HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
E/MOTION. Moda in tranzitie.

E/MOTION. Moda in tranzitie.

E/MOTION. Fashion in Transition (E/MOTION. Moda in tranzitie) este o expozitie gazduita din septembrie pana pe 23 ianuarie 2022, la MoMu – Fashion Museum Antwerp din Belgia. Mi-a atras atentia pentru ca exploreaza conceptul de moda ca expresie a emotiei, a fricii si a dorintei in societate. De aici si titlul care jongleaza cu cuvintele emotie si miscare. Moda in tranzitie reprezinta de altfel un subiect de actualitate. Din acest motiv, o cercetare care aduce la un loc mai multe puncte de vedere si mai multe momente de cotitura prin care a trecut societatea si, odata cu ea, moda ofera vizitatorilor o perspectiva ampla.


Imagine de coperta realizata de David Sims, The Face, January 1998, © David Sims / Art Partner, model: Bridget Hall, makeup: Linda Cantello

Cand am inceput sa inteleg vestimentatia ca moda, nu doar ca haine cu care ne imbracam zi de zi, am aflat inevitabil ca moda e ceva cu care trebuie sa tii pasul, dar si ca viteza cu care se misca industria poate fi covarsitoare.

Am aflat despre tendinte si despre cum acestea urmeaza dorintele oamenilor, chiar daca, nu de putine ori, am avut senzatia ca lucrurile se intampla invers. Asta poate si din cauza ca, atunci cand viata se desfasoara in ritmul ei firesc, oricat de rapid ar fi el, schimbarile nu se produc abrupt pentru toti, mai degraba se insinueaza in vietile noastre.

Pandemia a dat insa lumea peste cap cu totul. Imprevizibilul ne-a fortat sa ne adaptam aproape pe loc la ceea ce avea sa fie numita de multi noua normalitate. Din cauza ca ne-am confruntat, in acelasi timp, cu o criza generata de aceeasi situatie, experientele noastre, desi niciodata identice, au multe in comun: emotii, frici, dorinte. Si da, aceasta criza a afectat si mersul industriei modei, iar adaptarea ei la societatea actuala a fost poate mai vizibila ca niciodata pana acum.

“Prin intermediul unor teme precum corpul femeii, 9/11, identitate si supraveghere, expozitia analizeaza felul in care moda poate semnala si chiar anticipa diferitele emotii traite de societate. Moda se situeaza in centrul vietii contemporane, iar artistii si designerii joaca roluri principale in conturarea unor imagini si a unui sens in perioade de schimbari fundamentale si sistemice. Moda a avut un dialog constant cu – si chiar a prezis – diferite crize si tranzitii. Moda poate augmenta, ca niciun alt mediu, emotiile pure ale societatii. Intelegerea modei reprezinta o cale de a intelege si chiar de a articula atat adevarurile pline de speranta ale lumii, cat si pe cele incomode.” Acesta este un fragment din descrierea expozitiei.


Delphine Desane, coperta Vogue Italia, ianuarie 2020, Model: Assa Baradji, © Photo: Laurence Prat. Condé Nast Italia

Curatoriata de Kaat Debo si Elisa De Wyngaert, ea nu se concentreaza pe contextul actual, desi este legata inevitabil si de provocarile cauzate de pandemie. Proiectul analizeaza mai multe evenimente petrecute in ultimele trei decenii si chestioneaza cum se poate reinventa moda ca industrie. Totodata, isi concentreaza atentia si asupra rolului pe care il vor juca designerii in viitor.

Expozitia E/MOTION. Fashion in Transition este impartita pe capitole. Fiecare dintre ele reprezinta un portal catre o perioada marcata de schimbari sociale, politice sau psihologice, ilustrata prin tinute vestimentare, lucrari de arta, fotografie, materiale video sau alte forme de documentare a temelor respective. Acestea sunt semnate de nume ca: Alexander McQueen, Barbara Kruger, Cindy Sherman, David Sims, Demna Gvasalia, Helmut Lang, Jenny Holzer, Juergen Teller, Martin Margiela, Minju Kim, Nick Knight, Phoebe Philo, Raf Simons, Sho Shibuya, Simone Rocha, Steven Meisel sau Walter Van Beirendonck.

Chiar daca nu voi ajunge la Antwerp pentru a vedea expozitia live, apreciez ca online-ul imi ofera ocazia de a descoperi mici fragmente. Pe langa forma unei expozitii, conceptul este transpus si intr-o carte cu acelasi nume. E/MOTION. Fashion in Transition reprezinta unul dintre proiectele care marcheaza redeschiderea MoMu, dupa o perioada de trei ani in care muzeul a fost renovat.


Helmut Lang Spring-Summer 2000, editorial ‘The Next Way’, Vogue Italia, Martie 2000, Model: Amber Vailetta © Photo: Peter Lindbergh
Campania Vivienne Westwood Spring-Summer 1999, © Photo: Gian Paolo Barbieri

Raf Simons Spring-Summer 2002, © Photo: Catwalkpictures
Ester Manas Autumn-Winter 2019-20, © Photo: Jacq Harriet

Campania Prada Autumn-Winter 1998-99, Model: Angela Lindvall, © Photo: Norbert Schoerner

Sursa foto si info: MoMu

PUBLISHED ON 08.09.2021

more in Fashion Etc