WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Emma Watson. Vestimentatia ca declaratie despre sustenabilitate.
Red Carpet
Autor: Ioana Lovin

Emma Watson. Vestimentatia ca declaratie despre sustenabilitate.

Tinutele cu care Emma Watson paseste pe covorul rosu si nu numai se transforma intr-o declaratie despre sustenabilitate in moda. Sunt deja ani buni de cand ma astept ca, in spatele alegerilor ei vestimentare, sa existe un mix intre creativitatea designului si grija pentru mediul inconjurator.

Mi-am amintit de acest lucru cand am citit despre tinuta purtata de actrita si activista britanica la prima gala Earthshot Prize care s-a desfasurat in octombrie. Conceputa de Harris Reed in cadrul colectiei FOUND, piesa cheie a fost realizata din materialul unor rochii de mireasa second-hand. Potrivit contului de Instagram al designerului, si pantalonii evazati ii poarta semnatura, iar bijuteriile fac parte din colectia gender fluid Harris Reed x Missoma.

Sursa foto: Hepta.ro

Nu a fost o surpriza faptul ca alegerile ei au o semnificatie valoroasa deoarece, pentru mine, totul vine ca o continuare fireasca a demersului initiat de Emma Watson in 2017. Aflata in turneul de promovare a filmului Frumoasa si Bestia, in regia lui Bill Condon, ea a optat atunci exclusiv pentru tinute realizate intr-un mod sustenabil si a documentat, impreuna cu echipa ei, alegerile de pe covorul rosu, de la conferinte sau din editorialele aparute in reviste.

Toate informatiile au fost stranse pe contul The Press Tour de pe Instagram, un loc in care au fost mentionate actiuni intreprinse de branduri din moda, dar si din industria frumusetii, cu grija fata de mediu si/sau cu o componenta sociala. Pe partea de moda, informatiile au fost validate de Eco-Age.

Tinutele din turneu au facut inevitabil inconjurul lumii si, odata cu asta, s-a facut auzit si mesajul artistei Emma Watson despre importanta unor practici care sa reduca impactul negativ pe care il are moda asupra mediului inconjurator. Desi nu mai sunt adaugate noi postari din iulie 2018, contul The Press Tour poate fi accesat si astazi. Cu un click, poti afla detalii despre cum au fost realizate anumite piese vestimentare sau informatii despre branduri pe care poate ca nu le cunosteai inainte.

De exemplu, rochia memorabila de la premiera filmului de la Londra poarta semnatura Emilia Wickstead si a fost lucrata de o echipa de femei, din resturi recuperate de la o afacere de familie din Londra, specializata in materiale couture. Apoi, rochia neagra Givenchy, cu care Emma Watson a pasit pe covorul rosu de la New York, a fost realizata din matase organica.

Sursa foto: Hepta.ro

Sursa foto: Hepta.ro

The Press Tour a continuat si cu documentarea tinutelor purtate de artista pentru promovarea filmului The Circle. La premiera peliculei de la Tribeca Film Festival, desfasurata in mai 2017, Emma Watson a purtat o rochie alba, cu umeri cazuti, semnata Burberry. Piesa vestimentara din matase organica a fost lucrata prin tehnici traditionale intr-un workshop din Italia, in care predomina femeile artizan.


Sursa foto: Hepta.ro

Aleasa pentru premiera The Circle din Franta, rochia Miu Miu este una dintre preferatele mele – si ea realizata cu grija fata de mediu, de la materialul folosit la modul in care a fost lucrata. La conferinta de presa, Emma Watson a purtat o tinuta Louis Vuitton, realizata dintr-o dantela care nu contine substante toxice si care a fost brodata prin tehnici traditionale.

Sursa foto: Hepta.ro

Inchei selectia personala a tinutelor cu cea purtata de artista la Globurile de Aur din 2018, o creatie Ronald van der Kemp, realizata din resturi de materiale. Cu acea ocazie, vestimentatia ei a avut un mesaj dublu. Pe de-o parte, sustenabilitatea in moda. Pe de alta parte, solidaritatea cu victimele abuzului sexual. Ca raspuns la initiativa proiectului Time’s Up, conceput pentru a combate inegalitatea si a proteja femeile de hartuiri si agresiuni sexuale la locul de munca, multe dintre artistele prezente la gala au ales sa se imbrace in negru. In fotografie, Emma Watson apare alaturi de activista Marai Larasi.


Sursa foto: Hepta.ro

In prezent, documentarea pe contul The Press Tour e in stand by sau poate e chiar incheiata, cine stie?! Cu toate acestea, dorinta artistei Emma Watson de a sustine eforturile pentru o moda mai sustenabila continua, la fel cum si mediul online continua sa functionze ca o portavoce prin care mesajul ei si al organizatiilor in care crede se face auzit in toate colturile lumii.

Chiar zilele trecute, pe contul ei de Instagram (un mix intre postarile artistei si postari takeover prin care sprijina cauze in care crede), a fost distribuit un mesaj despre faptul ca industria modei nu abordeaza sustenabilitatea cu urgenta de care e nevoie.

In urma a peste 2500 de rapoarte, una dintre concluziile Good On You mentionate in postare este ca exista prea mult greenwashing si prea putina actiune. Poti citi toate concluziile in materialul Fashion and COP26: Inaction on the Climate Emergency de pe goodonyou.eco. Si, daca esti curioasa cat de etice si sustenabile sunt brandurile pe care le porti sau le indragesti, Good On You e locul potrivit pentru a gasi raspunsurile dorite, fie pe site, fie pe Instagram @goodonyou_app, fie prin intermediul aplicatiei.

Asa cum, probabil, ti-ai dat seama deja, Emma Watson este o sustinatoare a Good On You. In declaratia de pe site prin care isi face cunoscuta aceasta pozitie, ea atinge si tema tinutelor de pe covorul rosu. “Pe covorul rosu”, spune ea, “suntem adesea intrebate, nu ce purtam, ci pe cine purtam. E ca si cum ideile din spatele hainelor – eticheta, designerul, colectia – au mai multa semnificatie decat vestimentatia in sine. Dar ceva lipseste. Exista o poveste mai ampla de spus, despre conditiile in care sunt lucrate hainele, despre resursele folosite si despre impactul pe care il au asupra comunitatilor.” Atunci cand are ocazia de a vorbi despre vestimentatia pe care o poarta, Emma Watson are mereu de spus povesti ample care conteaza.

Sursa fotografie principala: Hepta.ro

PUBLISHED ON 26.11.2021

more in Fashion Etc