EDITOR'S CHOICE

Puzzle-uri de tot felul

Puzzle-urile se afla in topul cadourilor mele din ultima perioada, oferite…

RED CARPET

10 rochii couture FW 2024/25....

Continui exercitiul de imaginatie dedicat rochiilor pe care mizez ca le…

WE LIKE

FITS 2024. Orasul ca scena.

Arta e una dintre cele mai la indemana surse de fericire…

INSPIRATIE

Rochiile verii

Pentru mine, rochiile verii au lungime medie si sunt croite din…

INSPIRATIE

“And it was all yellow”

Culoarea galbena are coloana sonora: melodia Yellow a trupei Coldplay. Obisnuiesc…

EDITOR'S CHOICE

Design vestimentar la RDW 2024

Instalatia de design vestimentar din cadrul expozitiei centrale Romania Design Week…

RED CARPET

Inspiratie de pe covorul rosu...

Mi-au placut multe dintre tinutele purtate pe covorul rosu al Festivalului…

Amintiri

Moda anilor '90, din copilarie in prezent

Moda anilor '90 a revenit in trend de cateva sezoane si promite sa ramana cu noi o perioada. Mai in gluma, mai (putin) in serios, am interpretat aceasta revenire ca pe o a doua sansa pe care mi-o da timpul pentru a repara greselile de styling din trecut. Pentru mine, moda anilor '90 e moda copilariei si a adolescentei si, odata cu asta, a celor mai nastrusnice experimente vestimentare… atat de nastrusnice incat, macar din acest punct de vedere, nu ma supar ca am prea putine fotografii din acea perioada. MM6 Maison Margiela SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Tot putine erau si sursele de inspiratie, de la copiii mai mari de la bloc, la cele cateva reviste rasfoite din cand in cand, precum Bravo sau Popcorn, si pana la videoclipurile muzicale, pe care le percepeam ca pe adevarate show-uri de moda. Peste toate astea, magazinele cu imbracaminte erau si ele putine. Daca e sa compar cu prezentul, contextul nu era unul favorabil pentru explorarea creativitatii in moda si, totusi, cum se face ca rezonez si azi cu piesele vestimentare indragite atunci? E, cu siguranta, si datorita nostalgiei si a faptului ca primele intalniri cu moda lasa o amprenta puternica asupra noastra. Nu pot nega asta, dar parca e mai mult de-atat. Saint Laurent SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Cr...

Inapoi Inainte
Duo-uri creative
Autor: Ioana Lovin

Alexandra Martoiu si Irina Enea. MyPrecious Buzztard

Tu vei avea stele care rad. Este titlul colectiei inspirate de “Micul Print” prin intermediul careia am descoperit bijuteriile MyPrecious Buzztard. Desenul cu sarpele boa care digera un elefant, vazut de adulti ca o palarie , vulpea, stelele si planetele sunt modelate in accesorii din argint. De altfel, fiecare colectie semnata de Alexandra Martoiu si de Irina Enea, duo-ul creativ din spatele brandului, porneste de la o poveste intalnita sau traita de ele ce si se transforma intr-un proiect ongoing.

Alexandra si Irina s-au cunoscut in copilarie si de atunci le uneste o prietenie si ea tot de poveste. Au fost colege de scoala si de liceu, colege de birou si apoi partenere de calatorie pe drumul antreprenoriatului care le-a purtat spre MyPrecious Buzztard. Despre momentele frumoase pe care le-au trait alaturi de acest brand, despre provocarile intalnite pe parcurs, despre surse de inspiratie si despre increderea pe care o au una in cealalta, ne povestesc tot impreuna in randurile care urmeaza.

