RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

INSPIRATIE

Moda secolelor trecute, regandita la...

Moda din prezent se creioneaza cu ajutorul reperelor din trecut, chiar…

WE LIKE

Firul rosu al artei semnate...

Chiharu Shiota construieste instalatii impresionante din fire textile, puse adesea impreuna…

Femei care ne inspira

Stefana Maior. ARTICLE TEN.

Stefana Maior a lansat recent ARTICLE TEN, un brand vestimentar descris in perechi de atribute contrastante, aduse impreuna de acelasi fir rosu: libertatea de exprimare. Privind cariera ei din perspectiva contrastelor, nu pare deloc intamplator ca studiile si experienta ei profesionala de pana acum acopera atat partea creativa a modei, cat si cea de business. Odata cu ARTICLE TEN, am realizat ca, in ciuda anilor care au trecut din 2012 pana in prezent, memoria mea a pastrat intr-un sertar al ei colectia cu care Stefana Maior a absolvit design vestimentar la UNArte. S-au schimbat multe lucruri de atunci, asa cum spune ea in acest interviu, dar sunt si lucruri care s-au pastrat. Despre acestea, precum si despre noul drum pe care a pornit, despre provocari, curaj si inspiratie, te invit sa citesti in randurile care urmeaza. Intre nou si vechi, opulent si simplu, edgy si elegant, rebel si romantic, ARTICLE TEN se situeaza la intersectia unor zone creative, aflate in contrast. Care sunt atuurile si provocarile acestui loc ales de tine? Cred ca in zona asta de contraste ma simt cu adevarat libera sa creez ceva special si cu care rezonez profund. Nu doar in moda ma regasesc in acest joc al contrastelor, ci si in alte aspecte ale vietii: design interior, mancare, chiar si i...

Inapoi Inainte
Bucuria machiajului
Inspiratie
Autor: Ioana Lovin

Bucuria machiajului

Conceptul joyspotting se refera la identificarea si concentrarea atentiei asupra lucrurilor din jurul nostru care aduc bucurie. Oricat de marunte ar fi, ele pot influenta in bine starea noastra de spirit. Recent, l-am intalnit printre cele cinci predictii in frumusete pentru 2022, mentionate de agentia de trend forecasting si consultanta Cosmetics Inspiration & Creation.

Tendintele pornesc de la o radiografie detaliata a societatii in care traim, doar ca, in ultimii ani, rezultatele radiografiei au trecut prin schimbari transante si imprevizibile. Din acest motiv, unele trenduri si-au pierdut relevanta si au fost inlocuite de altele, in acord cu noul context global. Si tot din acest motiv, e de inteles de ce s-a strecurat acum unul care vorbeste despre bucurie. Il percep ca pe un raspuns la dorinta noastra de a ne detasa, macar putin, de toate tensiunile acumulate in ultimul timp sau ca pe o pauza de reincarcare a bateriilor. Nu toate lucrurile din viata sunt in controlul nostru, dar machiajul poate fi.

Iti aduce bucurie? Aceasta e intrebarea.

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / Paul Costelloe

Mi-am dorit sa aflu mai multe despre acest trend care m-a dus inevitabil cu gandul la filosofia lui Marie Kondo din cartea Bucuria ordinii: aceea de a pastra doar lucrurile care iti aduc bucurie. Ea pare sa isi gaseasca usor aplicabilitatea in portfardul nostru, unde nu e vorba doar despre bucuria ordinii, ci si despre bucuria machiajului.

Transpus in universul frumusetii, joyspotting este despre ingrijire, transformare si fluiditate. Inspirat de atmosfera de pe TikTok, trendul evidentiaza bucuria de a experimenta, fara presiunea unor rezultate perfecte si fara nevoia de a urma regulile la milimetru. Este despre nonconformism, culori inedite, accesorii… Joyspotting nu face referire la un look anume, ci mai degraba la o atitudine sau o stare anume.

Am intalnit lookuri care incap sub umbrela acestui trend, atat printre machiajele purtate de topmodele la prezentarile de moda pentru primavara-vara, cat si printre propunerile unor branduri de make-up pentru acest an. Chiar daca sunt folosite alte expresii pentru a le descrie, ele ilustreaza machiajul ca sursa de bucurie.

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / Versace

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / Lanvin

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / Etro

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / Christian Dior

Cred ca am ales sa explorez acest trend pentru ca, la randul meu, percep machiajul ca pe o sursa de bucurie. E o forma de rasfat care, in zilele morocanoase, contribuie la eforturile mele de a-mi ridica moralul. In plus, cand machiez pe altcineva (si nu sunt stresata de cum va iesi rezultatul final), procesul in sine are efect terapeutic. Cu fiecare tusa de culoare, ma deconectez de la grijile de zi cu zi. Ma concentrez doar la ceea ce fac.

TikTok. TikTok. It’s time for make-up!

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / MSGM

Anul trecut, citeam intr-un articol de pe The New York Times, intitulat What Are We Going To Wear?, ca, pentru a identifica trendurile, forecasterii se uita mai mult la TikTok decat la podiumurile de prezentare. Vestea m-a luat atunci prin surprindere. Acum, in schimb, am fost pregatita. Ma asteptam ca influenta platformei sa nu se rezume doar la vestimentatie si iata ca trendul de fata se afla in stransa legatura cu TikTok.

Leila Rochet, Chief Inspiration Officer al agentiei Cosmetics Inspiration & Creation, considera autonomia creativa castigata in ultima perioada, din cauza pandemiei, si influenta generatiei Z printre factorii cheie care contribuie la redefinirea frumusetii si ca: “In aceasta noua faza de experimentare estetica, machiajul revine ca simbol al bucuriei.”

Din aceasta noua perspectiva, utilizatorii nu par interesati doar de produsele si pasii recomandati de specialisti. Lor le place sa vada si cum si cu ce se machiaza oameni obisnuiti, cu care se pot identifica usor si ale caror discursuri nu tin cont de strategii de marketing. Nu de putine, parerile personale, trucurile neasteptate sau chiar si micile stangacii, atunci cand ele au loc, sunt cele care dau savoare.

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / LaQuan Smith

joyspotting-bucuria-machiajuluiSursa foto: Hepta.ro / Valentino

In articolul How TikTok Killed the Beauty YouTuber, publicat pe businessoffashion.com, Rachel Strugatz spune ca, in ceea ce priveste achizitionarea de produse, in loc sa fie convinsi de persoane cu multi followeri, de video-uri extravagante, machiaje incarcate sau de o colaborare cu un brand important din industria frumusetii, reprezentantii generatiei Z sunt mai degraba influentati de un licean oarecare sau de un student al carui video a devenit viral.

Aceste schimbari sunt in acord cu directia in care a pornit industria machiajului deja de ceva timp, catre un univers vast si adaptabil, in care sa se simta binevenita toata lumea care isi doreste sa se bucure de el.

Sursa fotografie principala: Hepta.ro / Versace

PUBLISHED ON 27.04.2022

more in Beauty Lines