EDITOR'S CHOICE

Gentile inspirate de pungile din...

Gentile inspirate de pungile din hartie au urcat, in acest moment,…

PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

RED CARPET

Emily Blunt & rochia Tamara...

Evenimentele cu covor rosu sunt surse ofertante de inspiratie vestimentara. Mereu…

Un muzeu pe zi: Saint...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Maison...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Centre...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Fondation...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

Inspiratie

Calatoriile, o tema recurenta in povestea Louis Vuitton

Sunt case de moda pe care le asociez puternic cu gentile statement si case de moda pe care le asociez puternic cu gentile in cele mai neconventionale forme. Numele Louis Vuitton se regaseste in ambele categorii, un lucru nu tocmai surprinzator deoarece calatoriile sunt parte importanta din ADN-ul brandului. Sursa foto: Hepta.ro De altfel, potrivit site-ului oficial al brandului, Louis Vuitton a creat piese care sa ii ajute pe oameni in timpul calatoriilor, dinainte ca numele sau sa existe ca brand. In 1837, tanarul Louis Vuitton a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal, ca ucenic. Avea 16 ani pe atunci. In atelierul acestuia din Paris, a invatat mestesugul cuferelor si al valizelor specifice vremii si a devenit un artizan apreciat. Dupa 17 ani, si-a continuat drumul pe cont propriu, pastrand accesoriile de calatorie in centrul muncii sale. Tema calatoriilor este dusa mai departe de oamenii care continua si dezvolta povestea Louis Vuitton, astazi, un nume puternic in industria modei. Colectia gandita de Nicolas Ghesquiere pentru toamna-iarna 2025 e un exemplu cat se poate de elocvent in acest sens. In cadrul ei, directorul de creatie exploreaza evolutia calatoriilor de-a lungul timpului, iar gentile devin elemente cheie, memorabile. Sursa foto: Hepta.ro ...

Inapoi Inainte
De ce e Peach Fuzz culoarea anului 2024
Inspiratie
Autor: Ioana Lovin

De ce e Peach Fuzz culoarea anului 2024

Institutul Pantone a desemnat recent PANTONE 13-1023 Peach Fuzz culoarea anului 2024. In vremurile dificile pe care le traim ca societate, aceasta nuanta delicata si catifelata de piersica devine un simbol pentru bunatatea sincera si un raspuns cromatic la nevoia de empatie si compasiune a oamenilor, de a fi impreuna pentru a se simti in siguranta.

Leatrice Eiseman, directoare executiva la Pantone Color Institute, e de parere ca aceasta nuanta intre roz si portocaliu inspira sentimentul de apartenenta, invita la recalibrare si, totodata, confera o stare de calm si creeaza un spatiu in care sa fim, sa simtim, sa ne vindecam si sa prosperam, prin timpul petrecut impreuna sau prin momentele de conectare cu noi insine. “In egala masura, o idee si un sentiment, PANTONE 13-1023 Peach Fuzz ne trezeste simturile prin tactilitatea reconfortanta si caldura cu care ne invaluie,” concluzioneaza ea.

Culorile ne pot influenta starea de spirit, iar trendurile nu fac altceva decat sa reflecte dorintele noastre intr-o perioada anume. Peach Fuzz mi-a amintit de culoarea lui 2019, intr-o varianta mai temperata ca impact vizual si cu un accent mai mare pe textura. Atunci, asa-numitul Living Coral a reprezentat nevoia de optimism, de obiective spre care oamenii sa priveasca cu bucurie. E o dorinta care cred ca doar s-a acutizat in anii ce au urmat, chiar daca e posibil ca obiectivele sa se fi modificat pe parcurs. Peach Fuzz pare sa includa aceste lucruri in povestea lui.

Multi ani, cand era anuntata culoarea anului, primul meu gand se oprea direct la moda, la cum integrau designerii acest element in colectiile lor vestimentare. Remarc ca acum designul de interior e in top of mind si cred ca pandemia a contribuit la aceasta schimbare. E si firesc sa fie asa deoarece, pentru o perioada, “acasa” a devenit deodata tot universul nostru: si loc de odihna si relaxare, si birou, si scoala etc. Asta a facut ca spatiul in care ne petreceam tot timpul sa fie si mai important decat era inainte si, inevitabil, rolul modei sa scada. Cand scriu asta, imi vin in minte imaginile virale cu tinutele acelea pe jumatate business, pe jumatate cu haine de casa, purtate in intalnirile profesionale, desfasurate online. Viata isi urmeaza cursul fara restrictii deja de ceva vreme. Ne intalnim fata in fata, imbracati in tinute compuse coerent din cap pana in picioare, si alegem unde sa ne desfasuram brainstorming-urile. Acasa nu mai e tot universul, dar isi pastreaza importanta castigata.

“Cu editia Pantone Color of the Year 2024, observam o atentie sporita asupra comunitatii si ca oamenii din intreaga lume reconsidera modul in care isi doresc sa traiasca si evalueaza ce este important – si anume bucuria de a fi aproape de cei pe care ii iubesc”, spune Laurie Pressman, vicepresedinta Pantone Color Institute, si adauga ca Peach Fuzz mai transmite, printre altele, si un mesaj de compasiune.

Cand esti aproape de oamenii pe care ii iubesti, esti de multe ori acasa, si ca loc, si ca stare de spirit. Importanta acordata spatiului in care locuim e posibil chiar sa se fi mai accentuat putin. Din cauza situatiilor de conflict din lume, parca devenim si mai constienti de faptul ca lucrurile pe care le luam de bune sunt de fapt un privilegiu. Semnificatiile acordate lui Peach Fuzz par sa desemneze si ele locul designului de interior in top of mind. Casa ramane centrul universului nostru, locul de unde ne incepem si unde ne incheiem ziua, indiferent de popasurile pe care le facem pe parcurs.

Sursa info si foto: Pantone Color Institute

PUBLISHED ON 12.12.2023

more in Mood Board