Cum s-a conturat conceptul brandului de bijuterii MyPrecious Buzztard?
Probabil, inca din curtea scolii, in 1984, cand ne-am intalnit prima data. Nu cred ca purta vreuna mai mult de o bentita ca accesoriu fashion, dar, sigur, fara intalnirea de atunci, MyPrecious Buzztard nu ar fi existat. Au urmat anii de scoala si liceu. Impreuna. Am lucrat impreuna in aceeasi multinationala, ba chiar in acelasi birou. Intr-unul din acele birouri, am invatat ce inseamna sa iti asumi responsabilitatea pentru propriile actiuni si ce inseamna disciplina in munca pe care o faci, dar si ce inseamna sa te bucuri de rezultate. Si tot acolo, dupa ore prelungite de munca, am inceput sa visam la primul nostru brand – DaBuzz, un brand de organizare de evenimente. Nu a ramas doar un vis si a urmat o perioada incredibil de frumoasa, in care am invatat multe despre antreprenoriat si am intalnit multi oameni minunati. Ni s-a deschis in fata un alt univers.

Multe prezentari de moda si cativa copii mai tarziu, au venit anii de criza economica, dar si de criza de timp (asa e cand in firma sunt 4 copii). Implicit a aparut si nevoia de reorientare. „Muzele” erau chiar sub ochii nostri asa ca, in mod firesc, ne-am dorit sa facem ceva pentru copii, dar ne doream lucruri care transmit ceva, care te „hranesc” si te bucura. Asa a aparut magazinul online pentru copii, un mini concept store in care si-a gasit locul brandul nostru de bijuterii, pe langa o serie de Selected Items de la designeri romani si producatori de jucarii.

Pe scurt, MyPrecious Buzztard a inceput ca un brand atipic de bijuterii pentru copii. E un nume care surprinde pe multi, cu atat mai mult cu cat se adreseaza si copiilor. Dar e un nume care a venit firesc din BUZZul brandului nostru vechi si din dorinta de a ne detasa de marea de diminutive: mamici, tatici, copiluti, papica si alte asemenea. A fost modul nostru de a ne exprima pentru oameni cu mintea si sufletul deschise. Acum ne ocupam doar de bijuteriile MyPrecious Buzztard, ne place extrem de mult sa facem asta si ne-am dat seama ca este nevoie de toata energia noastra in aceasta directie.

Care sunt atuurile faptului ca ati pornit acest brand impreuna, si nu separat?
Separat nu putem functiona. Ne citim gandurile, ne completam propozitiile si, mai ales, actiunile. Fiecare se ocupa de ceva anume si impreuna de toate pentru „fine tuning”, fara a exista un regulament de ordine interioara sau job descriptions. Stim, pur si simplu.

Care este una dintre cele mai dragi amintiri traite alaturi de MyPrecious Buzztard?
Ne-am sfatuit – tot impreuna vom povesti si cea mai draga amintire. Prima noastra participare la targul de bijuterie contemporana Autor. Colectia cu care am participat se cheama „Cherie Cherry Buzztard” si este plina de optimism, cirese, copaci infloriti si ciripituri. In prima zi, chiar in primele ore, a venit una dintre vizitatoarele targului si a ales o anume bijuterie dintre toate. A pus-o la gat, a zambit larg si ne-a zis: „O iau! Este foarte frumoasa, toate sunt frumoase!”. A fost o recunoastere intr-un moment in care aveam stomacul strans de emotie amandoua, a fost ceea ce aveam nevoie sa auzim pentru a sti ca suntem pe drumul cel bun. Pentru curiosi, era un colier cu o crenguta de cires din aur alb.

In general, cele mai frumoase amintiri sunt legate de reactiile oamenilor in fata bijuteriilor noastre – a fost un pusti care a venit la un targ cu skate-ul la subrat ca sa isi ia o bratara cu chitara pentru ca era pasionat de muzica, au fost bunici de mana cu nepoti care au tresarit de placere in acelasi timp cand au recunoscut stelele si vulpea din Micul Print, mirese care au purtat aripi de zana la nunta si ne-au trimis poze si multumiri. Este un sentiment de implinire incredibil!

