What’s in my trashbag
Initiativa What’s in my trashbag, parte din campania The Dumpstore a organizatiei Samusocial, ne indeamna sa reflectam asupra risipei alimentare si, in acelasi timp, asupra realitatii cotidiene a oamenilor fara adapost, pentru care, de multe ori, cosul de cumparaturi este cosul de gunoi. Initiativa este si o invitatie la actiune. Donatiile in bani primite vor sprijini organizatia sa-i sprijine mai departe pe cei aflati in nevoie.
Daca urmaresti si tu seria Vogue “In the bag”, cel mai probabil ti-au aparut deja in minte unul sau mai multe cadre din interviurile in care celebritatile dezvaluie publicului obiectele pe care le poarta in geanta de zi cu zi. Contrastul dintre aceste cadre si imaginile pe care le provoaca raspunsul la “What’s in my trashbag” devine, pe buna dreptate, izbitor. Paralela si discrepanta dintre scenarii functioneaza ca o introducere spre tema campaniei realizate alaturi de agentia Tribal Worldwide.
Foto: Gabrielle Ribeiro / Unsplash
Puternic este si contrastul dintre cum arata vietile noastre de zi cu zi si cele ale persoanelor care traiesc in saracie. Lucruri pe care noi le luam de bune, de la mancare, la un loc pe care-l numim acasa, sunt de fapt privilegii de care nu toata lumea are parte. Asa cum evidentiaza ONG-ul, nu de putine ori, pentru cei fara posibilitati materiale, cosul de gunoi inlocuieste experienta cumparaturilor de la supermarket, iar strada este acasa.
Potrivit unor date din campanie, un roman arunca 75 de kg de alimente pe an, iar impreuna aruncam 25 de milioane de tone. In spatele acestor cifre, sunt sume mari de bani care ar putea avea o cu totul alta finalitate daca, in loc de risipa, am vorbi despre economii si, odata cu asta, despre moduri utile de a le gestiona, utile pentru noi si pentru comunitatea in care traim.
In plus, atunci cand acesta exista, surplusul de alimente poate fi si el gestionat cu mai multa grija fata de oamenii aflati in situatii vulnerabile, astfel incat acestia sa aiba acces la hrana, fara sa mai fie nevoiti sa o caute in cosul de gunoi. Verificarea periodica a termenului de valabilitate si donarea produselor in timp util fie direct catre ei, fie catre organizatii, banci de alimente sau cantine sociale reprezinta o solutie.
Samusocial ne incurajeaza pe fiecare sa consumam mai responsabil si, din banii economisiti astfel, sa donam o parte. Poti sustine cauza lor pe site-ul campaniei dumpstore.samusocial.ro. Tot acolo, afli mai multe detalii atat despre intreaga initiativa, cat si despre activitatea ONG-ului in general.
Fotografie principala: charlesdeluvio / Unsplash