WE LIKE

Iris van Herpen. Designul prinde...

Designul prinde viata, la propriu, in Sympoiesis, colectia Iris van Herpen…

INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Colectia capsula MOLECULE by Lucian Broscatean

Colectia capsula MOLECULE by Lucian Broscatean

Lucian Broscatean a realizat special pentru Molecule F o colectie capsula, numita simplu: MOLECULE. Aceasta este alcatuita din cinci rochii versatile, ale caror forme construite din batist pot fi reconfigurate. Ele alaturi de creatiile "Inverted Perspective" s/s 2012 ale designerului sunt disponibile, din 19 aprilie, exclusiv pe Molecule F.

Demersul conceptual al colectiei “Inverted Perspective” are ca punct de plecare explorarea universului complex, intunecat, reflexiv si de o frumusete stranie a regizorului avangardist Peter Tscherkassky. “Manufraktur”, “Outer Space” sau “Dream Work” sunt filme ale caror personaje par a fi dislocate si introduse intr-un altfel de spatiu. Juxtapuneri de imagini, dislocari si insertii – unele dintre tehnicile folosite de Tscherkassky in filmele lui genereaza o perspectiva inversata si deconcertanta.

Inspirata de o astfel de atmosfera intunecata, non-culoarea predominanta a colectiei realizate de Lucian Broscatean este negrul. Hainele au forme hibride si detalii grafice. Materiale delicate si usoare, in special bumbac si batist, texturi dinamice, forme geometrice inversate care genereaza diferite volume drapate reprezinta elementele cheie ale colectiei. “Inverted Perspective” devine alternativa pentru explozia cromatica specifica sezonului de primavara-vara.

Cele cinci rochii create de Lucian Broscatean special pentru Molecule-F pastreaza versatilitatea pentru care este recunoscut designerul roman. Forme geometrice traduse in volume drapate, jocuri de texturi cu dungi alb-negru, cordoane incorporate, proportii modificate si morfologii ciudate sunt elemente care contureaza o colectie cu linii moderne si forme ce se pot reconfigura in cel putin doua moduri.

Foto: Molecule F

PUBLISHED ON 19.04.2012

more in Newsroom