Back Side – Fashion from Behind

Expozitia Back Side – Fashion from Behind de la Paris aduce in lumina reflectoarelor detaliile care alcatuiesc partea din spate a hainelor si arata cum au evoluat ele de-a lungul timpului. Prezentata de Palais Galliera, expozitia este gazduita de Musee Bourdelle, pana pe 17 noiembrie 2019. Daca ajungi in capitala Frantei in aceasta perioada, poate te inspira sa o adaugi pe lista lucrurilor de vazut in timpul calatoriei.


Fotografie realizata de Jeanloup Sieff, Eve from behind, Kim Islinski [Bluza si fusta Martine Sitbon, publicata in New York, 1997] © Estate of Jeanloup Sieff

“Intr-o societate obsedata de chipul oamenilor, Back Side – Fashion from Behind reprezinta o tema originala, neasteptata. Adresand relatia corpului nostru cu vestimentatia din punct de vedere social si psihologic, expozitia chestioneaza perceptia pe care o avem asupra spatelui nostru si al altora. Spatele aminteste de propriile limite: este ascuns de privirea noastra si, intr-o oarecare masura, de atingerea noastra. Si totusi moda il decoreaza, il impovareaza, il descopera, cu consecventa”, se mentioneaza in descrierea proiectului.

Daca fac un exercitiu simplu si caut, printre imaginile stocate in memorie, pe cele care au legatura cu designul vestimentar, observ ca o parte covarsitoare dintre ele ilustreaza tinutele din fata. Acest lucru s-ar putea sa aiba legatura si cu faptul ca suntem obisnuiti sa interactionam unii cu altii fata in fata. Si pana la urma, cand vine vorba de haine, decizia asupra a ceea ce purtam este influentata de o alta interactiune fata in fata, cu noi privindu-ne in oglinda. Desi ne analizam din mai multe unghiuri, imaginea care dainuie e cea frontala.

Moda pare sa tina cont de obiceiurile noastre, chiar daca prin acest demers se pierd uneori detalii importante de design­. Cadrele surprinse pe catwalk, lookbook-urile colectiilor, pictorialele sau scenografiile proiectelor expozitionale dedicate modei pun accentul mai degraba pe cum arata vestimentatia din fata. Magazinele online obisnuiesc sa isi intampine clientii cu imagini in care produsele sunt redate din fata. La randul lor, manechinele din vitrine prezinta hainele tot din fata. Bineinteles ca exista si exceptii. Aceasta expozitie in sine este una dintre ele.


Rochie de seara Balenciaga, Toamna-Iarna 1961-62 © Aurelie Dupuis / Balenciaga Archives Paris / Azentis

Ea evidentiaza acele elemente de design ferite de privirea persoanei care le poarta: trene lungi, decupaje inedite, broderii sau aplicatii care modifica forma corpului, imagini sau mesaje statement. Conform organizatorilor, peste 100 de piese de imbracaminte si accesorii din secolul al XVIII-lea si pana in zilele noastre sunt prezentate publicului alaturi de o selectie de fotografii si secvente din filme.

Sunt incluse in proiect tinute haute couture si pret-a-porter semnate de nume ca Balenciaga, Christian Lacroix, Comme des Garcons, Givenchy, Jean Paul Gaultier, Lanvin sau Schiaparelli, dar si fotografii alb-negru, realizate de Jeanloup Sieff, in care personajele sunt imortalizate cu spatele. Una dintre ele, Eve from behind, a fost folosita si pentru afisul expozitiei. In ceea ce priveste secventele de film, acestea sunt extrase din pelicule ca M, in regia lui Fritz Lang (1931), sau Le Grand Blond avec une chaussure noire, in regia lui Yves Robert (1972).


Fotografie de Jeanloup Sieff, Astrid Heeren’s back, [Rochie Bill Blass pentru Maurice Rentner, publicata in Harper’s Bazaar, 1964] © Estate of Jeanloup Sieff

Rochie de seara Jean Patou by Christian Lacroix, Haute Couture Toamna-Iarna 1986-87 © Aurelie Dupuis / Galliera / Azentis

Expozitia curatoriata de Alexandre Samson isi indreapta atentia si asupra podiumurilor de prezentare si trece in revista cateva mii de lookuri fotografiate frontal la show-urile de la Saptamana Modei de la Paris pentru primavara-vara 2019.

Spatiul in care are loc expozitia Back Side – Fashion from Behind face ca aceasta sa depaseasca limitele designului. Prezentarea pieselor vestimentare alaturi de lucrarile lui Antoine Bourdelle contureaza un dialog intre moda si sculpturile artistului, care au, pana la urma, o sursa de inspiratie comuna: corpul uman.


Rochie si palarie Yohji Yamamoto, Pret-a-porter Primavara-Vara 2018 © Aurelie Dupuis / Galliera / Azentis

Tinuta corset Jean Paul Gaultier, Toamna-Iarna 2003-04 © Aurelie Dupuis/ Jean Paul Gaultier/ Azentis

Rochie de seara Schiaparelli, purtata de Carina Lau, Haute Couture Primavara-Vara 2015 © Francoise Cochennec / Galliera / Roger-Viollet

Poti afla mai multe detalii despre expozitie:
pe palaisgalliera.paris.fr, instagram.com/palais_galliera, facebook.com/PalaisGalliera,
dar si pe bourdelle.paris.fr, site-ul Musee Bourdelle unde se desfasoara expozitia.

PUBLISHED ON 31.07.2019

more in Fashion Etc