EDITOR'S CHOICE

Gentile inspirate de pungile din...

Gentile inspirate de pungile din hartie au urcat, in acest moment,…

PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

RED CARPET

Emily Blunt & rochia Tamara...

Evenimentele cu covor rosu sunt surse ofertante de inspiratie vestimentara. Mereu…

Un muzeu pe zi: Saint...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Maison...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Centre...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Fondation...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

Inspiratie

Calatoriile, o tema recurenta in povestea Louis Vuitton

Sunt case de moda pe care le asociez puternic cu gentile statement si case de moda pe care le asociez puternic cu gentile in cele mai neconventionale forme. Numele Louis Vuitton se regaseste in ambele categorii, un lucru nu tocmai surprinzator deoarece calatoriile sunt parte importanta din ADN-ul brandului. Sursa foto: Hepta.ro De altfel, potrivit site-ului oficial al brandului, Louis Vuitton a creat piese care sa ii ajute pe oameni in timpul calatoriilor, dinainte ca numele sau sa existe ca brand. In 1837, tanarul Louis Vuitton a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal, ca ucenic. Avea 16 ani pe atunci. In atelierul acestuia din Paris, a invatat mestesugul cuferelor si al valizelor specifice vremii si a devenit un artizan apreciat. Dupa 17 ani, si-a continuat drumul pe cont propriu, pastrand accesoriile de calatorie in centrul muncii sale. Tema calatoriilor este dusa mai departe de oamenii care continua si dezvolta povestea Louis Vuitton, astazi, un nume puternic in industria modei. Colectia gandita de Nicolas Ghesquiere pentru toamna-iarna 2025 e un exemplu cat se poate de elocvent in acest sens. In cadrul ei, directorul de creatie exploreaza evolutia calatoriilor de-a lungul timpului, iar gentile devin elemente cheie, memorabile. Sursa foto: Hepta.ro ...

Inapoi Inainte
What’s in my trashbag

What’s in my trashbag

Initiativa What’s in my trashbag, parte din campania The Dumpstore a organizatiei Samusocial, ne indeamna sa reflectam asupra risipei alimentare si, in acelasi timp, asupra realitatii cotidiene a oamenilor fara adapost, pentru care, de multe ori, cosul de cumparaturi este cosul de gunoi. Initiativa este si o invitatie la actiune. Donatiile in bani primite vor sprijini organizatia sa-i sprijine mai departe pe cei aflati in nevoie.

Daca urmaresti si tu seria Vogue “In the bag”, cel mai probabil ti-au aparut deja in minte unul sau mai multe cadre din interviurile in care celebritatile dezvaluie publicului obiectele pe care le poarta in geanta de zi cu zi. Contrastul dintre aceste cadre si imaginile pe care le provoaca raspunsul la “What’s in my trashbag” devine, pe buna dreptate, izbitor. Paralela si discrepanta dintre scenarii functioneaza ca o introducere spre tema campaniei realizate alaturi de agentia Tribal Worldwide.


Foto: Gabrielle Ribeiro / Unsplash

Puternic este si contrastul dintre cum arata vietile noastre de zi cu zi si cele ale persoanelor care traiesc in saracie. Lucruri pe care noi le luam de bune, de la mancare, la un loc pe care-l numim acasa, sunt de fapt privilegii de care nu toata lumea are parte. Asa cum evidentiaza ONG-ul, nu de putine ori, pentru cei fara posibilitati materiale, cosul de gunoi inlocuieste experienta cumparaturilor de la supermarket, iar strada este acasa.

Potrivit unor date din campanie, un roman arunca 75 de kg de alimente pe an, iar impreuna aruncam 25 de milioane de tone. In spatele acestor cifre, sunt sume mari de bani care ar putea avea o cu totul alta finalitate daca, in loc de risipa, am vorbi despre economii si, odata cu asta, despre moduri utile de a le gestiona, utile pentru noi si pentru comunitatea in care traim.

In plus, atunci cand acesta exista, surplusul de alimente poate fi si el gestionat cu mai multa grija fata de oamenii aflati in situatii vulnerabile, astfel incat acestia sa aiba acces la hrana, fara sa mai fie nevoiti sa o caute in cosul de gunoi. Verificarea periodica a termenului de valabilitate si donarea produselor in timp util fie direct catre ei, fie catre organizatii, banci de alimente sau cantine sociale reprezinta o solutie.

Samusocial ne incurajeaza pe fiecare sa consumam mai responsabil si, din banii economisiti astfel, sa donam o parte. Poti sustine cauza lor pe site-ul campaniei dumpstore.samusocial.ro. Tot acolo, afli mai multe detalii atat despre intreaga initiativa, cat si despre activitatea ONG-ului in general.

Fotografie principala: charlesdeluvio / Unsplash

PUBLISHED ON 21.03.2023

more in Newsroom