HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Duo-uri creative
Autor: Ioana Lovin

Ana si Irina Wagner. Despre arte frumoase si povesti

“Wagner Arte Frumoase si Povesti” este un nume ce cuprinde si descrie cu acuratete brandul construit de Ana si Irina Wagner. In atelierul si galeria lor de pe strada Dr. Staicovici nr. 19, din zona Cotroceni, esti inconjurata de povesti suprarealiste, pictate in detaliu pe portelanuri delicate. Le descoperi cu atentie si te intrebi cata munca presupune realizarea pieselor. De curand, am aflat acest raspuns si, odata cu el, povestea celor doua surori, care au pornit aceasta afacere de familie, in urma cu 9 ani.

wagner

Cum s-a conturat conceptul Wagner Arte Frumoase si Povesti?
Irina Wagner: Marca Wagner Arte Frumoase si Povesti a inceput sa se contureze in momentul in care am deschis magazinul din bulevardul Carol, in decembrie 2005. A fost un experiment de branding in domeniul artelor si am construit incet-incet un concept in care arta picturii pe portelan este elementul central. A pornit firesc de la pasiunea Anei Wagner pentru grafica si pictura pe portelan si ne-am pozitionat ca o marca de lux in zona bijuteriilor si a „art de la table”.

Care sunt atuurile faptului ca ati pornit aceasta afacere impreuna?
Irina Wagner: In doi, lucrurile merg mai usor intotdeauna, mai ales ca avem calitati care se completeaza. Ana este artist si creator, eu sunt manager, iar amandoua imprumutam una de la alta competente, astfel incat sa luam cele mai bune decizii pentru acest business. Apoi, este o afacere de familie si, de fapt, nu suntem doi, ci mai multi oameni in spatele atelierului, angajatii nostri devenind aproape parte a acestei familii.

Povestiti-mi fiecare despre una dintre cele mai dragi amintiri legate de Wagner Arte Frumoase si Povesti.
Ana Wagner: Imi amintesc cu mare placere de perioada in care, impreuna cu Irina, am luat decizia de a deschide magazinul nostru, in care sa vindem ce cream eu la vremea aceea. Lunile in care am cautat spatiul pentru magazin si, apoi, perioada in care am amenajat si am decorat magazinul au fost pentru mine niste momente de visare si bucurie. De fapt, momente de vis devenit realitate. Imi proiectasem in minte acele momente inca din adolescenta. Va imaginati ce fervoare simteam cand visul capata forma!
Irina Wagner: Prima petrecere de inaugurare pe bulevardul Carol. Iarna, frig, multi prieteni si apropiati, speranta, faclii, zapada, portelanuri pictate manual si obiecte lucrate de alti artisti, prieteni ce au crezut in noi…

Cand vine vorba despre provocari, care este primul moment care va trece prin minte?
Irina Wagner: Primul targ international Inhorgenta de la Munchen, la care am participat cu bijuteriile alaturi de mastodonti din industrie, cu standuri imense si luxoase. Am depasit momentul facand echipa cu sora mea si avand mare incredere ca obiectele noastre sunt niste piese valoroase, ce pot sta linistite alaturi de alti jucatori din piata internationala.

Cum definiti stilul Wagner Arte Frumoase si Povesti?
Ana Wagner
: E delicat sa vorbim in zilele noastre despre un anume stil in arta contemporana, fie ea decorativa sau plastica. Lucrurile de aceasta natura sunt foarte intrepatrunse si mixate azi. Si totusi, in cazul nostru, putem vorbi despre un suprarealism cu accente de baroc, art nouveau sau art deco. Toate acestea sunt trecute prin filtrul propriu de a vedea lumea si viata.

Pe parcursul anilor, povestile ce poarta semnatura Wagner s-au diversificat, portelanul ramanand o constanta. Cum este portelanul ca mediu de expresie?
Ana Wagner: Pe cat de delicat este portelanul, pe atat de delicat este si decorul ce trebuie aplicat pe el. Portelanul cere multa minutiozitate, finete si rafinamente ale tehnicii de aplicare a culorilor speciale pentru portelan. Unui om care nu are rabdare, care nu a facut cu placere grafica, i-ar fi imposibil sa se desfasoare pe acest suport delicat.

Care este drumul pe care il parcurge o idee pana este dezvoltata intr-o colectie?
Irina Wagner: Este un drum lung care implica, de cele mai multe ori, luni de zile de munca si testari. Intai sunt idei si discutii care rafineaza aceste idei. Urmeaza schitele, primele teste, refacerea schitelor si a ideilor in functie de ceea ce se intampla cu primele prototipuri. Apoi, incepe trainingul oamenilor care vor lucra la o anumita colectie, munca de echipa, corectarea muncii pentru finalizarea primelor exemplare perfecte din respectiva colectie. De cele mai multe ori, luam acasa un obiect dintr-o anumita colectie – fie ea bijuterie sau portelan – pentru a observa cum se comporta cand este folosit, purtat, spalat sau curatat. Cand sunt probleme, se intervine pe prototip.

wagner2_final

Descrieti-va in cateva cuvinte una pe cealalta.
Irina Wagner: Ana este un artist sensibil, echilibrat si solar, cu mult simt practic si idei de business. Este sora mea.:)
Ana Wagner: Irina – comunicativa, un PR excelent, aflata in rolul fratelui mai mare. In momente cheie devine foarte ocrotitoare. Este iubitoare de arta si de frumos – fara asta nu ar face nicio secunda ceea ce face acum. Crescute intr-o familie cu origini germane si maghiare, educatia de tip catolic ne-a impregnat foarte puternic principii de viata sanatoase, dupa care ne ghidam tot timpul. Avand aceste valori puternice amandoua, cred ca semanam in multe privinte si asta ne face sa mergem inainte impreuna si sa depasim, de foarte multe ori, momente delicate. Pe scurt, Irina este sora mea draga care imi este alaturi si la bine si la greu. Si mai pe scurt, este sora ideala!

www.wagnerarte.ro
Facebook Wagner Arte frumoase si povesti

Foto: Andreea Macri

PUBLISHED ON 11.12.2014

more in Conversation Marks