RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

INSPIRATIE

Moda secolelor trecute, regandita la...

Moda din prezent se creioneaza cu ajutorul reperelor din trecut, chiar…

WE LIKE

Firul rosu al artei semnate...

Chiharu Shiota construieste instalatii impresionante din fire textile, puse adesea impreuna…

Femei care ne inspira

Stefana Maior. ARTICLE TEN.

Stefana Maior a lansat recent ARTICLE TEN, un brand vestimentar descris in perechi de atribute contrastante, aduse impreuna de acelasi fir rosu: libertatea de exprimare. Privind cariera ei din perspectiva contrastelor, nu pare deloc intamplator ca studiile si experienta ei profesionala de pana acum acopera atat partea creativa a modei, cat si cea de business. Odata cu ARTICLE TEN, am realizat ca, in ciuda anilor care au trecut din 2012 pana in prezent, memoria mea a pastrat intr-un sertar al ei colectia cu care Stefana Maior a absolvit design vestimentar la UNArte. S-au schimbat multe lucruri de atunci, asa cum spune ea in acest interviu, dar sunt si lucruri care s-au pastrat. Despre acestea, precum si despre noul drum pe care a pornit, despre provocari, curaj si inspiratie, te invit sa citesti in randurile care urmeaza. Intre nou si vechi, opulent si simplu, edgy si elegant, rebel si romantic, ARTICLE TEN se situeaza la intersectia unor zone creative, aflate in contrast. Care sunt atuurile si provocarile acestui loc ales de tine? Cred ca in zona asta de contraste ma simt cu adevarat libera sa creez ceva special si cu care rezonez profund. Nu doar in moda ma regasesc in acest joc al contrastelor, ci si in alte aspecte ale vietii: design interior, mancare, chiar si i...

Inapoi Inainte
De ce e Peach Fuzz culoarea anului 2024
Inspiratie
Autor: Ioana Lovin

De ce e Peach Fuzz culoarea anului 2024

Institutul Pantone a desemnat recent PANTONE 13-1023 Peach Fuzz culoarea anului 2024. In vremurile dificile pe care le traim ca societate, aceasta nuanta delicata si catifelata de piersica devine un simbol pentru bunatatea sincera si un raspuns cromatic la nevoia de empatie si compasiune a oamenilor, de a fi impreuna pentru a se simti in siguranta.

Leatrice Eiseman, directoare executiva la Pantone Color Institute, e de parere ca aceasta nuanta intre roz si portocaliu inspira sentimentul de apartenenta, invita la recalibrare si, totodata, confera o stare de calm si creeaza un spatiu in care sa fim, sa simtim, sa ne vindecam si sa prosperam, prin timpul petrecut impreuna sau prin momentele de conectare cu noi insine. “In egala masura, o idee si un sentiment, PANTONE 13-1023 Peach Fuzz ne trezeste simturile prin tactilitatea reconfortanta si caldura cu care ne invaluie,” concluzioneaza ea.

Culorile ne pot influenta starea de spirit, iar trendurile nu fac altceva decat sa reflecte dorintele noastre intr-o perioada anume. Peach Fuzz mi-a amintit de culoarea lui 2019, intr-o varianta mai temperata ca impact vizual si cu un accent mai mare pe textura. Atunci, asa-numitul Living Coral a reprezentat nevoia de optimism, de obiective spre care oamenii sa priveasca cu bucurie. E o dorinta care cred ca doar s-a acutizat in anii ce au urmat, chiar daca e posibil ca obiectivele sa se fi modificat pe parcurs. Peach Fuzz pare sa includa aceste lucruri in povestea lui.

Multi ani, cand era anuntata culoarea anului, primul meu gand se oprea direct la moda, la cum integrau designerii acest element in colectiile lor vestimentare. Remarc ca acum designul de interior e in top of mind si cred ca pandemia a contribuit la aceasta schimbare. E si firesc sa fie asa deoarece, pentru o perioada, “acasa” a devenit deodata tot universul nostru: si loc de odihna si relaxare, si birou, si scoala etc. Asta a facut ca spatiul in care ne petreceam tot timpul sa fie si mai important decat era inainte si, inevitabil, rolul modei sa scada. Cand scriu asta, imi vin in minte imaginile virale cu tinutele acelea pe jumatate business, pe jumatate cu haine de casa, purtate in intalnirile profesionale, desfasurate online. Viata isi urmeaza cursul fara restrictii deja de ceva vreme. Ne intalnim fata in fata, imbracati in tinute compuse coerent din cap pana in picioare, si alegem unde sa ne desfasuram brainstorming-urile. Acasa nu mai e tot universul, dar isi pastreaza importanta castigata.

“Cu editia Pantone Color of the Year 2024, observam o atentie sporita asupra comunitatii si ca oamenii din intreaga lume reconsidera modul in care isi doresc sa traiasca si evalueaza ce este important – si anume bucuria de a fi aproape de cei pe care ii iubesc”, spune Laurie Pressman, vicepresedinta Pantone Color Institute, si adauga ca Peach Fuzz mai transmite, printre altele, si un mesaj de compasiune.

Cand esti aproape de oamenii pe care ii iubesti, esti de multe ori acasa, si ca loc, si ca stare de spirit. Importanta acordata spatiului in care locuim e posibil chiar sa se fi mai accentuat putin. Din cauza situatiilor de conflict din lume, parca devenim si mai constienti de faptul ca lucrurile pe care le luam de bune sunt de fapt un privilegiu. Semnificatiile acordate lui Peach Fuzz par sa desemneze si ele locul designului de interior in top of mind. Casa ramane centrul universului nostru, locul de unde ne incepem si unde ne incheiem ziua, indiferent de popasurile pe care le facem pe parcurs.

Sursa info si foto: Pantone Color Institute

PUBLISHED ON 12.12.2023

more in Mood Board