HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
De vazut: Spectacolul ‘Habemus bebe’

De vazut: Spectacolul ‘Habemus bebe’

Societatea in care traim ofera oamenilor tipare prestabilite pentru fiecare experienta importanta din viata. Maternitatea nu este o exceptie. Despre cum e bine sa cresti un copil este scris in legi, in carti de specialitate, in istoriile de familie, chiar si in privirile strainilor de pe strada. Insa, deseori, opiniile expuse clar si organizat nu fac altceva decat sa fragmenteze realitatea fiecarei femei care devine mama. 'Habemus bebe' este povestea poetei Elena Vladareanu despre propria experienta a maternitatii. Textul ei nu s-a concretizat intr-un volum de poezii, ci a conturat un performance interpretat de Dana Voicu, Carmen Florescu, Lala Misosniky, actrite si mame deopotriva, si regizat de Robert Balan.

„Este cel mai personal si, in acelasi timp, cel mai politic text pe care l-am scris vreodata. Asta si pentru ca maternitatea, pe langa toate lucrurile cunoscute sau mai putin cunoscute, dar la care intr-un fel sau altul ma asteptam, m-a pus si in situatia de a ma confrunta cu limitele corpului meu si cu statutul meu artistic (sau social, ca sa nu sune atat de pretentios). Adica, ce mai pun acum dupa «elena vladareanu,»? Mamica? E suficient pentru mine? As vrea mai mult? Imi permit sa fac mai mult? E drept fata de copil ca eu sa-mi folosesc timpul si pentru altceva care sa nu intre in schema alaptat-joaca-activitati? Cum ma impac cu faptul ca biroul si laptopul si cartile au fost inlocuite rapid de blatul de bucatarie, aragaz si oale? Este despre confuzie si despre timp, despre corp si despre identitate, despre nutritie, hrana sanatoasa, angoasa. Despre limite. Inclusiv despre cele ale literaturii,” declara Elena Vladareanu despre textul ei a carui putere evocatica creste exponential datorita interpretarii celor trei actrite.

Purtand tricouri albe, inscriptionate cu mesajul ‘artista/femeie in misiune patriotica’, ele par a reprezenta atat fatetele aceleasi femei, cat si trei femei diferite. Faptul ca actrita Carmen Florescu este insarcinata, urmand sa nasca peste cateva luni, marcheaza proiectul cu forta iminentei si a autenticitatii.

Replicile sunt emotionante, calde, jucause, zgomotoase, repetate uneori pana la epuizare. Ca spectator, simti ca ai pasit intr-un roller coaster al sentimentelor, prezentate printr-un dialog dinamic. Fragmentele video, citatele din carti, declaratiile politice pe subiectul maternitatii sau vox-pop-urile suplimenteaza continutul textual, imagistic si afectiv al piesei si te provoaca sa iti imaginezi raspunsuri, solutii, explicatii.

‘Habemus bebe’ nu este un spectacol care sa te descurajeze sa devii mama, nici unul care sa te convinga sa devii cand tu nu iti doresti asta. Este un performance despre descoperirea propriului drum ca femeie atunci cand itinerariul tau capata noi coordonate, iar tiparele prestabilite iti reduc vizibilitatea. Este despre maternitate, insa poate fi o sursa de inspiratie si pentru alte situatii ale vietii care impun o schimbare importanta.

Realizat datorita unei campanii de crowdfunding, ‘Habemus bebe’ are ultima reprezentatie pana la toamna, duminica, 8 iunie, de la 19:30, la WASP.

Foto via Habemus bebe

PUBLISHED ON 02.06.2014

more in Mood Board