Cand vine vorba despre provocari, care este situatia care va trece prin minte?
Fiecare bijuterie, fiecare intalnire cu un client si fiecare targ reprezinta provocari. Este foarte important sa fii cu adevarat prezent si sa faci cu placere ceea ce faci. Depasesti orice obstacol asa! Mai ales daca ai alaturi omul potrivit.;)

Asa ca sa ne amuzam, o provocare de la inceputurile noastre a fost sa realizam 10.000 de coliere in aproximativ o saptamana pentru o campanie promotionala. Atunci, am readus in actualitate conceptul de claca de la sat si timp de o saptamana ne-am revazut cu foarte multi dintre prietenii nostri care au venit sa puna umarul. Am rupt efectiv 5-6 clesti de bijuterie si am facut bataturi cu totii. Dar am reusit!

Povestiti-mi care este drumul pe care il strabat colectiile voastre de la idee pana la forma lor finala.
Drumul e bijuteria insasi si invers, intermediar si final, partial si total. Intai se aude un murmur, zumzetul “ACELA” nedeslusit, simti framantare, neliniste, indoiala si siguranta, si apoi momentul de liniste, de bucurie, cand totul se asaza si stii exact cum va arata bijuteria. Si credem ca bijuteria va simti si va reda toate aceste trairi. La colectia inspirata din Micul Print, „Tu vei avea stele care rad”, inspiratia a venit ascultand povestea impreuna cu copiii (de neratat: audiobook-ul in lectura lui Florian Pitis), am recitit apoi cartea si am gasit fiecare mii de intelesuri ascunse pe care ne-am dorit sa le transpunem in bijuterii.

Actul creativ il simti insa cu adevarat incheiat abia atunci cand esti fata in fata cu viitorul purtator al bijuteriei, atunci cand stii ca ai fost inteles, cand cineva ti-a inteles limbajul si a descoperit dedesubturile bijuteriei create. Cand cel pentru care ai creat bijuteria e acolo, in fata ta, si o descopera cu atata uimire si bucurie incat… esti implinit! Bijuteria noastra exista pentru a fi aleasa, a fi daruita, a fi simtita.

Partea cea mai dura este insa selectia, atunci cand dintre toate ideile trebuie totusi sa prioritizezi, sa alegi. De aceea, toate colectile MyPrecious Buzztard sunt de fapt proiecte ongoing, la fiecare dintre ele mai avem cate ceva de spus, de completat, de transformat.

Descrieti-mi brandul MyPrecious Buzztard in cateva cuvinte.
MyPrecious Buzztard este brandul sub care inventam, concepem si facem bijuterii, bijuterii care au intotdeauna un design anume creat, o idee si o identitate in spate. Sunt bijuterii inspirate din tot, din bine si rau, din noi, din povesti, din bucurie, din copilul de langa tine, din revolta, din nevoia de a exprima ce simti. Din nevoia de a bucura si a te bucura. Din povestile si trairile TALE. MyPrecious Buzztard este un brand viu, personal, care „respira”.

Descrieti-va una pe cealalta in cateva cuvinte.

Irina: Alex este omul in care am mereu incredere si care stiu ca imi va fi mereu alaturi. Pe ea ma pot baza, si in business si in viata personala. Este incredibil de organizata, de incapatanata, de creativa, de hotarata. Stie ca, din cand in cand, trebuie sa ma traga de picioare inapoi pe pamant si o face fara sa clipeasca. Si, mai important decat orice, in preajma ei sunt eu insami. Stiu ca putem muta muntii sau macar putem incerca pentru ca avem deja o sansa daca suntem impreuna. Alex(andra) ar trebui sa fie definitia din orice dictionar pentru „prieten adevarat”.

Alexandra: Suntem prietene de-o viata. Probabil ca, daca eram surori, nu am fi fost atat de apropiate, asa cum suntem noi. Nu-mi pot imagina nici viata si nici business-ul fara ea, ne completam foarte bine si avem incredere una in cealalta. Stiu ca nu as putea construi un business cu altcineva! Cand intru in birou, ea este intotdeauna ca o gura de aer proaspat, plina de viata, optimista, entuziasta, neobosita, plina de idei, creativa. My person!:)

www.buzztard.ro
Facebook MyPreciousBuzztard

Foto: Andreea Macri

PUBLISHED ON 16.01.2015

more in Conversation Marks