WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Accesoriile de par arata ca ai o zi buna

Accesoriile de par arata ca ai o zi buna

Exista multe moduri de a spune “astazi am o zi buna”, prin alegerile cu care compunem o tinuta din cap pana in picioare. Dar parca niciunul dintre ele nu o face la fel de simplu si de raspicat precum accesoriile de par.

Si nu ma refer la cele strict functionale si aproape invizibile, ci la accesoriile de efect. Ele sunt acolo pentru ca ni le dorim pe ele, nu doar pentru ca avem nevoie de un elastic, oricare ar fi el, pentru a prinde parul intr-o coada sau de o agrafa, oricare ar fi ea, pentru a potoli o suvita rebela.

Ma amuz acum ca simpla cautare a accesoriilor de efect pentru care au optat designerii in colectiile lor recente a generat o subtila inviorare a starii mele de spirit. Inainte de a trece la propunerile care mi-au placut, vreau sa punctez si ca nu cred ca lipsa acestor detalii se traduce prin “astazi NU am o zi buna”. Daca ar fi asa, ar insemna ca, in cazul meu cel putin, au trecut probabil ani de la ultima zi buna – lucru care nu e adevarat.:) Cred, totusi, ca alegerea de a purta accesorii inedite de par e insotita de o stare de buna dispozitie.

Nu am inceput sa scriu despre ele pentru ca le-am vazut foarte des in colectiile pentru anul acesta, ci pentru ca estetica celor pe care le-am vazut mi s-a intiparit usor in minte. Fendi, Dior, Chanel, Dries Van Noten si Giambattista Valli sunt printre casele care au optat pentru astfel de detalii. M-a incantat, in mod special, ideea de alatura multe agrafe simple, asa cum am vazut in fotografiile colectiei lui Dries Van Noten.


Fendi Haute Couture primavara-vara 2021


Chanel primavara-vara 2021


Dior primavara-vara 2021

Giambattista Valli primavara-vara 2021

Dries Van Noten primavara-vara 2021

Sursa foto: Hepta.ro (Imaginea principala e din colectia Dries Van Noten primavara-vara 2021)

PUBLISHED ON 22.02.2021

more in Fashion Etc